• Anonym (Sorgsen)

Alla beskyller mig för mitt faderskomplex - hotar med att kasta ut mig på gatan om jag inte ändrar mig

Hej

Lite bakgrund kring problemet. Jag har inte haft någon vettig relation till min biologiska pappa sedan jag var yngre än 7. Han lyckades bland annat skrämma upp mig en hel del genom den misshandel han utsatte min mamma för under något år innan de skildes. Sedan har han helt enkelt inte funnits närvarande överhuvudtaget och har inte varit intresserad av att ha någon form av relation med mig, vilket tyvärr påverkat mig väldigt negativt.

När min mamma sedan skaffade sig en ny karl 1-2 år senare så visade sig även den här inte ha något intresse i mig, vilket jag till en början helt enkelt tolkade som att han inte ville ha barn, vilket ju är helt okey om man inte vill. Men efter ungefär 3 år skaffade de sig en dotter, och fick något år senare även en son, vilka får all världens kärlek. Jag är väldigt svartsjuk främst på dottern, eftersom det är henne jag kan relatera bäst till i sammanhanget. Jag visar dock inte min svartsjuka/avundsjuka öppet, utan låtsas helt enkelt som ingenting.

Idag är jag en vuxen kvinna i 20-årsåldern, och bor hemma. Mannen är mer ignorant mot mig än någonsin. Jag har utvecklat ett oerhört hat mot honom (som grundar sig i att jag anser mig vara sviken av alla).

Jag träffar uteslutande män i 40-50årsåldern i syfte att ha sex. Hade jag fått bestämma så hade jag bara velat ha lite kramar och någon fika, som vanliga tjejer får av sina fäder. Men jag söker den tryggheten, de kramarna av män som är betydligt äldre än mig och vill ha sex med en yngre tjej.

Jag håller mina sexuella intressen från min familj, självklart, men trots det så vet de flesta om att jag träffar äldre män. Alla är emot det, och motarbetar mig i det.

Nu har det gått så långt att mamma hotar med att kasta ut mig på gatan, då jag inte "står upp till hennes värderingar". Hennes man tycker att situationen är "obehaglig" och han vet inte hur han ska hantera det runt omkring sig. Vaddå hantera? DU ÄR JU FÖR HELVETE INTE INBLANDAD! Jag har väl rätt till mitt eget sexliv??? Jag har aldrig pratat om det, jag har aldrig haft sex hemma och jag har aldrig nämnt när jag åker vart jag åker eller varför. Så ingen av de är inblandade. Mamma tycker att mitt beteende är ett solklart fall av faderskomplex, och äcklas av mig.

Det enda deras masshat har lett till, är att jag skäms över min sexualitet, och mitt behov av närhet. Jag är för helvete ung, klart som fan att jag gillar sex och gillar närhet! Men jag skäms så otroligt över det.

Jag grät i bilen när jag fick veta att hon skulle kasta ut mig, och fattar inte vart jag ska ta vägen när hon gör det. Och jag förstår inte hur jag någonsin ska få en sund syn på mina behov om alla hela tiden skuldbelägger och skambelägger mig.

Skriver av mig av min frustration, och undrar om någon har några råd.

• Svar på tråden Alla beskyller mig för mitt faderskomplex - hotar med att kasta ut mig på gatan om jag inte ändrar mig
  • LV2

Det första jag tänkter på är att du har blivit väldigt sviken av din mamma och pappa alla barn har rätt till kärlek under sin uppväxt även om föräldrarna är skilda. Jag tycker du ska prata med soc om de kan hjälpa dig ekonomiskt och bostad. Självklart har du rätt till egen sexualitet du är myndig vem du har sex med eller träffar angår inte din mamma eller hennes man.

• Anonym (Sorgsen)
    LV2 skrev 2015-07-18 20:37:55 följande:

Det första jag tänkter på är att du har blivit väldigt sviken av din mamma och pappa alla barn har rätt till kärlek under sin uppväxt även om föräldrarna är skilda. Jag tycker du ska prata med soc om de kan hjälpa dig ekonomiskt och bostad. Självklart har du rätt till egen sexualitet du är myndig vem du har sex med eller träffar angår inte din mamma eller hennes man.

Tack för ditt svar LV2. Ja, jag antar att du har rätt, det blir förmodligen soc. Jag har länge funderat på att helt enkelt ta bilen (det enda jag har som är värt något) och bo i den, långt, långt härifrån. Soc är ju inte enkla att ha och göra med, vad man hört. Ska läsa mig in lite mer på vad som krävs med soc. Tack för ditt svar och tipset.
  • Anonym (U)

Har du pratat med din mamma om hur du känner gällande din frånvarande pappa och sedan den nya mannen i huset? Du måste berätta för att hon ska kunna få förståelse, kanske lotsa dig vidare till samtalskontakt. Fast även om hon inte förstår så tycker jag att du ska söka samtalshjälp.

Känns inget vidare att du söker äldre män för närhet och i den dealen ingår sex. Sök nu och inte sen. Låt inte detta få ge negativitet flera år framåt utan ta tag i det nu.

• Anonym (Nja)

Vänta nu, du fundera på att bo i bilen alltså. Hur är det med ekonomin, bostad, arbete, haft planer på att flytta hemifrån?

• Anonym (--)

Tycker oxå du ska söka hjälp i form av samtalsterapi. Då kan du oxå få underlag till soc om att din situation hemma är ohållbar för dig. Du kanske rent av ska be om en manlig samtalskontakt så du kan få delar av ditt behov av en manlig kontakt i vardagen tillfredsställd utan krav på sex.

• solros68

Beklagar det du varit med om. Har du någon gång pratat med din mamma om dina känslor?

Jobbar du eller pluggar du?

Svar på tråden Alla beskyller mig för mitt faderskomplex - hotar med att kasta ut mig på gatan om jag inte ändrar mig