glittersol skrev 2015-08-31 17:45:18 följande:
Det vet man inte utan det får tiden utvisa
Tålamod, svårt jag vet!
jag tog ett test förra veckan (alldeles för tidigt, typ BIM-9 och inte morgonurin) som såklart var negativt, men jag vill så gärna veta för det här börjar bli sjukt jobbigt...
Jag HOPPAS att det är nidblödning för jag har haft en del symtom på graviditet (trötthet, hunger, illamående, ena bröstet har växt till och med, ser jättelustigt ut!) och sambon är övertygad pga mitt humör...
Men i förrgår ? 10 dagar efter ÄL (enl fertilitetskalender) kom en ljust ljust rosa flytning som bara syntes på toapappret. Dagen efter kom lite mer brunrosa flytning när jag torkade mig, och en blodblandad flytning stor som en enkrona i trosan.... Jag blev inte ens orolig då jag har väääldigt riklig mens i vanliga fall och brukar blöda igenom flera tamponger per dag i början av mensen. Dessutom sätter den fart SNABBT när den väl är på G, så jag kände mig ganska lugn när det bara var lite rosa färg i flytnigarna.
Inatt/imorse kom det mer ljusrött blod på pappret, och mängden har ökat. Även fast blödningen är sparsam så är det ändå blod som kommer nu och inte bara färgade flytningar.... Blodet är liksom lite "vattnigt" eller vad man ska säga, typ "utblandat",och blödningen började alltså BIM -4. Idag är jag på BIM -2.
SNÄLLA, vad tror ni?? Någon som vill berätta om sin erfarenhet eller som vet vad detta kan vara?
Sista mensen började 6/8 och BIM är 2/9. Jag hade troligtvis ÄL den 19/8 som vi "prickade in" ;)
Kan jag vara gravid trots att det börjat blöda lite nu innan mensen skulle kommit?