• Shesha

webshop för att sälja kläder..vad tycker ni om företagsnamnet Vanelacloset?

Som rubriken lyder..vad tycker ni om företagsnamnet Vanelacloset?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden webshop för att sälja kläder..vad tycker ni om företagsnamnet Vanelacloset?
  • Archandra

Jag tycker inte att namnet var så bra. "Closet"-delen kändes ok och relevant, men vem är Vanela och hur ska man komma ihåg det namnet? Eller är det något jag inte förstår?

Jag tänker att det är viktigt att ett företags namn (och varumärke) är lätt att ta till sig och komma ihåg, samt att det säger något om produkten man säljer. För mig känns det också lättare att komma ihåg ett namn som är kortare än ett som är längre.

• LillaJag06

Min första känsla var att det lät som en erotikbutik. Haha förlåt ts.
    Varför inte bara Vanelas?

• fluu

Nja, namnet känns lite krångligt och inte så lätt att komma ihåg.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • zZzZz

Jag röstade på dåligt, kändes inte som något "bra" namn...
    namn ska vara enkla att komma ihåg, enkelt stavade och något
    som enkelt fastnar i huvudet...

:)

• Aniiee

Bra företagsnamn har en verklighetsförankring eller historia bakom. Första frågan är naturligtvis: Vem är Vanela? Andra frågan är : Är Vanela överhuvudtaget ett namn eller är det en slags garderob(closet)? Tredje frågan: OM det är ett namn på en person, vet du företaget inte om att det ska vara ett s mellan "vanela" och "closet".....? Fjärde frågan: Har företaget stavat "vanilla" fel? Femte frågan: Vill jag verkligen köpa kläder från en felstavad vaniljgarderob?

Många frågor....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Jag är bara jag

Låter som det blivit felstavat och ska vara vanilla istället. Closet blir automatiskt nåt hemligt eller bögigt.

• snedtak

Ihop krivet, som det blir i en webbadress, är det inte heller så att man direkt läser "Vanela closet". I varje fall inte jag, antagligen för att jag inte tänker att "Vanela" är ett ord/namn.

vanelacloset skulle kunna vara tex: Vane la Closet, Vanelac Loset (namn?), Vanelaco set, osv. osv.

Man vill ju inte att det ska sluta som för Pen Island och deras hemsida....

• Griseknoen35

Bedrövligt. Låter som någon nämnde, en typ porrbutik eller att vanela är vanilj fast felstavat. Vad är vanela? Är det ett namn eller vad är det ts?

Svar på tråden webshop för att sälja kläder..vad tycker ni om företagsnamnet Vanelacloset?