• MoaElis

Hundvakt 1 vecka, betalning?

Vad skulle ni ta betalt för att vara hundvakt 1 vecka till en okänd ägare/Hund? Vad är rimligt?

• Svar på tråden Hundvakt 1 vecka, betalning?
  • Gizmo

Jag skulle begära 150:- per dygn. Självklart står ägaren för mat, godis, hundpåsar etc.

• MoaElis

Okej, det tycker nog jag låter lite mycket.

• Scratt

Helt okänd ägare? Ja alltså om det inte var en släkting eller vän så hade jag ju tyckt att en tusenlapp var rimligt...
    Egentligen lite mer men jag hade kunnat nöja mig en tusing. Och såklart att ägaren står för alla utgifter

• MoaElis
    Virriga Vera skrev 2015-07-19 08:52:06 följande:
    Varför är det för mycket?
    Jag jämför med vad människor har erbjudit min syster som är hundvakt i sommar och det är runt 500:- kr. Jag funderar på om vi ska kräva lite mer eller inte, men 150 kr dag kanske är lite väl när de erbjuder dubbelt så lite.
  • Virriga Vera
    MoaElis skrev 2015-07-19 08:55:39 följande:
    Jag jämför med vad människor har erbjudit min syster som är hundvakt i sommar och det är runt 500:- kr. Jag funderar på om vi ska kräva lite mer eller inte, men 150 kr dag kanske är lite väl när de erbjuder dubbelt så lite.
    Du får betala minst 250:-/dygn på ett hundpensionat och nog bör det vara bättre och värt mer att hunden är i en familj?
  • Dexter dot com

150 kr /dygn är helt rimligt för att spendera all tid med en hund i en vecka + att man bör ha en allriskförsäkring som hundvakt så man slipper betala ur egen ficka om hunden ställer till med något när man som hundvakt är ansvarig för hunden.

• MoaElis

Ja det tycker jag också men hon kanske har dåligt med pengar eftersom hon erbjud så pass lite. Vad vet jag men vi kom i alla fall överens som 800 kr, känn helt okej.

Svar på tråden Hundvakt 1 vecka, betalning?