• minius

Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!

Hej alla i värmen!

Var på rutin UL i mars och bm hade svårt att se könet på vår plutt då navelsträngen låg mellan benen...Tillslut efter lite buffande sa hon att vi ska få en liten flicka. Lyckan var total då vi har 2 pojkar sen innan. 

Hon va 95% säker och sa att hon aldrig haft fel. 

Hos ett läk besök nu i veckan frågade läkaren vad vi väntade och jag sa flicka. Då säger han - ja men det behöver inte stämma då flickor kan va knepiga så bli inte förvånad och besviken om det tittar ut en liten pojke!

Självklart spelar det ingen roll om bebis är en pojke jag blir lika glad för det. Men jag är i v 36 nu så vi har köpt och inrett alla saker till en flicka och bestämt namn såklart. För mig handlar det mkt om mental förberedelse och såklart är det speciellt med första flickan!
    Blev helt nojjig efter denna kommentar och vill gärna höra vad ni tror utefter dessa två bilder som bm tycker indikerar på flicka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-05 09:14
    Tack ni för alla svar!
    Känns som att jag vågar tro lite mer på bilderna nu :)

Tycker att det är tråkigt att de som inte har för avsikt att ge ett relevant svar här utan bara måste uttrycka sin personliga åsikt ang den evigt bisarra "hen" diskussionen kan ta sig en funderare innan man postar ett inlägg utan att veta ngt om den som startat tråden. En efterlängtad första flicka med flera månader av "mental" förberedelse av anledningar som jag aldrig skulle skriva här gör skillnad. Så till eventuella nya moralpredikare och hen sugna debattörer, ta detta i ett annat forum är ni snälla.

Ha en underbar dag!

• Svar på tråden Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!
  • lördagsgodis

Har en liknande bild som din och bm som gjorde ul trodde även hon att det var en flicka, visst blir det fel ibland men jag tror inte du behöver oroa dig med så bra bilder:)

• V79

Jag tycker det ser ut som en tjej, men förstår att läkaren gjorde er osäkra med sitt uttalande.

Det är dock inte alls alltid man ser snopp och pungen på pojkar på rul, men då brukar dom titta efter annat som kan avgöra vilket kön fostret har. På min näst sista pojke så såg bm varken snopp eller pung trots han låg bra och bilden var skarp, det hon hittade efter en stunds letande var pungkulorna uppe ljumskarna och konstaterade att vi väntade en liten pojke.

• ITpappan

Hur för man när man "inreder saker till en flicka"? Är det annorlunda än att inreda till en pojke.

En färg är en färg, oavsett kön. Vår 5-årige pojke målade naglarna igår.

Skärpning TS.

• minius
    alla har olika åsikter skrev 2015-07-05 01:41:33 följande:
    Fick ni betala för att få veta kön? Har hört att man får göra det i vissa kommuner.

När jag var på RUL så nämnde jag just detta du skriver in, och hon sa "hade inte jag varit säker på att det är en flicka så hade jag aldrig sagt det. I andra kommuner där man får betala för att få veta kan det hända att de gissar när de är osäkra då de har betalat för att få veta "
    Hej!
    Vi gjorde detta RUL i sthlm på mamma mia och där frågarf dom bara om man vill veta, behöver alltså inte betala ngt... :)
  • minius
    ITpappan skrev 2015-07-05 08:11:20 följande:

Hur för man när man "inreder saker till en flicka"? Är det annorlunda än att inreda till en pojke.

En färg är en färg, oavsett kön. Vår 5-årige pojke målade naglarna igår.

Skärpning TS.

Ursäkta men jag bad inte om NÅGONS personliga åsikter i huruvida jag inreder efter kön eller inte. Jag har köpt mkt rosa och små klänningar och kjolar till min bebis och skulle inte använda dem om jag fick en till son. Hur du ställer dig till att din pojke målar sina naglar är inte relevant i mitt inlägg då jag bad om hjälp att tolka UL bilder inget annat. Så dem som vill diskutera "hen" relaterade frågor kan ta det i ett mer relevant forum.

Ha en fin söndag 
  • alla har olika åsikter
    minius skrev 2015-07-05 08:56:36 följande:

Hej!

Vi gjorde detta RUL i sthlm på mamma mia och där frågarf dom bara om man vill veta, behöver alltså inte betala ngt... :)

Då tror jag att det garanterat blir en flicka då Bm inte haft den pressen på sig. :) när vi var på RUL sa hon också 95% och att de aldrig kan säga att de är 100% säker.
  • SharkLover

Du lägger ut ditt barns underliv på internet innan hon ens är född?

