• Taogoli

Moderaternas AKB, sänke eller tillgång?

I morse hörde jag följde intervjuv av AKB i Sveriges Radio/P1. Journalisten Joar Bendjelloul pressade henne rätt ordentligt angående DÖ, men man får intrycket att hon faktiskt inte ens förstår kritikernas ståndpunkt. Hon undviker frågor, svarar på något helt annat och ger bilden av att hon är en ganska naiv donna?!

Till slut fick journalisten nog och sade "Ja, det var ju inte riktigt det jag frågade. Jag kan ibland känna att jag har svårt att få svar när jag intervjuar dig"

Länk till intervjun t.sr.se/1LHiM7M

Tycker att denna intervjuv är rätt typiskt när man hör henne.

Så min fråga är AKB ett sänke eller tillgång för moderaterna. Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Moderaternas AKB, sänke eller tillgång?
  • Gert

Många moderater är så pass naiva och trogna sitt parti så de bryr sig inte om vem som leder det. Hon är inte en lika stor tillgång för partiet som Reinfeldt var mellan åren 2006 och 2010. Batra kommer bara att se på när många M-väljare flyr till SD. Hon kan inget annat göra. 

Själv tycker jag att Anna Kinberg Batra påminner om en robot; hon upprepar samma svar hela tiden.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-03 18:11:29 följande:

Många moderater är så pass naiva och trogna sitt parti så de bryr sig inte om vem som leder det. Hon är inte en lika stor tillgång för partiet som Reinfeldt var mellan åren 2006 och 2010. Batra kommer bara att se på när många M-väljare flyr till SD. Hon kan inget annat göra. 

Själv tycker jag att Anna Kinberg Batra påminner om en robot; hon upprepar samma svar hela tiden.

Wow! Du följer andra partier än SD! Impressive. Jag antar att det är du som har utbildat henne?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-03 18:17:02 följande:
    Wow! Du följer andra partier än SD! Impressive. Jag antar att det är du som har utbildat henne?
    Jag följer alla partier mer eller mindre.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ben66

Ser henna prata nu....Jösses vad tråkig hon är Kräks

• Anonym (Fd Moderat)

?Många Moderater vill att ni ska samarbeta med SD?
    ?Dom är nog bara besvikna efter valet?

Eller kan det var så att de har bra minne, om hur M var för 10 år sedan och bakåt. Tror ledningen att Nya M kan köra över det gamla M?
Svar på tråden Moderaternas AKB, sänke eller tillgång?