• Anonym (Alltid sugen)

Om man är för olika sexuellt?

Jag är man och har problemet att jag vill ha sex mycket oftare än min fru.
    Vi har pratat om det många gånger och det är alltid jag som tar upp frågan.
    Mina behov ligger skulle jag tro på ca 2-3 gånger i veckan men min fru kanske ligger på ca 1-2 gånger i månaden och ibland ännu mer sällan.

För mig blir det när det går långt mellan gångerna lite krystat när det väl blir och då blir det ingen bra sex.

Semestertider som det är nu har vi nästan aldrig sex och det blir ännu mer jobbigt för då känns det för mig som det skulle kunna finnas mer tid för varandra och fin njutning tillsammans.

Jag vill ha mer sex i mitt liv men som det är nu går det inte 
    Någon som har något vettigt att säga om detta.

Min fru säger att alla killar vill oftare än tjejer men är det verkligen så?
    Ni tjejer som sitter med facit skriv gärna och gärna ni som hittat tillbaka från en borttappad sexlust skriv ni med.

• Svar på tråden Om man är för olika sexuellt?
  • MrFlex
    Been there done that skrev 2015-07-20 01:13:37 följande:

Utan att ha lusläst denna tråd eller alla andra liknande, så kan jag ändå säga att exemplen där en partner återfått sin slocknade lust(med samma partner...) verkar vara väldigt sällsynta. Däremot läser jag många som efter skilsmässan återfått lusten med en ny partner.  Det gör att jag även undrar om jag även gjort orätt mot henne som inte brutit upp.... Tänk vilket skönt och livsbejakande sexliv hon kunnat få med andra män! Så som vårt första år tillsammans faktiskt var...

Jag håller med dig till 100%. Det gäller att först och främst att bestämma sig själv för om man kan/vill leva med partnerns "nya" låga sexlust (det är ju i de flesta fallen jättebra i början).

I de få fall där jag har hört (och själv upplevt) någon form av sexuell nytändning i ett förhållande har varit när förhållandet utsatts för en risk. Kan vara någon som intensivt uppvaktar partnern med hög lust, påkommen otrohet eller som i mitt fall, prat om separation.

Kan/vill man inte acceptera de nya förutsättningarna så måste man berätta det för sin partner och se om det finns någon lösning (de var ju trots allt lustfyllda innan).
    Här menar jag att man måste våga ställa saken på sin spets och verkligen var ärlig, brutalt ärlig - "Kan vi inte lösa detta så ser jag ingen framtid för förhållandet".

Gissningsvis så är separation lösningen i 9/10 fall men många harvar på i hamsterhjulet för att de inte får någon vettig dialog utan låtsas att allt är bra. Troligtvis upplever den med låg lust att allt faktiskt är bra.

Jag tycker dock inte att du ska avsluta relationen för att din partner eventuellt ska får uppleva skön sex igen, det är faktiskt hennes ansvar. Hon har ett ansvar för sin egen lust, ert gemensamma sexliv och sin egna sexuella njutning.
  • Celines Essence
    Been there done that skrev 2015-07-20 01:13:37 följande:

"Never ever try this at home!".... Är i TS situation och har levt så i många år nu.

Att jag ändå stannat, är för att hon är min själsfrände och ja: "allt annat funkar så perfekt" som så många skriver.

Så om du är: Otroligt kär; otroligt envis, kan stå emot eller inte utsätts för andra frestelser och är beredd att avstå från så mycket av livets goda, så visst: prova! Men jag undrar varje ensam kväll när jag ligger bredvid hennes varma, sexiga kropp om det var värt det? Ja, jag gjorde mitt val en gång och får stå för det utan att vara bitter. Men det är en kamp som jag ibland nästan gått under i.

Utan att ha lusläst denna tråd eller alla andra liknande, så kan jag ändå säga att exemplen där en partner återfått sin slocknade lust(med samma partner...) verkar vara väldigt sällsynta. Däremot läser jag många som efter skilsmässan återfått lusten med en ny partner.  Det gör att jag även undrar om jag även gjort orätt mot henne som inte brutit upp.... Tänk vilket skönt och livsbejakande sexliv hon kunnat få med andra män! Så som vårt första år tillsammans faktiskt var...

Om det är svårt att prata om problemet även för er så kanske du skulle visa henne denna tråd?  Vad har du att förlora?  Ofta är det lättare att formulera sig skriftligt i lugn och ro än i en så spänd diskussion som det annars blir. 

Har du pratat med din partner? I så fall, vad tycker hon om ert sexliv? Kunde ni prata om sex första året, då det var bra?

Om du skulle skriva ett brev till henne, vad skulle du skriva. Vad vill du veta om henne? Vad vill du att hon ska veta om dig?

Om du inte pratat med din partner undrar jag varför? Vad är du rädd för ska hända om du tar upp frågan om ert sexliv!?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Charlotte M
    MrFlex skrev 2015-07-18 17:25:53 följande:
    Hon förespråkar kommunikation från mannen till kvinnan, enkelriktat. Jag däremot kräver tvåvägskommunikation. Det är nog den stora skillnaden.
    Du får nog slå upp ordet "läsförståelse".
    I'll try being nicer if you try being smarter.
  • Anonym (Samma situation)

jag är en man
    som är i samma situation som dig, och som så många andra män....

Då det är mycket stor skillnad på kvinnlig och manlig sexualitet
    och likaså sättet att kommunicera.
    Jag har en helt underbar kvinna
    men sexuellt skiljer det så mycket att vi skulle inte kunna leva tillsammans
    så jag sa rakt ut för ca 15 år sedan
    att antingen skulle hon söka hjälp eller annars skulle jag
    skaffa sex utanför hemmet.