Det här bådar ju gott...

• ebe91
    SharkLover skrev 2015-07-05 21:08:30 följande:

Du lägger ut ditt barns underliv på internet innan hon ens är född?

Det här bådar ju gott...

Hahahah!
  • Voodoodoll

Till mig sa de med bägge barnen att det var pojkar (på första såg de en pung, på andra en snopp). Fick tjej bägge gånger. Är du orolig och vill veta säkert så gör ett 3D. Har inte jättemycket förtroende för hur bra de är på att se kön på UL efter de haft fel på bägge mina :)

• Voodoodoll

Till mig sa de med bägge barnen att det var pojkar (på första såg de en pung, på andra en snopp). Fick tjej bägge gånger. Är du orolig och vill veta säkert så gör ett 3D. Har inte jättemycket förtroende för hur bra de är på att se kön på UL efter de haft fel på bägge mina :)

• RobzMarley
    minius skrev 2015-07-04 11:20:47 följande:

Hej alla i värmen!

Var på rutin UL i mars och bm hade svårt att se könet på vår plutt då navelsträngen låg mellan benen...Tillslut efter lite buffande sa hon att vi ska få en liten flicka. Lyckan var total då vi har 2 pojkar sen innan. 

Hon va 95% säker och sa att hon aldrig haft fel. 

Hos ett läk besök nu i veckan frågade läkaren vad vi väntade och jag sa flicka. Då säger han - ja men det behöver inte stämma då flickor kan va knepiga så bli inte förvånad och besviken om det tittar ut en liten pojke!

Självklart spelar det ingen roll om bebis är en pojke jag blir lika glad för det. Men jag är i v 36 nu så vi har köpt och inrett alla saker till en flicka och bestämt namn såklart. För mig handlar det mkt om mental förberedelse och såklart är det speciellt med första flickan!

Blev helt nojjig efter denna kommentar och vill gärna höra vad ni tror utefter dessa två bilder som bm tycker indikerar på flicka.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-05 09:14

Tack ni för alla svar!

Känns som att jag vågar tro lite mer på bilderna nu :)

Tycker att det är tråkigt att de som inte har för avsikt att ge ett relevant svar här utan bara måste uttrycka sin personliga åsikt ang den evigt bisarra "hen" diskussionen kan ta sig en funderare innan man postar ett inlägg utan att veta ngt om den som startat tråden. En efterlängtad första flicka med flera månader av "mental" förberedelse av anledningar som jag aldrig skulle skriva här gör skillnad. Så till eventuella nya moralpredikare och hen sugna debattörer, ta detta i ett annat forum är ni snälla.

Ha en underbar dag!

Hej! Jag har själv tre barn i ordningen pojke, pojke, flicka. Jag förstår att du vill förbereda dig mentalt. Så var det för mig också. Jag fick redan på pojkarna vecka 17-18. De såg JAG tydligt. Med tjejen såg vi tjej vid rul vecka 18, fick tom bild som visar de tre strecken eller "hamburgaren". Vid rul2 i vecka 32 kollade vi igen. Flicka. Ut kom flicka. Jag vågade dock inte köpa rosa. Köpte vitt under mesta. Fall i fall.

Jag förstår dig om ni inrett och allt. Jag har lite svårt att se på bilderna tyvärr.

Jag hoppas att du kan släppa det lite nu den sista tiden och bara njuta. Kanske tänka tanken på om det är en pojke, vad händer då? Blir du ledsen? Är det bara att "byta" färg på alla grejer?

För mig med nummer två var jag så säker på att det var en flicka. Det var tur att hag fick reda på könet i v 17. Jag behövde den tiden att ställa om. Jag gladdes åt min underbara son men hag sörjde samtidigt en dotter som jag "förlorat". Låter lite virrigt, jag hoppas du förstår.
  • Olivia2006

Jag tycker det ser ut som en flicka. Jag har tre tjejer och deras ul såg ut så där. Jag är också i vecka 36 nu, men den här gången är det en liten pojk som kommer till oss. Lycka till med allt!

Mamma till tre sessor Olivia 060808, Natalie 071027 och Vera 100726 ,
  • Ellabella404

Så såg det ut när vi fick veta att vi skulle få en dotter! Jag frågade bm om hon var säker och hon sa att hon tydligt såg blygdbenet. Och rätt hade hon!

Tycker inte det är fel att boa in sig och förbereda rummet efter bebis. Det är ju ett sätt att förbereda sig mentalt för nedkomsten.

Grattis!

Svar på tråden Är detta en liten flicka? nojjig efter läkarens kommentar!