• Anzil

Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?

Detta är ett känsligt ämne. Så för de känsliga ber jag vänligen att lämna tråden. Om ni vill skriva något otrevligt, vill jag gärna att ni lämnar tråden istället för att vara fräcka och skriva något hemskt.

Ingen fråga är för dum, och man skall alltid ta modet att våga ställa. Det är så man lär sig, eller hur?

Nåväl, jag undrar till er kvinnor. Hur reagerar ni om någon vid trång utrymme, känner att någon tar sin hand mot eran bak. Och låtsas som om att de kommer åt den. När i själva verket är det bara för att få känna den.

Jag som man vid 22 års åldern, bryr mig inte alls egentligen. Ovasett om personen är aktrativ eller inte. Kön, spelar en vis roll. Helldre en kvinna än en man. Men samtidigt bryr mig inte så väldans mycket egentligen.

Denna lilla ''smyg tafsa'' får mig att känna mig attraktiv.

Det har hänt fler tal gånger. Oftast kvinnor.

Enda gången jag kände mig obekväm var när en kvinna vid en bussen. När bussen var full. Och hon hade sin bröst mot mig, och på något sätt gled den mot min arm. Jag hade min arm i en sådan stång. Väldigt osäker om hon gjorde det med vilje dock, men det kändes så. Varför i sådana fall inte vända på sig. Och varför gnida så pass mycket, när bussen inte ens skakade så jättemycket. Jag och andra kunde hålla balansen och kunde stå relativt stilla. Men hon gned den, fram och tillbaks. För mig kändes det som om hon låtsades som om bussen var skakig/gungig. Ni som brukar åka buss, förstår nog vad jag menar.

Jag kände mig obekväm för att jag inte visse om hon tyckte om det. Det kanske var så att hon råkade på riktigt, för att bussen var så full, jag vet inte. Jag kunde i alla fall inte förflytta mig.

Flera gånger har det hänt när man gått upp för trappor. Och bekanta som man umgås med på dagen, tar sin hand och ''slår'' till där bak. Ni vet. När man går upp för trappor, så kanske man har gungande armar. Men det har hänt fler tal gånger där jag blir träffad där bak.

Även vid fulla bussar, och liknade. Så känner man smekningar vid låren och baken.

Som sagt, för mig gör det absolut ingenting. Aktrattiv som oattraktiv. Jag bryr mig inte. Jag får bara känslan av att jag är attraktiv när det inträffar.

Men hur är det för er kvinnor. Blir ni vansinniga, eller vad händer i er?

Jag ställer frågan bara av nyfikenhet. För jag tror inte att det är någon skillnad alls, som man som kvinna.

Tror att även män kan reagera vansinnigt när kvinnor skulle göra något sådant här. Även för kvnnor, dör det finns vissa som blir vansinniga och andra kanske tycker om det?

Jag ställer frågan, för jag vill veta vad ni har att säga, istället för att jag sitter här och gissar..

Detta kanske är en knäpp tråd, det är nog också rätt känsligt. Så för de känsliga, hänvisar jag att gå någon annanstans. TACK!

• Svar på tråden Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?
  • EnAnonumius
    Fjäril Vingad skrev 2015-07-01 13:22:05 följande:
    Nej, jag anser mig verkligen inte ha rätten att tafsa på okända, vare sig män eller kvinnor. Jeez, varför behöver vi ens diskutera såna här självklara saker?!

ALLAS kroppar är deras egna och ingen annan har rätt att ta för sig såvida det inte är tydligt kommunicerat på något sätt att det är okej.

Och nej, att jag går i urringat eller kort kjol är INTE ett sätt att meddela att det är okej att tafsa på mig.
    Precis... Även vi kvinnor har behovet av att gå lättklädda i synnerhet om det är varmt ute.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anzil
    SpanskaFlugan skrev 2015-07-01 12:43:00 följande:
    För det första är du man och vet inte hur det känns att vara kvinna i en värld där många män anser sig ha rätt till våra kroppar utan vårt medgivande och där kvinnor dagligen måste tänka på hur de uppför sig, vad de har för kläder, vart och hur de rör sig och om det är säkert att gå själv. Att jämföra en mans upplevelse av att blir tafsad på med en kvinnas upplevelse är omöjlig. 

För det andra, dina ordval och dina inlägg får mig att tro att du egentligen vill hitta ursäkter för att tafsa (för det är att tafsa, inget "smekande") på okända kvinnor genom att tro att de egentligen vill bli "smekta". 
    NEJ! Absolut inte! Skulle definitivt inte falla mig in på att beröra någon annan människa. Jag har full respekt för andra människor. Även om ALLA i denna tråden skulle ha svarat med positivitet med tafsande av främlingar, skulle jag ändå inte tafsa på någon annan. Har alldeles för stor respekt!

Bara för att ALLA i denna tråden skulle ha svarat att de skulle gilla det, betyder ju inte att resten av befolkningen i Sverige gör det..Inte sant?

• EnAnonumius
    sextiotalist skrev 2015-07-01 13:12:24 följande:
    Ytterligare en man som anser sig veta bättre hur kvinnor fungerar och när illusionen inte stämmer överens så är det mannen som anser sig ha rätt och vi kvinnor fel.

Sedan är det männen som klagar på kvinnors bristande intresse av dom.
    Håller med.. Dessa muppar till män kan man klara sig utan.

Det är män som man hoppas att de kvalar in på "Darwin's award" någon dag.. Flört
    Världen behöver inte denna typ av män.

