Nån kunnig med lite tid till övers?
Jag håller på att försöka komma i form och genom styrketräning och bra kost. Det förstnämnda gå bra medan kosten inte gör det.
Jag har tränat ca 5dar/v sedan 3mån tillbaka och har inte tappat ett gram, däremot gått upp 2kg :/
Jag hat bett min PT/kostrådgivare på gymmet om hjälp men enl henne så lär jag mig inget av att få en meal plan i handen.
De möten vi haft kring kosten är att läsa min dagbok och konstatera att jag antingen äter för lite eller för fel.
Jag å andra sidan håller inte alls med. Får jag en anpassad meal plan så läser jag ju på kring allt där och får in en rutin jag naturligt saknar.
Jag har lite speciella förutsättningar och det är de som kör sig hos mig.
* Har aldrig haft en bra rutin kring mat då den saknades helt under min uppväxt.
* Allergier som t.ex nötter, morötter, all sorts frukt (bär går dock bra), sojaprodukter, lakrits.
* Jag äter medicin som hämmar aptiten - därför behöver jag ett matschema med exakta tider.
* Jag har tre småbarn och min enda lucka att träna är på morgonen så min dag börjar redan kl 4 när jag inte har vilodag, annars går jag upp mellan 7-8.
* Jag älskar utmaningar men de jag själv måste komponenera ihop rinner ofta ut i sanden....
Så! Det jag ber om är ett matschema för 2 el 3v för att komma igång.
Jag lär mig fort bara jag får en knuff in i disciplinen som jag till en början saknar.
Anybody?