• Lexie

Inga hjärtljud/cytotec

Idag var jag på "extra" ultraljud... Enl mens v.10. Hem fick jag med mig cytotec för utdrivning av missfall. Men nu känner jag mig tveksam....????

För 4 v sedan var jag på rutinbesök för min endometrios, varpå man ser en fostersäck via UL, men inget foster. Fick komma tillbaka 2 v senare, då ser man ett foster, men inga hjärtljud... Idag, ytterligare 2 v senare ser man fortfarande inga hjärtljud, så det enda läkarn säger är att han skickar med mig cytotec o värktabletter hem för det borde nog varit mer och eftersom jag dessutom blöder lite grann (ytterst lite).....

Nu sitter jag här o funderar på om jag vill detta, känner mig osäker... Tänk om graviditeten fäste senare än vad jag tror o att det fortfarande var för tidigt att se...(vet att det troligtvis är ett önsketänkande, men ändå, man läser ju om många som det faktiskt hänt:(. Och så är jag dessutom lite anti cytotec...

Finns det någon som har varit med om liknande och kan dela med sig av erfarenheter el bara dela med er av era tankar kring detta vore jag jätte tacksam??

• Svar på tråden Inga hjärtljud/cytotec
  • Lilla JJ

Det går ju att vänta ut det lite till om du vill. Viktigast att det känns bra för dig. Tror dock ändå att hoppet är ute.

Le-det kan smitta!
  • The past is now

Vänta ut det lite till om det är det som känns bäst för dig. Jag tror iaf på att låta kroppen sköta det så naturligt som möjligt. Försök att se det som att det är en sjuk graviditet och naturen gör sitt urval. Helknäppt säkert men...jag har varit med om 2 missfall själv.

Svar på tråden Inga hjärtljud/cytotec