• Penida

Har barnen kommit på er när ni har sex?

Jag läste precis en annan trådstart där en mamma till en 3-åring undrade över hur länge andra tyckte att det var okej att ha sex jämte ett barn eller när det ligger i samma rum som föräldrarna och det fick mig att fundera vidare, tänker främst på barnets upplevelse om det vaknar och sover i samma rum och ser eller knallar in till föräldrarna under natten och ser.
    Har ni blivit påkomna, hur var barnets reaktion? Såg du själv dina föräldrar som barn, hur påverkade det dig?
    Berätta gärna också hur ni tänker kring detta och om ni gör något för att undvika att en sådan situation skulle uppstå.

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Har barnen kommit på er när ni har sex?
  • En blå giraff

Nej våra har aldrig kommit på oss. Vi brukar vara väldigt noga med att kolla att de sover innan vi gör något. Alternativt låser in oss så de inte kan komma in om de t.ex. ser på TV eller något.

Jag har inte kommit på mina föräldrar men däremot hört något vid ett tillfälle då jag var i 8-10 årsåldern vilket jag tyckte var väldigt pinsamt och obehagligt. Så jag tycker man ska göra allt för att inte barnen ska se eller höra. Händer det ändå skulle jag avfärda det genom att säga till barnen att vi myser och sen inte prata så mycket mer om det.

• Tecum

Vi blev påkomna flera gånger men vi låtsades som ingenting och barnen sa inget. Det är inget problem, i synnerhet inte med små barn. Större barn tål det men vill i allmänhet inte prata om det eller veta då det är pinsamt. Det är ju "äckligt" när föräldrar kelar med varann och vi brukade pussas framför dem ibland bara för att retas... 

Men det är klart att man försöker undvika att bli påkommen och ha sex när barnen var borta eller sov. Tecknad film höll dem sysselsatta. Eller så kan man säga att vi ska vila en stund och vill inte bli störda. Och när de är stora nog att förstå vad det betyder är det absolut ingen risk att de stör...

Svar på tråden Har barnen kommit på er när ni har sex?