• Anonym (Mia)

Syskon kanske kan bli verklighet!

Vi har funderat länge på om det är realistiskt för oss att skaffa ett barn till (vi har en tvååring nu).

Vår tvååring var inte direkt någon "lätt" bebis utan ständigt gnällig och sov dåligt. Det är mycket bättre nu, men det är full fart och inte mycket lugn och ro Men vi har funderat över om vi verkligen skulle orka med två barn...

Jag fick också komplikationer både under och efter graviditeten och viss oro finns att det ska bli likadant eller värre den här gången. Vi har också flera missfall bakom oss, så vi vet ju att vägen kanske inte blir enkel.

Det har framför allt varit min man som har tvekat. Jag har "alltid" velat ha minst två barn. Min man har sagt att han inte tror att han orkar/klarar av ett barn till. Självklart känns det viktigt att båda är med på ett sånt här beslut. Särskilt om våra värsta farhågor blir verklighet. Annars är jag faktiskt orolig att ett barn till skulle kunna förstöra vårt förhållande, och det är det inte värt. Så jag har börjat försöka ställa mig in på att det kanske inte blir fler barn.

Men så idag, så sa min man att han tycker att vårt barn ska få ett syskon! Jag vågar inte riktigt hoppas fullt ut än, men det verkar som att han kanske är på väg att svänga i frågan! Jag känner mig helt varm i kroppen när jag tänker på det

Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen, jag ville mest skriva av mig!

• Svar på tråden Syskon kanske kan bli verklighet!
  • Johan70

Vad kul för dig. Jag tror att det kan vara bra för barn att ha syskon och det behöver inte alls vara så att nästa barn blir jobbigt bara för att det första var det. Dessutom har ni ju erfarenhet nu.

Svar på tråden Syskon kanske kan bli verklighet!