• kucke

Svårt bli gravid med andra barnet :(

Hej! Bm och alla andra säger att med andra barnet ska det vara lättare bli gravid. Inte i vårt fall och fick mens idag för fjärde gången :(

Känns så hopplöst och börjar misströsta nu :(

Med första barnet tog det tre försök på raken. Vi försökte först 3 ggr, men tog uppehåll i några månader innan vi försökte igen.

Nu har jag dessutom spottings vid varjrw äl innan ägget släppt.

Nån som faktiskt tog längre tid andra barnet eller är jag själv ha det svårt?

• Svar på tråden Svårt bli gravid med andra barnet :(
  • WildRos

Tack för kapslarna, Kucke! Vi som kämpade så...

Suck...

Be your own kind of beautiful
  • Wilman85

@kucke dom gör inget när det är så tidigt och så har jag fått två. Dom gör inget innan man får 3 i rad.

Jag har dock bokat tid hos en privat gyn om några veckor. Så får se då. Har också bokat tid på vårdcentralen för att kolla sköldkörteln.

Jag vill bara veta vad felet är så jag vet vad jag kan göra om det nu är något. Då hade det varit lättare att hantera..

• Wilman85

@wildros jag skulle säga att det är ett plus. Jag hade också så, 2 missfall i rad med svaga sträck som plus. Lite symptom men sen har jag båda gångerna fått frossa, extrem frossa och sen missfall dagen efter.. Någon mer som fått så?

• WildRos
    Wilman85 skrev 2015-07-13 22:32:52 följande:

@wildros jag skulle säga att det är ett plus. Jag hade också så, 2 missfall i rad med svaga sträck som plus. Lite symptom men sen har jag båda gångerna fått frossa, extrem frossa och sen missfall dagen efter.. Någon mer som fått så?

Ja, jag vågar faktiskt själv oxå påstå att jag haft ett väldigt tidigt missfall! Har tagit så många test under senaste året att man har lite att jämföra med! Hade absolut gravsymtom oxå, kände igen mig sen mina tidigare graviditeter (MF + en riktig).

Mina missfall har inte följts av frossa, snarare tvärtom, jag har liksom blivit av med alla symtom när jag börjat blöda... Mitt första MF var i v 11, skönt att slippa gå så långt iaf! Det är verkligen skit med mf, man blir så ledsen när det händer!

Håller tummarna för er nästa gång! <3
  • WildRos

Tyvärr tog barn nr 1 oxå lång tid för oss, blev gravid efter 6 försök, slutade i missfall i v 11. Sen tog d ytterligare 9 månader innan jag plussade igen! Så sammanlagt tog det ca 16 månader från det att vi började försöka! Och nu har det gått 1 år med försök på syskon... Tydl inte vår grej detta... Känns så sorgligt, har alltid älskat barn och ville absolut ha fler än ett... Men är såklart oerhört glad åt dottern som vi redan har! Självfallet! <3 men har alltid tänkt att man "skaffar" syskon, så det känns så tomt nu på nåt sätt...

• kucke

Hej! Hur går det för alla?

Jag fick mens för femte gången så nytt försök om någon vecka. Är så arg på gyn då mina blödningar tror de beror på hormonell obalans, men de vägrar kolla upp vad det är då vi inte försökt i 1 år.

Ska kontakta en privatgyn, men man tycker att man borde få hjälp om de vet nått är fel istället för " de hoppas de rättar till sig". Skitgyn! Bitter och sur för inget händer och fick veta min svägerska gjort abort för 2 v sen. Hon har inom loppet av 2 år blitt gravid med tvillingar två gånger, fick missfall sist, blitt gravid igen och fick missfall och nu igen gravid och gjorde abort. Trots P piller!

• Wilman85

Jag väntar fortfarande på mensen efter sista missfallet. Känns skit, känner mig riktigt deppig. Har jätte ont i tuttarna så tog ett test idag men det var negativt.. Så bara att vänta in mensen, den borde komma om
    Några dagar om det blir som sist. Vi får väl se. Hur går det för er andra?

• Wilman85

Kucke

Åh va irriterande. Kontakta privat! Tror det lönar sig. Jag har också gjort det har en tid
    Om 2 veckor. Längtar typ.

Har också flera nära som verkar bli gravida hur lätt som helst. Blir glad för deras skull samtidigt som jag vill låsa in mig och börja gråta..

• kucke

En riktig skitdag!

Gjorde samma behandling som innan vi fick dottern och ar hoppfull då ÄL kom. Mensen en dag försenad och tänkte ta ett gravtest imorrn, men så kom mensen idag :(

Så försökt sedan mars, sedan april med ÄL stickor och hade två mensar i juli.

Så jäkla arg, besviken och ledsen! Varför lyckas vi inte bli gravida med ett syskon! Är rädd något har hänt kroppen :(

Hoppas det går bättre för er andra :)

• RAM77
    kucke skrev 2015-08-30 14:05:16 följande:

En riktig skitdag!

