Kraftigt åksjukt barn, snälla hjälp!
Min son som nu är 3 år har skrikit extremt när han åkt bil enda sedan han föddes. Dock åkte vi bil väldigt sällan då eftersom jag inte tog körkort förrän ett år sedan.
Vi åkte ofta tunnelbana, buss och även X2000 hans första två år och alltid utan problem. Men så förra sommaren när vi åkte med SJ x2000 så fick han magsjuka på tåget och kräktes ned både honom och mig. blev han rejält åksjuk för första gången och det var en helvetesresa med kräk, skrik och gråt.
Så tog jag äntligen körkort för ett år sedan och det blev ju pannkaka av allt. Vi kan inte åka mer än 2 minuter så kaskadkräks hans. Det har nu blivit detsamma på buss, tåg och tunnelbana. Vi är fast!
Det har blivit så illa att om jag åker iväg och sedan kommer hem så kväljer han när han känner att jag luktar bil. Då är han på god väg att kräkas.
Vi fick Lergigan av Vårdcentralen och jag gav honom det en gång, aldrig mer! Det enda det gjorde var att droga honom så pass att hela dagen var förstörd, kräktes gjorde han ändå.
Vi har testat en fjärdedels Postafen, det hjälper inte heller. Så också plåster på naveln. Ja vi har testat allt.
Nu läste jag för ett tag sedan att åksjuka kan bero på vatten/vätska i öronen. Någon som hört något om detta förut? Jag tänkte nämligen ta med mig barnet till VC i morgon och se om jag kan få någon hjälp. Om inte så tänkte jag ta honom till en privat barnläkare. Men innan önskar jag höra erfarenheter och råd av er proffs härinne!