Jag skaffade sex utanför hemmet
    för det är ju så att kvinnor har
    mycket lägre sexlust en män.

• 100kgpappa
    Anonym (Samma situation) skrev 2015-11-01 10:49:49 följande:

jag är en man

som är i samma situation som dig, och som så många andra män....

Då det är mycket stor skillnad på kvinnlig och manlig sexualitet

och likaså sättet att kommunicera.

Jag har en helt underbar kvinna

men sexuellt skiljer det så mycket att vi skulle inte kunna leva tillsammans

så jag sa rakt ut för ca 15 år sedan

att antingen skulle hon söka hjälp eller annars skulle jag

skaffa sex utanför hemmet.

Jag skaffade sex utanför hemmet

för det är ju så att kvinnor har

mycket lägre sexlust en män.

En del kvinnor har mindre sexlust, långt ifrån alla..min uppfattning är att det är nästan lika många kvinnor som lider av för lite sex som män.
    100kgpappa skrev 2015-11-01 12:27:39 följande:
    En del kvinnor har mindre sexlust, långt ifrån alla..min uppfattning är att det är nästan lika många kvinnor som lider av för lite sex som män.
    Kanske
    men en kvinna kan ju på ett mycket enkelt sätt
    skaffa sig det sex, en kvinna vill ha....
    Varför gör hon inte det?

Brist på sexlust?
  • Kolibri12
    Anonym (Samma situation) skrev 2015-11-01 13:15:52 följande:
    Kanske
    Varför gör hon inte det?

Brist på sexlust?
    Om hon lever i en relation är det inte så enkelt att skaffa sig det sex hon vill ha.
  • Ben66
    Kolibri12 skrev 2015-11-01 15:58:20 följande:
    Om hon lever i en relation är det inte så enkelt att skaffa sig det sex hon vill ha.
    Det gäller även oss män...det går ju liksom inte att säga till frun: "nu ska jag vara borta någon timma" och sedan åka iväg för att ha sex utan någon bra förklaring vad man gör...eller har jag fel?
  • Kolibri12
    Ben66 skrev 2015-11-01 16:05:10 följande:
    Det gäller även oss män...det går ju liksom inte att säga till frun: "nu ska jag vara borta någon timma" och sedan åka iväg för att ha sex utan någon bra förklaring vad man gör...eller har jag fel?
    Jag tänkte mer på den känslomässiga biten, att vara otrogen är inget alternativ för många och därmed är det inte så enkelt.

Men visst, har en individ väl kommit dithän så är det säkert svårt för många att ens hitta tillfällen. För andra är det hur lätt som helst. Det beror dels på livsstil, dels på relationen i sig.
  • 100kgpappa
    Anonym (Samma situation) skrev 2015-11-01 13:15:52 följande:

Kanske

Varför gör hon inte det?

Brist på sexlust?

Av respekt för sin man kanske...oftast när man läser de trådarna så är det ju inte sex med vem som helst, utan med den de älskar som de vill ha mer sex med.
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (Alltid sugen) skrev 2015-07-13 23:45:55 följande:

Jag är man och har problemet att jag vill ha sex mycket oftare än min fru.

Vi har pratat om det många gånger och det är alltid jag som tar upp frågan.

Mina behov ligger skulle jag tro på ca 2-3 gånger i veckan men min fru kanske ligger på ca 1-2 gånger i månaden och ibland ännu mer sällan.

För mig blir det när det går långt mellan gångerna lite krystat när det väl blir och då blir det ingen bra sex.

Semestertider som det är nu har vi nästan aldrig sex och det blir ännu mer jobbigt för då känns det för mig som det skulle kunna finnas mer tid för varandra och fin njutning tillsammans.

Jag vill ha mer sex i mitt liv men som det är nu går det inte 

Någon som har något vettigt att säga om detta.

Min fru säger att alla killar vill oftare än tjejer men är det verkligen så?

Ni tjejer som sitter med facit skriv gärna och gärna ni som hittat tillbaka från en borttappad sexlust skriv ni med.

Hej! Jag känner igen mig i din beskrivning, förutom det att jag är kvinna. Min man hade en mycket låg sexlust. När han fick ta initiativ var det ca 1 gång i månaden. Jag valde att separera när vi under flera års tid försökt kompromissa. Grejen är den att jag inte tycker det är rätt att se på någons sexualdrift som fel. Alltså, det gick inte att få min man att önska mer, och jag kände en frustration. Jag kände mig avvisad. Så, jag lämnade. Jag har ingen rätt att kräva en ändring hos honom och han har ingen rätt att kräva en hos mig. Vi människor är olika och kompromissa kan man bara till en viss gräns.

Du har ett behov av närhet. Lev ut det. Du lever bara en gång. Viktigt är att ni snackar med varandra. Och är snälla med varandra. Och att ni väljer att leva ett liv där ni kan känna er lyckliga och uppskattade för den ni är. Kanske kan ni hitta detta ihop. Om inte, separera. Lycka till! Vet hur det känns.
    Ben66 skrev 2015-11-01 16:05:10 följande:
    Det är bara att göra som jag gjorde.....

Tala om i klartext
    blir det ingen förändring inom 14 dagar
    så söker jag sex på annat håll......   Du bestämmer.......

så gjorde jag
    och gud så mycket skön sex jag hade.....
  • Esteten

Det där med att killen vill oftare än tjejer känner jag inte till alls. Här är det nästan tvärt om

Esteten skrev 2015-11-02 07:35:15 följande:

Det där med att killen vill oftare än tjejer känner jag inte till alls. Här är det nästan tvärt om

Det är klart att om vi har ca 4 miljoner kvinnor i detta land
    så finns det ju alltid 1 eller 2 undantag
    Men regeln gäller ju i alla övriga fall
Svar på tråden Om man är för olika sexuellt?