• Cinnamon

Jobba hur när BF?

Jag har BF 6 januari och håller på och söker jobb. Nu har jag tänkt söka ett jobb nu som är en visstidsanställning tom 2015-12-31. Känner att det är lite osäkert om jag kommer att kunna jobba till sista dec med tanke på barnet.

Hur nära BF har ni jobbat? Nu är detta kontorsjobb så inget ansträngande direkt.

• Svar på tråden Jobba hur när BF?
  • Lena

Jag slutade en vecka innan BF med barn ett och två veckor med barn två. Även jag har kontorsjobb

• vilsenipannkakan

Jag jobbade till två veckor innan bf med första. Med andra blev jag sjukskriven de sista två månaderna.

Svårt att planera då det aldrig blir som man tänkt sig.

• Cinnamon

Okej, ja, det är klart det är svårt att planera, men funderade mest på om det var någon ide att söka jobbet igen.

Men tänker nog söka och kommer jag på intervju tänker jag inte ta upp graviditeten om de inte frågar. Jag vill ju jobba till sista december.

• vilsenipannkakan
    Cinnamon skrev 2015-07-15 15:56:09 följande:

Okej, ja, det är klart det är svårt att planera, men funderade mest på om det var någon ide att söka jobbet igen.

Men tänker nog söka och kommer jag på intervju tänker jag inte ta upp graviditeten om de inte frågar. Jag vill ju jobba till sista december.

Ta jobbet!
  • Mijjan

Jag räknar med att jobba till bf... Beror väl på hur man mår men få kontor har väl öppet vanliga tider under jul och nyårshelgen iaf? Får du semesterdagar kan du ju ta ut några därikring och gå hem till jul?

• Stella was a diver

Min barnmorska rekommenderar att man planerar sig ledig senast två veckor innan BF eftersom man sover så dåligt på slutet. Men i ditt fall skulle jag nog tagit ett sådant vikariat, det är ju så mycket ledighet i slutet av december ändå.

• Cinnamon

Tack för alla svar. Jag har sökt jobbet i alla fall så får vi se om de hör av sig för intervju :)

Svar på tråden Jobba hur när BF?