• Autumnleaf76

Kräkas vid öroninflammation?

Dottern kräktes igår efter en timmes bilresa. Helt oväntat. Pigg och äter bra efter det. Misstänkte åksjuka. Men hon har aldrig gjort detta under tidigare bilresor.

Igårkväll fick hon 38 graders feber och det sitter i än.

Hon har haft flera öroninflammationer och hål på trumhinnan en gång under sin livstid (blir 2 år om 2 veckor). Men aldrig har hon kräkts i samband med detta men vi har nog aldrig rest lång då heller.

Fick bara plötsligt känslan; kan det vara öroninflammation?

Hon är nämligen sedan ca en vecka tillbaka väldigt ledsen under natten till och från. Gråter men somnar om.

• Svar på tråden Kräkas vid öroninflammation?
  • LusLus

Jag var ett riktigt öronbarn hela min uppväxt med flera öroninflammationer om året fram tills jag blev tonåring och det istället gick över till återkommande halsflusser, och jag har aldrig kräkts av mina öroninflammationer. Inte heller har någon av mina söner kräkts vid sina öroninflammationer.

Tar hon sig vid öronen? Det kanske är något helt annat som ett virus?

• LusLus
    LusLus skrev 2015-07-23 12:37:25 följande:

Jag var ett riktigt öronbarn hela min uppväxt med flera öroninflammationer om året fram tills jag blev tonåring och det istället gick över till återkommande halsflusser, och jag har aldrig kräkts av mina öroninflammationer. Inte heller har någon av mina söner kräkts vid sina öroninflammationer.

Tar hon sig vid öronen? Det kanske är något helt annat som ett virus?

Däremot har jag flera gånger kräkts av penicillinet, men det äter hon väl inte nu?
  • Autumnleaf76

Hon har aldrig tagit sig åt öronen vid sina öroninflammationer och hon gör det inte nu heller. Däremot sover hon oroligt under natten och är ofta ledsen då. Sover snällt de första 3-4 timmarna men sedan börjar oron. Dagsvilan går dock bra.

Hon äter inge mediciner alls.

• enmamma

Min son kan kräkas pga feber, senast i samband med just öroninflammation.

• Autumnleaf76

Det var inte öroninflammation. Var till läkaren. Lyssna på hjärta o lungor, men sedan inget mer. Titta inte i halsen och kände inte på henne. Hmm. Men öronen såg fina ut.

• tulip79

Ser att ni redan varit hos doktorn men jag ville bara säga att när min son var drygt året kräktes han flera gånger när han hade öroninflammation. Annars var han som vanligt, med undantag för lite feber. Så kopplingen var inte alls tokig. Hoppas dottern blir bra snart!

Svar på tråden Kräkas vid öroninflammation?