vet inte vad jag ska göra
Hej,
Har en hund som vi tog som omplacering när han var 6 månader, vi har haft honom i ca 9 månader.
Siituationen är väldigt speciell, men när han "dök" upp så gick de väldigt fort. Vi klickade direkt osv så vi bestämde oss för att behålla honom.
Vårat största problem är att vi inte kan hitta på nt, varje helg känns de som man bada ska vara hundvakt. Han kan inte vara själv hemma längre än ca 30 min, vi tränar varje dag. Det börjar tära på oss. Jag har tappat gnistan.
Vi har inte heller ofta med honom till folk,eller att folk kommer hit.. Han är så "på" så vi har nog mer å mer undvikit det och vet inte hur vi ska hantera de situationerna. Det börjar kännas isolerat och ensamt. Och samma glädje finns inte kvar, det är sorgligt.
När vi har tagit honom till veterinären blir han väldigt vaktig å skäller å morrar åt veterinäreb,riktigt otrevligt. Något som absolut inte håller i längden.
Med oss här hemma är han så go osv, men vi kan inte låta ngn annan granne tex passa honom då känns de som de kan gå hur som helst..
Ja, som sagt vi känner oss låsta och som att ma. Tagit sig vatten över huvudet.
Hur hittar man motivationen igen?