• Anonym (Ledsen)

Kan det vara tidigt missfall??

Är på ÄL+10, har kännt av symtom som otrolig trötthet de senaste 2 dagarna och extremt ömma bröstvårtor enda sen ägglossningen. Känner molande värk i livmodern och idag kom det en liten blödning, märkte av det först bara när jag torkade mig efter kissbesök. Nu kom den lite mer (som en femkrona) i toaletten.

Är sjukt orolig för missfall (har hypotyreos och PCO så vet att det ökar riskerna).

Självklart är det svårt att veta men känner att jag skulle behöva lite pepp. Har även fått fram ett svagt positoit gravtest som syntes mer tydligt efter jag redigerad bilden på det.

Alla tidiga blödningar behöver väl inte beyda missfall va? Även fast det är den största orsaken? Åh, känner mig lite vilsen. Vi har försökt så länge nu och det vore så surt om det försvinner lika fort som det kommer

• Svar på tråden Kan det vara tidigt missfall??
  • Anonym (Ledsen)

Någon?

• k0k0

En så liten blödning behöver inte alls betyda missfall, små blödningar är relativt vanliga. OM det är ett missfall gör det oftast ont och blöder ordentligt, alltså så att du behöver binda.

Försök att inte bli stressad och slösa bort gravtest, de är ganska dyra och tyvärr visar de positivt även precis efter missfall, i upp till flera veckor efter. Eftersom ämnet som ger + fortfarande finns i kroppen.

Hoppas allt går bra!

• Anonym (Ledsen)
    k0k0 skrev 2015-07-12 16:50:42 följande:

En så liten blödning behöver inte alls betyda missfall, små blödningar är relativt vanliga. OM det är ett missfall gör det oftast ont och blöder ordentligt, alltså så att du behöver binda.

Försök att inte bli stressad och slösa bort gravtest, de är ganska dyra och tyvärr visar de positivt även precis efter missfall, i upp till flera veckor efter. Eftersom ämnet som ger + fortfarande finns i kroppen.

Hoppas allt går bra!

Tack för svar. Ont har jag absolut inte, utan det är en mer tryckande känsla i livmodern, så det är väl lite lugnande. Så svårt att vara cool lugn bara eftersom vi försökt så länge och det är hög risk för missfall med de sjukdomar jag har. Men får ha lite is i magen och se vad tiden har att säga. Hoppas att blödningen inte blir värre :)
Svar på tråden Kan det vara tidigt missfall??