Vad är det värsta med att vara styvförälder?
Vad är det värsta med att han/hon hade barn sen tidigare? Och vad önskar du att du hade vetat innan du gav dig in på det? Vad har du lärt dig?
Vad är det värsta med att han/hon hade barn sen tidigare? Och vad önskar du att du hade vetat innan du gav dig in på det? Vad har du lärt dig?
Det jobbigaste tycker jag är att man har någon sorts familj men man vet om att den troligtvis kommer vara helt borta ur ens liv om några år. Jag har ganska lätt för att vänja mig och tycka om situationer. Så det kan kännas deppigt att veta att jag inte kommer vara en del av det familjeliv jag har vant mig vid och tycker om i framtiden.
Även om förhållandet med mannen skulle ta slut så kommer ju aldrig (förhoppningsvis) förhållandet med hans barn att göra det.
Även om förhållandet med mannen skulle ta slut så kommer ju aldrig (förhoppningsvis) förhållandet med hans barn att göra det.
Blir så jävla less på att det daltas och curlas med sambons barn, det skär i mig att hon inte fattar att dom blir monster.
Till och med mina barn blir häpna av deras slapp helt och hotell tänk. Nej aldrig mer någon med barn som inte vet hur man uppfostra dom.
Jag har typ aldrig någonsin sett ett förhållande som varit mer än 10-12 år i hela mitt liv så jag har svårt att tro på det. Enligt har jag inga problem med det, tror ju liksom inte att jag kommer bli ensam någonsin. Kommer alltid att vara i ett förhållande men jag tycker också att det är mysigt att vara i en familj och en släkt som man har lärt känna.
Fast här har du ju gett upp från början!
Jag har precis gift mig med den kvinnan jag vill leva resten av mitt liv med. På 'köpet' fick jag en fantastisk bonustjej som jag har en jättenära relation med! Visst vet jag att de flesta äktenskap slutar i skilsmässa men inte kan jag gå och tänka på det!!
Det värsta? Precis allt! Hemsk biomamma, mesig man/pappa, bortskämd snorunge, att bli behandlad som en bekväm person att lasta över ungen på när man har något roligare för sig, att alltid få höra "du visste vad..."-skiten, att vara tvungen att medla hela jävla tiden, att aldrig få vara i fred, att inte kunna planera ens tre dagar framåt för biomammans ständiga påhitt... ja, listan kan bli hur lång som helst.
Nu är jag äntligen fri och behöver aldrig mer träffa dessa människor, tack och lov!
Det värsta? Precis allt! Hemsk biomamma, mesig man/pappa, bortskämd snorunge, att bli behandlad som en bekväm person att lasta över ungen på när man har något roligare för sig, att alltid få höra "du visste vad..."-skiten, att vara tvungen att medla hela jävla tiden, att aldrig få vara i fred, att inte kunna planera ens tre dagar framåt för biomammans ständiga påhitt... ja, listan kan bli hur lång som helst.
Nu är jag äntligen fri och behöver aldrig mer träffa dessa människor, tack och lov!