• Paino

Nån mer som inte badar bland folk?

Jag kan inte ta av mig på stranden, och inte bada, om det är folk där.
    Känner mig hela tiden granskad, iakttagen, och förmodligen kritiserad.
    Jag är 185, och just nu runt 75 kg. Motionerar/styrketränar regelbundet.
    Men det har alltid varit så, att folk haft åsikter om mitt utseende. Antingen var man för tunn, eller lagt på sig nåt kilo för mycket.

• Svar på tråden Nån mer som inte badar bland folk?
  • puss

Men spela roll. Bada och var glad. Måste alla tycka att du är perfekt innan du är nöjd?

• Paino

Perfekt blir jag aldrig, det har jag accepterat. Är svårare att hålla sig i form ju äldre jag blir också. Men jag är trött på att mitt utseende ska kommenteras. Det var så enkelt som barn, då bara VAR man. Hade roligt och slapp tänka på hur man såg ut och jämföras med andra.
    Vuxenlivet är jobbigt på många sätt, med alla måsten.

• Cecese

Jag bryr mej inte ett skvatt om vad folk tycker om min kropp. Den är långt i från perfekt men jäklars vad stolt jag är över den. Ju äldre jag blir desto mer älskar jag min kropp (trots mer skavanker än när jag var ung). Stör det nån hur jag ser ut så får dom titta bort

• Annelie 76

Du är intressant för andra i ungefär 5 sekunder. Synd att så lite ska förstöra så mycket gör dig.

• LunaLovegood

Har samma problem som ts... trots att man vet att främlingar förmodligen inte bryr sig om hur just jag ser ut så kan man inte sluta tänka på det, inte sluta må dåligt över sig själv. I mitt fall bryr jag mig dock mer om vad de jag är på stranden med (vänner, släktingar) tycker, minsta blick och jag vill bara gömma mig.

Svar på tråden Nån mer som inte badar bland folk?