Gjorde samma behandling som innan vi fick dottern och ar hoppfull då ÄL kom. Mensen en dag försenad och tänkte ta ett gravtest imorrn, men så kom mensen idag :(

Så jäkla arg, besviken och ledsen! Varför lyckas vi inte bli gravida med ett syskon! Är rädd något har hänt kroppen :(

• RAM77
    kucke skrev 2015-08-30 14:05:16 följande:

En riktig skitdag!

• RAM77

Bra det går för mig jag skulle kommentera kucke! Vill bara skicka en styrkekram, vet hur det känns. Själv blev jag gravid i juli igen men det slutade tyvärr med ma i v8. Ska på efterkontroll imorgon. Det enda jag kan rekommendera är att ta kontakt med en privat gyn för att kolla om allt ser bra ut, och fortsätta försöka och hoppas!

• kucke

RAM77: hihi, det är lurigt ;)

Har du haft någon mens efter mf eller?

Var i veckan hos den privatgyn som finns och enligt blodprovet hade jag haft ÄL och allt ser bra ut på ultraljudet.

Men de gör inget mer än ev. kollar min makes sperma, men vi fick en dotter -14 så att så mycket sämre kan de väl inte ha blivit?

• RAM77
    kucke skrev 2015-08-30 14:41:23 följande:

RAM77: hihi, det är lurigt ;)

Har du haft någon mens efter mf eller?

Var i veckan hos den privatgyn som finns och enligt blodprovet hade jag haft ÄL och allt ser bra ut på ultraljudet.

Men de gör inget mer än ev. kollar min makes sperma, men vi fick en dotter -14 så att så mycket sämre kan de väl inte ha blivit?

Nej ingen mens än, har precis slutat blöda. Hoppas så att kroppen ska återhämta sig snabbare denna gång, förra gången tog det 6 månader. Tror det blev strul med hormonerna. Jag har också varit till gyn o kollat, äl har jag o allt ser bra ut säger de på UL. Har barn med samma man sedan tidigare samt två mf nu, borde inte vara fel på mannen då va? Nu har vi snart försökt ett år så då blir det grundligare utredning, vilket känns skönt!

Nej det borde inte vara din man den är fel på om det är så pass nyligen ni fick barn.

Hoppas du orkar fortsätta kämpa!
  • kucke

Åh så jobbigt med missfall och jag tycker oxå det inte borde vara fel på våra män. Menar, karlar kan ju få barn tills de kolla vippar ;)

Men ärligt så har jag sneglat på beställa spermieprov på nätet, haha :P

Stor kram till dig oxå som kämpar med syskon <3

• mkes

Såg att jag skrev här i juli efter mf nummer två - blev gravid igen den cykeln och är i v11 just nu, inget missfall än! Åt rosenrot, bidrottninggelé och L-arganin (ska hjälpa till att bygga upp en bra slemhinna i livmodern!) fram till äl och mannen åt zink och c-vitamin. Nu efter plusset har jag ätit 75mg aspirin för att motverka att proppar bildas i livmodern. Så det kan ju alltid vara värt att testa om ni inte redan gjort det.

• RAM77
    mkes skrev 2015-08-30 18:37:21 följande:

Såg att jag skrev här i juli efter mf nummer två - blev gravid igen den cykeln och är i v11 just nu, inget missfall än! Åt rosenrot, bidrottninggelé och L-arganin (ska hjälpa till att bygga upp en bra slemhinna i livmodern!) fram till äl och mannen åt zink och c-vitamin. Nu efter plusset har jag ätit 75mg aspirin för att motverka att proppar bildas i livmodern. Så det kan ju alltid vara värt att testa om ni inte redan gjort det.

Åh grattis och lycka till

Sitter precis och googlar på albyl minor eftersom att jag hade havandeskapsförgiftning, proppar i moderkakan, med sonen och nu två mf. Ska på kontroll imorgon och tänkte då fråga om jag kan få det på recept. Får jag inte det tänker jag nog testa iaf
  • mkes
    RAM77 skrev 2015-08-30 19:15:29 följande:
    Åh grattis och lycka till

Sitter precis och googlar på albyl minor eftersom att jag hade havandeskapsförgiftning, proppar i moderkakan, med sonen och nu två mf. Ska på kontroll imorgon och tänkte då fråga om jag kan få det på recept. Får jag inte det tänker jag nog testa iaf
    Tack tjejer!

Jag hade också havandeskapsförgiftning med dottern så tänkte win-win liksom! Jag började ta utan inrådan från läkare men efter mycket googlande. Jag bor utomlands och här är det väldigt vanligt att ta 75mg aspirin när man haft flera missfall. Så länge man berättar att man äter acetylsalicylsyra sedan vid inskrivning är det bara att köra på känner jag. Lycka till!
  • RAM77

mkes, jag fack trombyl utskrivet utan minsta problem, så nu kör vi på

Svar på tråden Svårt bli gravid med andra barnet :(