• zandraa4848

Nån som vill gissa kön?

Hej jag undrar om de e nån som vill hiss vad de e för kön på våran lilla plutt i magen? Bilden är från ul vecka 12

• Svar på tråden Nån som vill gissa kön?
  • zandraa4848
    lördagsgodis skrev 2015-06-28 10:06:13 följande:

Nu tycker jag att BB var onödigt hård. Det finns inga negativa biverkningar med att göra en handfull ul under en graviditet! Jag säger oxå att jag är i v12 när det är 11+0 men man är 12 fullgång veckor när man är på 12+0, det är förtidigt att gissa med nubteorin den är som korektast mellan12+-14+:)

Okej då vet jag skall på rul om två veckor så tänkte att de kunde vara kul å se om de gick att gissa på den bilden jag hade. Jätte tack för svar :)
  • V79

Blev lite nyfiken, vi verkar vara i samma vecka:) Jag ligger bara någon dag efter dig, v 16+2 och har rul den 15:e juli. När har du bf, 7:e-8:e dec?

Lägg ut en bild efter du gjort rul så kan vi gissa på den och se om vi kan gissa rätt:)

Ska du ta redan på könet om det går när du gör rul? Vi ska kolla om allt ser bra ut och den lilla vill visa oss.

När vi gjorde rul på förra bäbisen såg man tydlig att det var en liten pojke.

• MKE

Hej:) någon som vill gissa på min lilla bebis. 12+3. :)
  • zandraa4848
    V79 skrev 2015-06-29 04:13:41 följande:

Blev lite nyfiken, vi verkar vara i samma vecka:) Jag ligger bara någon dag efter dig, v 16+2 och har rul den 15:e juli. När har du bf, 7:e-8:e dec?

Lägg ut en bild efter du gjort rul så kan vi gissa på den och se om vi kan gissa rätt:)

Ska du ta redan på könet om det går när du gör rul? Vi ska kolla om allt ser bra ut och den lilla vill visa oss.

När vi gjorde rul på förra bäbisen såg man tydlig att det var en liten pojke.

Spännande jag har bf 8/12 nu innan rul som jag har den 9/7 :)

Jag på skall ta reda på vad de är gjorde de sist oxå få va de en tjej. Så de skall bli spännande å se va de blir denna gången :)

Japp de kommer en bild efter rul :)
  • Pluttan 87

17+5. Fick ingen klockren bild underifrån så BM sa troligtvis pojke men ha ett flicknamn i bakhuvudet. Vet inte vad jag ska tro. Hon sa ju egentligen inget kön om man ska gå på vad hon sa.
    Blir att vänta till dec. Tyckte mig ana 3-streck men det behöver inte betyda något iaf om man läst lite hör på familjeliv.
    Någon här som kanske vill gissa?

• V79

Kan du prova fota på nytt, det blänker så mycket på bilden för att jag ska våga säga nått

• V79
    zandraa4848 skrev 2015-07-10 20:49:55 följande:

Här e bilden från rul blev flyttad till 13/12 och dom tror att de e en liten tjej :)

Grattis till dottern:)

Jag har rul idag och är riktigt nervös..
  • Sockervaddspinnen
    MissPin skrev 2015-06-28 10:46:47 följande:

Är man i vecka 11+0 så har man gått hela 11 veckor och är inne i vecka 12.

Det kan man tex läsa om på 1177 hemsida.

Intressant.

Så om man föder i vecka 39+6 så föder man på BF. Och föder man i vecka 40+0 så föder man på BF+1? För att man då gått in i 41:a graviditetsveckan?
  • V79

Det stämmer bf är 39+6 och en dag över tiden v 40+0

• Sockervaddspinnen
    V79 skrev 2015-07-14 03:40:37 följande:

Det stämmer bf är 39+6 och en dag över tiden v 40+0

Där ser man. Då gick min kompis, som nyss födde, en dag över tiden. Hon sa att det var BF, 40+0. Och det stämde med datumet hon fått som BF. Men man kanske räknar olika på olika ställen?
  • MissPin
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-14 03:36:13 följande:
    Intressant.

Så om man föder i vecka 39+6 så föder man på BF. Och föder man i vecka 40+0 så föder man på BF+1? För att man då gått in i 41:a graviditetsveckan?
    Ja bf är 39+6, så räknar man här där jag bor i alla fall.
  • frida1991

Hej tänkte bara kolla med er..när BM kollade kön lät hon säker då? Vi kollade igår och hon sa jag är inte säker, men ser ingen snopp så tror tjej med 90% säkerhet. Men hon hade inte vågat köpa rosa ännu när jag frågade...Ska jag ställa in mig på tjej? Här är bild från RUL på sidan antar jag? ser detta ut som en tjej? 

Svar på tråden Nån som vill gissa kön?