• Anonym (ledsen)

Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!

Jag har problem med min sexlust. Jag kan känna lust och så när min kille är på jobbet eller är bortrest. Det händer att jag sitter och tänker på honom och önskar han vore hemma så att man kan kunde ha sex. MEN så fort han kommer hem är allt det som bortblåst. Lusten finns inte där längre.

Sen kan jag också känna lust efter att jag drömt om sex (drömmer rätt ofta om sex och det är sex med min kille som jag drömmer om, väldigt sällan sexdrömmar om andra män). Jag vaknar upp och är sugen, börjar närma mig min kille, han hakar på, förspelet börjar och vips så är lusten borta. Men jag brukar alltid fullfölja sexet ändå. Men sexet känns inte och jag måste ofta fejka stön så att inte min pojkvän tror att det är något fel på honom. Det är ju inte honom det är fel på utan mig. En annan sak är att i drömmen är sexet alltid skönt och upphetsande, men inte i verkligheten.

Ibland har vi skippat förspel och bara kört pang på rödbetan då jag vet med mig att jag tappar lusten under förspelet. Men efter några juck så är lusten borta. Vet inte vad som kommer först att jag tappar lusten för att sexet inte känns så mycket eller att jag tappar lusten först och att sexet därför knappt känns något.

Det var längesedan jag var riktigt kåt eller kåt överhuvudtaget, det närmaste jag kan komma är att det vore trevligt med sex och att jag är lite sugen typ...

Sen jag kan också tycka det är lite pinsamt med sex. När jag ligger där naken och han ska "kliva på" och köra missionären och så möts våra ögon och då vill jag bara sjunka ner genom jorden. Så himla pinsamt! Så vill helst ha det rätt mörkt i rummet annars så är sex oerhört obekvämt för mig, kan inte slappna av alls om vi kan se varandra.

Minns en gång när vi skulle ha sex i soffan, var väl på dagen eller något för minns att det var väldigt ljust. Jag vågar aldrig ta initiativet till att börja ta av honom kläderna, oftast får han börja ta av lite kläder på mig så kan jag fortsätta och han tar av sina egna kläder. Men sen när han skulle "kliva på" och jag ligger där helt naken i soffan och han kan se allt (har inte problem med att han ser mig naken annars, bara i sexuella situationer), han har stånd och allt. Våra ögon möts och jag blir så obekväm att jag börjar himla med ögonen. Han undrar förstås varför jag gjorde så, och jag låtsades som att jag inte hade gjort något typ.

Usch jag är så ledsen, vill inte ha sex, mår bara dåligt av det. Känner mig utnyttjad när det bara är han som får ut något av det, jag känner oftast inte så mycket *ledsen*

Förstår ju att ingen av er här kan hjälpa mig med detta, men var skönt att skriva av sig lite och kanske prata med någon som befinner sig i samma situation eller som känner igen sig??

• Svar på tråden Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!
  • Anonym (ledsen)

Vad tänker du då för sextips? Andra ställningar och så? Har provat på många ställningar men gillar i princip bara missionären...

• Anonym (ledsen)

Min kille sa en gång att han vill testa på andra ställningar, men jag gillar bara missionären och rida (endast om det är mörkt i rummet). Jag berättade för honom tidigt i förhållandet att jag bara gillar dem ställningarna, men ändå vill han prova på andra...?

• Celines Essence
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 17:15:59 följande:

Fast jag njuter inte så mycket av förspel egentligen, jag vill mer att han ska komma in bara och sen få en snabb orgasm sen är det klart typ,. Tycker inte att min kille kan smeka mig så bra, iaf inte därnere. Alltså på den tiden jag tyckte det var skönt med sex, nu känns knappt sex och ska jag få orgasm måste jag tvinga fram dem, hur tråkigt sex som helst.

Fast minns inte om jag njöt mer av förspel i början av förhållandet, det gjorde jag nog. Vi har helt enkelt varit tillsammans för länge för att sex fortfarande ska vara skönt och spännande

Fast fortfarande... Se det inte som "förspel"...

Det ni gör måste inte leda till sex /orgasm varje gång.

