• Anonym (brummemaja)

Mixat omklädningsrum på babysim

Är det någon mer som varit med om att behöva dela omklädningsrum och duschrum med både mammor och pappor på babysimmet?? Jag ska snart på babysim med min son och fick reda på att dit jag ska är det mixade omklädningsrum och duschrum (utan draperier)! Tycker det låter galet! Jag är inte så bekväm med att visa mig naken inför andra pappor precis...Och man måste ju duscha av sig ordentligt utan badkläder innan för att undvika bakterier och sånt eller? Oroar mig för detta. Världens snyggaste kropp har man ju heller inte. Hur har ni andra hanterat det? 

Sen undrar jag också hur jag ska bära mig åt som ensamstående förälder att ha koll på sonen samtidigt som jag duschar?

• Svar på tråden Mixat omklädningsrum på babysim
  • Anonym (F)
    Anonym (P) skrev 2015-07-30 23:34:51 följande:
    Så om du såg ut som en Victorias Secret model skulle du gärna byta om på mixat omklädningsrum?
    Herregud om jag såg ut som en Victoria Secret model skulle jag kunna byta om på Picadilly Cirkus.
  • Anonym (???)
    Anonym (P) skrev 2015-07-31 16:21:28 följande:

Det är givetvis möjligt.

Men man kan ha en perfekt kropp och / eller jättebra självförtroende och fortfarande tycka att nakenhet är "privat" , och det finns naturister och andra som är gärna nakna i alla möjliga ålder och kroppsform.

Så du borde jobba på din självkänsla om ditt problem verkligen bero på att du är missnöjd med din kropp.

Sen vissa vill bara inte vara nakna inför främlingar , och det är en annan sak.

Precis min nakenhet är privat och vill välja vilka män jag vill visa mig för :)
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-07-31 05:01:02 följande:

Helt rätt :) Om de ger infon skulle jag aldrig anmäla mig dit.. Däremot fanns det ingen info skulle jag kräva ;)

På denna så stod det att där var mixade omklädningsrum o duschar. Däremot står det INTE att duscharna saknar draperi (som min väninna sa)! Det tycker jag de borde skriva ut väl??
  • Anonym (???)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-08-01 17:43:50 följande:

På denna så stod det att där var mixade omklädningsrum o duschar. Däremot står det INTE att duscharna saknar draperi (som min väninna sa)! Det tycker jag de borde skriva ut väl??

I för sig brukar det ju inte vara draperi i dusch ställena? För mig hade det räckt med att det stod mixade omklädningsrum så hade jag bytt ställe! :) Lycka till på Fredag :) Fortsättning följer ;)
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-08-01 17:56:02 följande:

I för sig brukar det ju inte vara draperi i dusch ställena? För mig hade det räckt med att det stod mixade omklädningsrum så hade jag bytt ställe! :) Lycka till på Fredag :) Fortsättning följer ;)

Tack! :) Ja det är ju sant att där inte brukar va draperier. Men hade de haft draperier i mixat så hade jag varit mindre ängslig för jag kan ju då slippa visa mig helt naken.
  • Anonym (Pappa31)

Ni kvinnor som inte vill visa er för andra män: de andra männen hade ju visat sig för er också?

Hade varit fint att se lite andra mamma-fittor. Sexigt!

• Anonym (???)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-08-01 20:46:13 följande:

Tack! :) Ja det är ju sant att där inte brukar va draperier. Men hade de haft draperier i mixat så hade jag varit mindre ängslig för jag kan ju då slippa visa mig helt naken.

Du kan ju alltid ge det som förslag ;)
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-08-02 11:53:34 följande:
    Du kan ju alltid ge det som förslag ;)
    Ja det ska jag i alla fall göra!! ;)
  • RBG
    Anonym (???) skrev 2015-08-07 21:27:08 följande:

Ts hur gick det??? :)

Ja det undrar jag också !  Glad
  • Nenne666
    Anonym (Pappa31) skrev 2015-08-02 11:34:50 följande:

Ni kvinnor som inte vill visa er för andra män: de andra männen hade ju visat sig för er också?

