• CarolineHF

Förskollärar-studerande och förälder?

Hallå! Finns det någon Förskollärar-studerande småbarnsförälder här (kanske t.om från Malmö högskola) som kan dela med sig av sina erfarenheter kring att studera heltid och kombinera detta med någon/några dagars föräldraledighet i veckan?

Funkar det? Hur ofta "krävs" det att man är i skolan? Hur mycket hemmaarbete behöver man göra?

Hur många dagar/veckan funkar det att vara hemma med barnet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Förskollärar-studerande och förälder?
  • trilskas
    CarolineHF skrev 2015-07-10 05:07:56 följande:

Hallå! Finns det någon Förskollärar-studerande småbarnsförälder här (kanske t.om från Malmö högskola) som kan dela med sig av sina erfarenheter kring att studera heltid och kombinera detta med någon/några dagars föräldraledighet i veckan?

Funkar det? Hur ofta "krävs" det att man är i skolan? Hur mycket hemmaarbete behöver man göra?

Hur många dagar/veckan funkar det att vara hemma med barnet?

Tacksam för svar!

Jag går inte i Malmö men.. Har gått tre terminer innan jag blev mammaledig på Jönköpings F-3 lärarprogrammet.

Finns vissa lektioner som är obligatoriska. Andra är frivilliga. Grupparbeten hade vi som obligatoriskt. Men missar du en lektion missar du rätt mycket som kan komma att tas upp på tentan sedan.. Så jag skulle rekommendera att gå på alla lektioner. Alla dagar har inte lektioner. Mycket är hemstudier och sådant med.

Jag planerar såhär.. Väntar tredje barnet nu. Kommer sedan börja förskoleprogramnet. Och då kommer jag ha alla tre barnen (då 1, 3 och 4 år gamla) på förskolan heltid och jag plugga heltid.
  • zaza21

Hej
    Jag är gravid v 16 och har bf 2 januari 2016.
    Blev antagen förskollärarutbildningen heltid campus och tänkte att jag kunde studera 1 termin sedan vara mamma ledig.

Sedan gjorde jag en återanmälan på den som ges deltid 75% som ges distans med några träffar i månaden och undrade om man kunde studera under mammaledigheten? Det finns ju ändå några dagar man ska träffas!

Hur har andra gjort?behöver tips och råd.

Svar på tråden Förskollärar-studerande och förälder?