• Wilman85

Ett friskt barn men sen 2 missfall

Någon mer som fått två

Missfall i rad? Samma vecka? Blev helt förkrossad. Har ett barn sen tidigare och då gick allt kanon. Så var så säker på att det skulle gå lika bra denna gång... Känner mig så dum.

Någon i samma sits som vill följas åt?

• Svar på tråden Ett friskt barn men sen 2 missfall
  • vhn
    Wilman85 skrev 2015-07-11 10:52:16 följande:

Någon mer som fått två

Missfall i rad? Samma vecka? Blev helt förkrossad. Har ett barn sen tidigare och då gick allt kanon. Så var så säker på att det skulle gå lika bra denna gång... Känner mig så dum.

Någon i samma sits som vill följas åt?

Hej

Jag fick två ma/mf innan vi fick vår dotter. O nu när vi skulle försöka med syskon tog det sig på första försöket men slutade i ma. Skrapades för snart två veckor sen och fick positivt på ältest imorse så nu kör vi försök igen.
    Följs gärna åt!
  • Kasperina

Jag fick två mf som båda började v5+0, sen fick jag ett barn.
    När det var dags för syskon fick jag först ett MA, blev gravid på första försöket efter skrapning och har nu två fina barn.

Ge inte upp!

• Wilman85

Skönt att höra att det finns andra i samma sits! Har ni pratat med ngn läkare eller så?

@vhn gärna!! Hur långt gick det mellan dina missfall?

@kasperina skönt att höra! Då finns det hopp. Idag känner jag mig helt nedstämd och ledsen... Men får ladda om igen!

• Wilman85

Skönt att höra att det finns andra i samma sits! Har ni pratat med ngn läkare eller så?

@kasperina skönt att höra! Då finns det hopp. Idag känner jag mig helt nedstämd och ledsen... Men får ladda om igen!

• Wilman85

• vhn
    Wilman85 skrev 2015-07-11 13:35:21 följande:

Mellan mf gick det typ tre månader men sen tog det drygt ett år innan jag blev gravid igen o då blev det vår dotter.

Vi har en gynkontakt som är fantastisk! Hon gjorde en mf utredning på oss och vi får hjälp av henne nu igen. Det var när vi skulle på ett tidigt vul hos henne som vi nu upptäckte att graviditeten hade avstannat. Ska tillbaka till henne nu i slutet av juli.

Det enda vår utredning visade var att mitt sköldkörtelvärde var lite högt. Inom normslramen men för högt för att lätt bli gravid och behålla. Kan ju va värt att gå o kolla upp om du vill?! Ett blodprov på vårdcentralen!
    Jag äter levaxin nu varje dag och mår toppen!
    Man ska på ths värdet ligga runt 2,0 men sen finns det andra värden dom oxå mäter men dom har jag tyvärr ingen koll på.. Men går lätt att läsa sig till!

Just nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem så vi kan starta våra försök igen;)
  • Wilman85

@vpn gick ni till en privatgyn? Ska försöka ringa någon på måndag.

• vhn
    Wilman85 skrev 2015-07-11 22:21:14 följande:

@vpn gick ni till en privatgyn? Ska försöka ringa någon på måndag.

Vi fick remis dit från gynaktuten.
    Bor du i Stockholm kan jag rekommendera dom! Läkargruppen Victoria heter stället och Anette Sjösten heter läkaren!
  • Wilman85

Bor i Jönköping tyvärr.

Fick du någon hjälp mot missfallen? Ngn medicin eller liknande?

• vhn
    Wilman85 skrev 2015-07-12 21:02:26 följande:

Bor i Jönköping tyvärr.

Fick du någon hjälp mot missfallen? Ngn medicin eller liknande?

Vi fick hjälp med att förstärka min ägglossning med pergotime efter att ha försökt i ca ett år utan att det tog sig.

Sen fick jag ta fragminsprutor varje dag fram till v 20 som en försiktighetsåtgärd.

Hade inte visat något på testerna men fick denna hjälp ändå. Hon är bra för hon vill gärna hjälpa till på alla tänkbara sätt.
    Ringde bara nu när jag blev gravid igen så skrev hon ut fragmin till mig och bokade in ett tidigt vul. O så kommer vi kunna göra när vi blir gravida igen!
  • Wilman85

Vad är fragmin bra för? Jag har min familj i Sthlm, är från Sthlm från början. Ska kanske kan gå dit ändå. Ska ringa henne. Kollade upp idag men var semesterstängt så ska ringa igen efter v 30. Kan tänka mig åka dit isåfall för besök om det krävs :)

• vhn

Fragmin är blodförtunnande. Dom tror att många mf beror på små blodproppar i moderkakan så det var för att utesluta det även fast det inte visade något på koaguleringstesterna.
    Fick det nu med men fick iaf mf så vet inte om jag ska ta dom nästa gång.

Har du möjlighet tycker jag du ska boka tid hos henne! Hon är toppen!!

• Wilman85

Okej. Ska kolla det! Tack för tipset!

• Tokfrans

Hänger gärna på här, haft 2 missfall innan sonen föddes och nu har jag fått- ett missfall, utomkvedshavenskap med tvillingar och nu för 2 månader sen skrapades jag åter igen efter misfall. så vi försöker än här..Obestämd
    Får väl passa på att ta sista vinet innan ägglossningen börjar för att dränka lite sorger.Skål

• Wilman85

@tokfrans åh beklagar verkligen! Vi får försöka kämpa på ihop. Skönt med fler som förstår!

• vhn
    Tokfrans skrev 2015-07-13 13:30:43 följande:

Hänger gärna på här, haft 2 missfall innan sonen föddes och nu har jag fått- ett missfall, utomkvedshavenskap med tvillingar och nu för 2 månader sen skrapades jag åter igen efter misfall. så vi försöker än här..Obestämd
    Får väl passa på att ta sista vinet innan ägglossningen börjar för att dränka lite sorger.Skål

Beklagar det ni fått vara med om!
    Har ni fått nån hjälp? Känns som ni borde det med allt ni gått igenom!
  • Wilman85

Vad har ni fått för råd angående hur länge man ska vänta efter missfall? Dvs med att försöka igen?

• Tokfrans
    vhn skrev 2015-07-13 19:53:50 följande:
    Beklagar det ni fått vara med om!
    Har ni fått nån hjälp? Känns som ni borde det med allt ni gått igenom!
    Nae, dom säger efter 3 år här så kan vi få hjälp.. Tycker jag låter jättekonstigt då jag vet par som fått hjälp bara efter 1 år eller 3-4 missfall.

Sen tydligen löper jag hög risk att få utomkvedshavenskap igen..snart har jag väl inga äggledare kvar, blir de adoption istället.
  • vhn
    Tokfrans skrev 2015-07-14 08:59:17 följande:
    Nae, dom säger efter 3 år här så kan vi få hjälp.. Tycker jag låter jättekonstigt då jag vet par som fått hjälp bara efter 1 år eller 3-4 missfall.

Sen tydligen löper jag hög risk att få utomkvedshavenskap igen..snart har jag väl inga äggledare kvar, blir de adoption istället.
    Men det låter ju som jättelång tid?!!!
    Jag har oxå hört samma som du med tid och antal missfall.
    Men är det för att ni redan har ett barn sen tidigare?

Fick du operera bort en äggledare vid ditt utomkvedshavandeskap?
Svar på tråden Ett friskt barn men sen 2 missfall