• Mijjan

Propp!

Jaha.. Var ju inte så här jag hade tänkt mig. Ligger inlagd för första gången i livet med en omfattande propp i ljumsken. Påbörjad sprutbehandling där sprutor ska tas resten av graviditeten och tre månader efter... Och framtida graviditeter...

Fler med propperfarenheter? Hur var det för er? Tror faktiskt jag fick proppen på midsommarafton i benet i samband med ett sendrag och att den nu vandrat vidare för fick plötsligt ont i vaden och blev lite svullen. Med stödstrumpor och lite massage trodde jag "sendraget" gick över... Önskar nu jag sökt vård redan då så kunde proppen stoppats innan den kommit så långt

• Svar på tråden Propp!
  • Vickan I

Jag fick en propp i vaden i samband med en knäoperation 1999 när jag var 20 år. Sedan dess vid graviditeter och operationer är jag tvungen att ta dessa jäkla fragminsprutor. Hatar sprutor dessutom så maken el ngn annan måste ge dem.

• Mijjan
    Vickan I skrev 2015-07-08 07:27:18 följande:

Jag fick en propp i vaden i samband med en knäoperation 1999 när jag var 20 år. Sedan dess vid graviditeter och operationer är jag tvungen att ta dessa jäkla fragminsprutor. Hatar sprutor dessutom så maken el ngn annan måste ge dem.

Hur länge efter hade du ont? trist med sprutorna.. Blir nog samma här... Ska ta dagligen nu i sex månader
  • Vickan I

Oj svårt säga. Hade ju ont i knät efter operationen osv också. Men tror själva smärtan i vaden gick över ganska fort. De första veckorna fick jag ta fragmin och gick sedan över till tabletter,Trombyl el vad det hette. Men då fick jag gå och ta blodprov flera ggr i veckan för att reglera mängd tabletter så det var drygt också. Men tabletter kan man inte ta vid graviditet heller. Var hos ortopeden precis nu och fick veta att knät måste opereras igen så blir en ny omgång sprutor för mig med, usch.

• Vickan I

Förstår att detta inte blev som du tänkt, men försök se det positivt. Proppen upptäcktes innan den hann vandra till något mer komplicerat och farligt ställe för dig och bebisen och nu får du vård och bebisen mår bra .

Svar på tråden Propp!