Lär honom att smeka dig rätt. Tillåt dig att njuta utan att du måste ha en snabb orgasm. Prova! Tillåt dig att känna efter och njuta av annat än en snabb orgasm. Jag kan förstå att din man inte tycker att det är så spännande med sex när du har den där inställningen.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 17:24:58 följande:

Min kille sa en gång att han vill testa på andra ställningar, men jag gillar bara missionären och rida (endast om det är mörkt i rummet). Jag berättade för honom tidigt i förhållandet att jag bara gillar dem ställningarna, men ändå vill han prova på andra...?

Om du vill njuta mer av sex, måste du vilja prova nya saker. Om du inte vill ändra på något kommer inget att ändra sig.
  • Celines Essence
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 17:17:19 följande:

Vad tänker du då för sextips? Andra ställningar och så? Har provat på många ställningar men gillar i princip bara missionären...

Ja du. Googla lite så hittar du massor...Leksaker tex... Fast du verkar ju inte så intresserad av att ändra något.

Trivs du inte i relationen? . Om det är där problemet ligger är problemen på ett annat plan.
  • Anonym (ledsen)

Fast är irriterande om smekandet inte ska leda till skön sex och orgasm (på den tiden jag tyckte sex var skönt och lätt fick orgasm). Jag har endast sett förspelet som ngt nödvändigt ont tror jag, minns inte hur jag var i början av förhållandet.

Nu för tiden får jag inga snabba orgasmer om jag ens får orgasm överhuvudtaget, men jag har svårt att njuta av att bli smekt, det är inte speciellt skönt när han smeker därnere.

Hur menar du med min inställning??

• Anonym (ledsen)

Jag tror inte du förstår, jag har testat en massa olika ställningar och så tidigare, har kommit fram till att jag bara tycker om missionären och rida. Oralsex har jag också testat, gillar det inte alls.

Vi har en vibrerande leksak, men då jag får ont av oralsex så känns det inte heller aktuellt med en leksak på klitoris, är rätt så känslig där. Är absolut öppen för att testa saker, men har testat en massa i tidigaste förhållanden och vet vad jag gillar och inte

• Anonym (ledsen)

Och jo jag trivs jättebra med relationen, det är det enda bra med mitt liv. Trivs inte med så mycket annat, trivs inte på mitt jobb osv

• Celines Essence
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 17:33:28 följande:

Fast är irriterande om smekandet inte ska leda till skön sex och orgasm (på den tiden jag tyckte sex var skönt och lätt fick orgasm). Jag har endast sett förspelet som ngt nödvändigt ont tror jag, minns inte hur jag var i början av förhållandet.

Nu för tiden får jag inga snabba orgasmer om jag ens får orgasm överhuvudtaget, men jag har svårt att njuta av att bli smekt, det är inte speciellt skönt när han smeker därnere.

Hur menar du med min inställning??

Okej. Du ser förspel som något nödvändigt ont... Det är bla där du måste ändra inställning.

Vi kan smeka, suga, slicka även om det inte leder till sex och orgasm...

Ibland smeker min kärlek hela min kropp med fjädrar, penslar, händer... Jag slappnar av utav njutningen som stimuleringen på halsen, fötter, armar och ben ger. Ofta blir jag kåt när han närmar sig skötet, men det har hänt att smekningen bara stannar vid en annan typ av njutning.

På samma sätt kan jag suga honom, (mys-suga,) utan att han kommer... Under tiden lär man sic massor om sin egen och partnerns kropp
  • Celines Essence
    Anonym (ledsen) skrev 2015-07-04 17:37:27 följande:

Jag tror inte du förstår, jag har testat en massa olika ställningar och så tidigare, har kommit fram till att jag bara tycker om missionären och rida. Oralsex har jag också testat, gillar det inte alls.

Vi har en vibrerande leksak, men då jag får ont av oralsex så känns det inte heller aktuellt med en leksak på klitoris, är rätt så känslig där. Är absolut öppen för att testa saker, men har testat en massa i tidigaste förhållanden och vet vad jag gillar och inte

Du har tydligen bestämt dig att det är "färdigutforskat"... Och i så fall kan jag inte bidra med något mer här.

Det finns förövrigt massor av sexleksaker. Jag gillar inte heller alla.

Om du får ont av oralsex kanske mannen behöver vara mjukare, tex använda insidan på läpparna. .. Fast nej... Jag gissar att du redan har bestämt dig att du inte gillar det heller.
  • Kereza

Annars tror jag att är det någon man ska lyssna på så är det just Celines Essence - jag håller inte alltid med människan, men hon verkar vara jäkligt intuitiv och dessutom ärlig och empatisk och öppensinnad och allt det där braiga som jag inte är, men faktiskt måste erkänna att jag kan beundra litegrann. 

