• LusLus

Vi som ensamma planerar barn

Jag är en ensamstående mamma på 29, med två söner på 8 och 10 år som länge planerat att trean ska bli till genom insemination. Nu börjar tiden närma sig och om ett par månader ska första försöket dra igång.

Hela min värld består just nu av att leta donatorer, läsa på om Bisolvon och ägglossningstester och en längtan som nästan tar sönder mitt inre.

Jag undrar om det finns fler här inne i min sist som kanske vill bolla tankar och funderingar och helt enkelt följas åt?

• Svar på tråden Vi som ensamma planerar barn
  • Anonym (Hej!)

Ja, jag har själv haft lite småfunderingar kring det. Men jag är inte ett dugg påläst i ämnet och kan ingenting om det.

Men jag hänger på så kanske jag lär mig nått iaf. ;)

• LusLus
    Anonym (Hej!) skrev 2015-07-22 17:30:30 följande:

Ja, jag har själv haft lite småfunderingar kring det. Men jag är inte ett dugg påläst i ämnet och kan ingenting om det.

Men jag hänger på så kanske jag lär mig nått iaf. ;)

Hej! Vad kul! :) det finns så mycket information att läsa sig till om detta ämnet och just tror nog jag läst allt minst en gång vid detta laget. ;)
  • LusLus

Jag har nu lyckats Få ner antalet donatorer från dryga 400 till 1 samt 1 reserv och planerar att göra mitt första försök till ägglossningen i augusti eller september. :) det hade varit kul att prata med fler som gjort eller funderar på att göra denna resan. Just nu är jag både förväntansfull och livrädd. ????

• LLL84

Hej!
    Hur har det gått för dig? :D 
    Jag ska åka ner till Danmark i slutet av December om allt går som det ska. Börjar om några dagar att använda ägglossningsstickorna, sedan väntar jag bara på att det ska visa ett plus, isf bokar jag en biljett ner för insemination.

• Anonym (Var söka donator)

Hej Luslus

Får jag fråga var du sökte och hittade din donator? Det verkar inte finnas så många sajter där man kan finna seriösa donatorer på.

• LLL84

Hej,

Nu såg jag att inte frågan var till mig men jag tänkte att jag kunde tips dig lite ändå.
    Det beror på vilken typ av donator du söker? Jag har valt att köpa säd från en av de större spermabankerna. Jag har mest varit inne på dk.cryosinternational.com/
    Den sidan tycker jag är väldigt bra för den är tydlig, sedan är det också spännande och roligt att kunna se bilder på de öppna donatorerna och läsa mer om dem i extended profilerna utan att man behöver registrera sig som medlem för att kunna logga in. 

Annars finns det också ESB, Europena sperm bank, men där behöver man registrera sig som medlem för att kunna leta bland donatorerna och det kostar lite pengar. 

Hoppas det var till hjälp :)

• Biet

Hej, har någon av er funderat på privat insemination med en donator som kommer hem till er eller vad ni bestämmer? Dvs att ni inseminerar er med färsk sperma istället för frusen. Det ger lite högre chans att lyckas + att ni spar pengarna som det kostar till barnet istället.

• 82sjo

Planerar att skaffa barn ensam :) har sedan innan tre, tanken är att försöka från maj då från cryos, kollat den sidan lite o tycker den verkar bra. Sen får vi se hur det går :) nån som har några tips? Nåt speciellt jag ska tänka på ? Kommer kolla äl med stickor så den kommer jag ha koll på

Svar på tråden Vi som ensamma planerar barn