• Lilloooo

Primolut nor och gravid

För tre veckor sedan började jag på tabletterna primolut nor för att skjuta upp min mens för en utlandsresa. När jag kom hem slutade jag gå på tabletterna som jag då hade gått på i 11 dagar, och inväntade min mens. Efter 5 dagar kom inte mensen och jag blev nervös och köpte idag ett grav test som visade positivt! Jag och min sambo har försökt tidigare att få barn men det har inte blivit något så vi blev chockade men är båda jätte oroliga och ledsna över att tabletterna har tagit skada på fostret. Det står ju tydligt att man absolut inte ska ta dessa tabletter när man är gravid. Är så ledsen och det är verkligen mitt fel, kan inte sluta gråta :(. Ringde 1177 och hon kunde inte svara på så mycket, sa att jag skulle ringa kvinnokliniken men dom hade stängt. :(

Snälla är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter som har varit i samma situation? Är så himla orolig att jag vet inte var jag ska ta vägen :,(.

• Svar på tråden Primolut nor och gravid
  • Mulle2022

Hej Lillo, tråkigt att du inte fick något svar här. Jag har eventuellt samma dilemma, hur gick det för dig?❤️

Svar på tråden Primolut nor och gravid