Överlag är det nog den enda Familjelivare jag faktiskt gillar - så läs vad hon sagt igen, och ta till dig det som passar. 

Bästa, till exempel - se inte förspel som "förspel" utan som något njutningsfullt för sin EGEN del. Se inte sex som "målet" utan just bara njut av varandra utan mål eller förväntningar.

Och det där med att skriva en lista på saker ni båda gillar/vill testa låter bra, tycker jag.

Och ge varann i uppgift att överraska varandra med "sensuell-kvällar" som inte behöver handla om sex. Vi gör så hemma hos mig ibland; min partner får ge mig helkroppsmassage med olja och grejer. Utan att vi alls planerat in att ha sex. Fast det brukar bli så ändå, för det är lite svårt att motstå efter ett tag - särskilt som jag tänder på att han tänder på mig utan att kunna göra något åt det.

Men, ja, jag tror det - läs Celines Essence' inlägg igen, försök se dem ur olika vinklar, fundera över om råden skulle kunna hjälpa dig ELLER din partner - jobba utifrån det. Tycker jag. 

...och, som jag aaaaalltid säger (och jag är för lat för att läsa hela tråden) fundera på om du är stressad, deprimerad, känner dig otillräcklig osv - INTE inom sex, utan i livet i stort, eftersom det kan sätta käppar i hjulet. Fundera dessutom på om du har någon näringsbrist, eller om du äter hormoner. De bör du ta bort isf,om alls möjligt.

Also; börja träna tungt. Det blir man kåt som FAN av. 

• Celines Essence
    Kereza skrev 2015-07-04 19:24:11 följande:

Annars tror jag att är det någon man ska lyssna på så är det just Celines Essence - jag håller inte alltid med människan, men hon verkar vara jäkligt intuitiv och dessutom ärlig och empatisk och öppensinnad och allt det där braiga som jag inte är, men faktiskt måste erkänna att jag kan beundra litegrann. 

Överlag är det nog den enda Familjelivare jag faktiskt gillar - så läs vad hon sagt igen, och ta till dig det som passar. 

Bästa, till exempel - se inte förspel som "förspel" utan som något njutningsfullt för sin EGEN del. Se inte sex som "målet" utan just bara njut av varandra utan mål eller förväntningar.

Och det där med att skriva en lista på saker ni båda gillar/vill testa låter bra, tycker jag.

Och ge varann i uppgift att överraska varandra med "sensuell-kvällar" som inte behöver handla om sex. Vi gör så hemma hos mig ibland; min partner får ge mig helkroppsmassage med olja och grejer. Utan att vi alls planerat in att ha sex. Fast det brukar bli så ändå, för det är lite svårt att motstå efter ett tag - särskilt som jag tänder på att han tänder på mig utan att kunna göra något åt det.

Men, ja, jag tror det - läs Celines Essence' inlägg igen, försök se dem ur olika vinklar, fundera över om råden skulle kunna hjälpa dig ELLER din partner - jobba utifrån det. Tycker jag. 

...och, som jag aaaaalltid säger (och jag är för lat för att läsa hela tråden) fundera på om du är stressad, deprimerad, känner dig otillräcklig osv - INTE inom sex, utan i livet i stort, eftersom det kan sätta käppar i hjulet. Fundera dessutom på om du har någon näringsbrist, eller om du äter hormoner. De bör du ta bort isf,om alls möjligt.

Also; börja träna tungt. Det blir man kåt som FAN av. 

Tack, Kereza, för dina fina ord.Jag blev jätteglad när jag läste det . Jag tycker dina inlägg brukar vara bra!

Jag tycker särskilt om det faktum att du visar mig uppskattning , även fast du inte alltid håller med mig. Det är en bra egenskap

Det är enkelt att tänka något positivt om någon annan, men många gånger berättar man inte, men det gjorde du nu, och det är fint gjort

Låter förövrigt som ett jättebra tips med sensuell-kvällar!

.... Och att träna tungt påverkar nog ofta positivt

På tal om träning kan jag ju tillägga att jag tycker att regelbundna knipövningar kan sätta fart på lust och orgasmförmåga också...
Svar på tråden Ledsen, tappar lusten så fort förspelet eller sexet börjar. Någon mer?!