Mina föräldrar vill skiljas...
Hej,
Idag fick jag reda på att min mamma vill skiljas från min pappa, vilket jag tycker är väldigt tråkigt. Men det jag oroar mig mest över är min lillebror på 4 år. Mina föräldrar har redan suttit ner och försökt att förklara för honom att dom inte kommer att bo ihop något mer man han fattar ingenting. Jag tror inte heller att mina föräldrar kommer att gå ur den här skilsmässan som vänner vilket oroar mig ännu mer angående min lillebror. Hur kommer hans uppfostran bli?
Jag personligen hade en väldigt jobbig uppväxt med som tur var så hade jag en stöttande familj som hjälpte mig när jag hade det svårt. Detta gör så att jag blir orolig hur det ska bli för min lillebror. Hur lång tid kommer det att ta för honom att förstå att mamma och pappa inte lever tillsammans längre.
Jag kan acceptera att dom vill skiljas det är såklart tråkigt men jag förstår deras anledningar och har upplevt en del bråk emellan dom också. Men jag har väldigt många fina minnen med resor med dom.
Tror ni att det finns något sätt att försöka få tillbaka dom igen? T ex. visa gamla videor och bilder från förr så att dom kommer ihåg att dom faktiskt älskade varandra en gång i tiden? Är det okej att göra så?
Detta är väldigt jobbigt för mig att skriva om och jag har inte någon att prata med direkt då jag tycker att mina vänner inte passar för det. Det har varit skönt att skriva av sig lite om sina tankar. Men svara gärna på mina frågor om hur ni tror att det kommer att bli.