P.S
    Naturligt vis inte sådan kvinnor heller. Bäst att lägga till det för säkerhets skull.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Voodoodoll

Jag brukade, förr då jag gick på krogen, ta tag om handleden på handen som klämde mig på rumpan och vrida om den ett varv så fort och hårt jag kunde utan att titta vem handen satt på och sedan fortsätta gå.

• Monkii

Den enda jag tafsar på är min sambo.

Det har hänt nån enstaka gång att någon tafsat på mig, en enda gång var det helt uppenbart vem det var, då sparkade jag honom på benet och han ramlade.

Om folk kommer åt min rygg eller ben på en buss tror jag faktiskt inte omedelbart att det är tafsare i farten. Självfallet står man alltid så att folk inte kan råka komma åt brösten.

• Fjärilslarv

taffsar någon på mig så åker de på en rak höger, undantaget är min man hihi

• The past is now

Blir irriterad! Det är så fräckt att ta sig rätten att tafsa på andra som inte har bett om det. Usch!

• Kim Possible

Att likställa en ofrivillig tafsning på en okänd kvinna med en "smekning"...det ska till en bra twistad hjärna för det.

Nej, självklart tar jag inte på andra människors kroppar om jag inte vet att det är ok! Undantag så klart om det är en nödsituation eller om man behöver markera mot någon random som vill "smekas".

• BandAnna

I tanken skulle en främmande mans stånd tryckt mot mig vara upphetsande. I praktiken skulle jag ogilla det å det grövsta. 
    Man måste visa sina medmänniskor respekt och att göra en sådan sak är synnerligen respektlöst. 

• V79

Om det är trångt och någon tafsar eller trycker upp sitt stånd i röven på mig så tar jag ett litet steg bakåt och trampar ner klacken på dennes tår, det får dom att backa och inte tafsa mer.

Är det ute och någon tar ett tag om rumpan eller klappar mig på rumpan vänder jag mig om och stirrar dom i ögonen med ilsken blick och säger att jag inte uppskattar att helt okända män tafsar på mig, händer det en gång till så blir det en örfil.

Nära vänner som klappar en på rumpan eller tar på mig på skämt bryr jag mig inte om.

• vampyria2

När det gäller det där med brösten så kan jag nästan lova att det inte är medvetet, jag har själv modellen större och hade inte en aning om att jag faktiskt kom mot folk med dem när det var trångt eller så, för mig kändes det inget alls faktiskt.
    Jag blev varsle om det på ett jobb där det fanns en kille som jag började dejta och han berättade att grabbarna på jobbet hade pratat om hur mysigt >.< de tyckte att det var när de stod i köket vid ett visst ställe och jag kom och skulle gå förbi, då kom visst mina bröst åt så de kände det....gissa om jag aldrig mer gick där när det stod någon där och nej jag tog det inte direkt som en komplimang jag kände mig dum som inte hade fattat det själv

När det gäller det andra som du pratar om så är det inget jag uppskattar alls, jag blir jätte rädd efter som jag som 12-åring blev våldtagen på vägen hem i från skolan så är all form av tafsning som jag inte har godkänt på något sätt en stark påminnelse om det och den skräck jag kände då kommer tillbaka i full fart, så tänk efter innan ni håller på med såna saker, ni kan göra folk mer illa än vad ni förstår.

• Mongo fraan yttre rymden
    HäckHäxan skrev 2015-07-01 01:03:31 följande:

Hmm det beror helt på vem som gör det och på vilket humör jag själv är på. Smygtafsande har jag svårare för en en klapp i baken helt öppet. Idag har jag fått en smisk på arslet av min bästis, helt ok, jag daskade honom på baken först tidigare på dagen liksom. Igår klämde han på mina bröst, inte diskret för fem öre alls, men jag kan inte annat än garva helt ärligt.

Ibland kan jag garva om någon random dude gör sådär också det beror som sagt på humöret och mkt på sättet de gör det, situationen i sig.

Bli gnuggad på bussen osv hade jag bara blivit irriterad över tror jag. Är det på ett småflörtigt sätt med en viss jargong så kan jag hänga på bara för att det roar mig och jag har roligt.

Haha, precis såhär tänker jag! Även om det i någon situation kanske känns lite obekvämt så skrattar jag åt det bisarra som händer.

Jag undrar helt uppriktigt, utan trolleri eller nedlåtelse, varför så många kvinnor upplever kroppskontakt så otroligt kränkande. Jag har bara mig själv att utgå från känner jag och ja, ni ser ju ovan hur jag känner för det :P Det beror ju på omständigheterna, ibland skulle det kunna kännas lite obehagligt, men oftast hade jag nog bara tyckt det var roligt. Men så händer det ju inte så ofta heller, knappt alls. Jag kanske hade ändrat åsikt om det skedde en gång i veckan. Men som det är nu känner jag att de flesta bekanta eller får klämma på mig eller onanera till mig bäst de vill. Bara trevligt att vara till belåtenhet enbart genom att vara.
  • Fjäril Vingad
    Mongo fraan yttre rymden skrev 2015-07-02 23:13:35 följande:

Jag undrar helt uppriktigt, utan trolleri eller nedlåtelse, varför så många kvinnor upplever kroppskontakt så otroligt kränkande. .

Personligen upplever jag inte kroppskontakt kränkande. OM jag har godkänt den är det bland det bästa jag vet! Jag är otroligt fysisk med dem jag älskar/tycker om. Mina älsklingar tar jag på ofta, stryker på kinden, kramar, bara vill känna och visa hur viktiga de är för mig...

Men okända, nej för fasen. Min kropp är min och JAG bjuder in till kontakt - ingen annan har rätt att ta sig friheter med mig.
Svar på tråden Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?