• visdomsstjärnan

Betalt för barnvakt

Hej! Jag är en 14årig tjej som brukar sitta barnvakt hos några bekanta. De har tre barn, ett tvillingpar som är 4 år och en flicka som är 6. Jag brukar passa dem när mamman ska ut och springa och pappan är på jobbet. Det brukar bli ungefär 4 timmar. Jag är osäker på hur mycket jag ska ta betalt i timmen! (Observera att jag leker med dem HELA tiden, ordnar skattjakter osv.)

Tacksam för svar! Skrattande

• Svar på tråden Betalt för barnvakt
  • trilskas

Tycker minst 100 kr timmen.

• Anonym (hejn)

Någonstans mellan 50-70kr låter väl rimligt.

• trilskas
    Anonym (hejn) skrev 2015-07-08 19:57:46 följande:

Någonstans mellan 50-70kr låter väl rimligt.

Underbetalt om något..
  • Anonym (hejn)
    trilskas skrev 2015-07-08 19:45:17 följande:

Tycker minst 100 kr timmen.

Snarare du som bör skaffa dig en vettig verklighetsuppfattning. MINST 100 kr i timmen för en fjortonåring är sjukt mycket för att leka några timmar med ens bekantas barn. Ungdomar (16-19) med riktiga jobb tjänar knappt 100 kr i timmen.
  • trilskas
    Anonym (hejn) skrev 2015-07-08 20:34:33 följande:
    Snarare du som bör skaffa dig en vettig verklighetsuppfattning. MINST 100 kr i timmen för en fjortonåring är sjukt mycket för att leka några timmar med ens bekantas barn. Ungdomar (16-19) med riktiga jobb tjänar knappt 100 kr i timmen.
    Oavsett ålder ska väl inte det vara underbetalt? Och om det är det käraste man har så betalar man väl därefter också..
  • Anonym (hejn)
    trilskas skrev 2015-07-08 20:52:58 följande:
    Oavsett ålder ska väl inte det vara underbetalt? Och om det är det käraste man har så betalar man väl därefter också..
    Fråga din försörjande man vad han tjänar i timmen så kan du sedan återkomma om du tycker det är rimligt att en fjortonåring ska ha 120 kr i timpenning för att leka kurragömma eller kolla på svampbob med ens äldre systers barn i några timmar.
Svar på tråden Betalt för barnvakt