Katt har spytt konstant senaste dygnet
Det började vid 00.00-tiden inatt då han spydde upp en hel hög av enbart den mat han ätit + någon pöl av bara genomskinligt. Därefter, säkert varannan timme ungefär, har han spytt gulbrunt genomskinligt och ibland även med lite skum i. Han är kastrerad och innekatt på 1 år.
Han åt lite imorse, men jag tog bort maten då jag hört att de bör svälta i 12 timmar. Han har vatten tillgängligt och har gått och druckit från det, men ca 30 minuter senare spytt upp det igen. Sedan första gången inatt har han spytt säkert 10 gånger och då två gånger per gång, om ni förstår vad jag menar.
En av gångerna han spydde hade han bitar av ett löv i det som kom upp. Den enda växten vi har tillgänglig som jag även sett att han ätit från är Spansk peppar som jag läste idag är giftig för katter.
Jag har varit i kontakt med vet fyra gånger idag plus även ringt till giftcentralen för att höra hur farlig Spansk peppar är för katt, men de hade inte nog mycket uppgifter om det. Fick en jourtid hos veterinären som jag avbokade då han nu mot eftermiddagen började bli piggare och kunde busa lite och så. Jag tänkte att jag avvaktar till imorgon.
Nu undrar jag bara: Finns det någon som har liknande erfarenheter? Tror ni att han återställer sig själv? När bör jag börja ge mat igen, och ska jag då ge bara kokt kyckling / kokt vit fisk / ris? Vilket är bäst av de tre?
Finns det något annat jag själv kan göra för att hjälpa honom att återställa sig?
Han verkar inte ha särskilt ont. Han jämrade sig när han spydde imorse, men han har inte gjort det något mer efter det. Jag är jätteorolig för min lilla älskling.