Hade varit fint att se lite andra mamma-fittor. Sexigt!

Det är väl just såna som du som skapar obehag för dom som inte vill dela omklädningsrum. Men visst, enligt vissa i tråden så vänjer man sig vid er också... Det är inte så farligt att visa underlivet för en slemmig fluktare.
  • Anonym (brummemaja)
    Anonym (???) skrev 2015-08-07 21:27:08 följande:

Ts hur gick det??? :)

Roligt att du skrev och undrade! Hade faktiskt glömt bort tråden för en stund... Jo trots all oro innan så gick det väldigt bra! Vi var inte så många, och bara en pappa var med tillsammans med sin fru. Duschningen gick "smärtfritt", jag kunde ju gå dit med handduk runt mig och pappan som var med hade ju fullt fokus på sitt eget barn, vilket alla andra också hade. Verkade som ingen tänkte på de andras nakenheter. Och ärligt talat när jag väl var där med alla i gruppen så brydde jag mig inte så värst mycket om ifall den här pappan råkade se mig naken. Det var faktiskt värre alla dessa tankar som jag målade upp än hur det var i verkligheten. :)
  • Anonym (???)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-08-08 18:13:35 följande:

Roligt att du skrev och undrade! Hade faktiskt glömt bort tråden för en stund... Jo trots all oro innan så gick det väldigt bra! Vi var inte så många, och bara en pappa var med tillsammans med sin fru. Duschningen gick "smärtfritt", jag kunde ju gå dit med handduk runt mig och pappan som var med hade ju fullt fokus på sitt eget barn, vilket alla andra också hade. Verkade som ingen tänkte på de andras nakenheter. Och ärligt talat när jag väl var där med alla i gruppen så brydde jag mig inte så värst mycket om ifall den här pappan råkade se mig naken. Det var faktiskt värre alla dessa tankar som jag målade upp än hur det var i verkligheten. :)

Vad skönt :)
  • RBG
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-08-08 18:13:35 följande:
    Ja där ser du .....inte alls så farligt som du hade föreställt dej ! Cool
    Man bryr sej inte när man är " i verkligheten / nakna sanningen " !
  • Anonym (brummemaja)
    RBG skrev 2015-08-09 19:12:03 följande:
    Ja där ser du .....inte alls så farligt som du hade föreställt dej ! Cool
    Man bryr sej inte när man är " i verkligheten / nakna sanningen " !
    Precis! Alla var så upptagna med sitt att ingen hann "kollade in" varann. Däremot vet jag inte om jag hade kännt mig lika bekväm på ett mixat omklädningsrum för allmänheten. Babysim är ändå lite skillnad. 
  • Anonym (Sommarsol)
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-07-25 18:43:42 följande:
    Nej det kanske är så att där bara är mammor där och jag ojat mig i onödan! Pappor går väl sällan på babysim?? Medelstor håla ska tilläggas... Ja vore intressant höra om de har samma nakenskräck som vi har Glad
    Hade jag haft koll på det och ville betala för det så hade det varit pappa-dotter som hade kommit dit och nog hade det varit något av en utmaning att duscha helnaken och dessutom göra det ordentligt båda fram till, baktill och i skrevet alldeles intill en majoritet mammor. Hade jag faktiskt varit enda pappan där så hade jag nog undrat om jag kommit till fel plats. Risken är att jag hade blivit helt handlingsförlamad så det hade varit bäst om åtminstone en annan pappa med mer vanan inne hade varit steget före.
  • RBG
    Anonym (brummemaja) skrev 2015-08-10 12:29:24 följande:
    Precis! Alla var så upptagna med sitt att ingen hann "kollade in" varann. Däremot vet jag inte om jag hade kännt mig lika bekväm på ett mixat omklädningsrum för allmänheten. Babysim är ändå lite skillnad. 
    Hei igen TS !

Nu har några veckor gått sen du var där första ggn.
    Har du samma positiva inställning nu när du hr varit där fleeera ggr. ?
Svar på tråden Mixat omklädningsrum på babysim