• Anonym (4)

Ännu en tråd om upprepade missfall

Fan så arg, ledsen och besviken jag är just nu.. Testade positivt på testet imorse, hade förväntat mig mens men då den inte kom tänkte jag att jag testar iaf och visst var där ett svagt svagt streck.. Fick upp lite lite hopp.. Men det varade tyvärr bara ngra timmar tills jag började blöda och mitt fjärde missfall på sex månader är ett faktum.. Fan!!!!

Har barn sedan tidigare och och det har gått hur lätt som helst, inga missfall förrän helt plötsligt fyra på raken... Vad hände lixom?!

Och vad gör vi nu? Vi har redan fyra barn så ge sig på någon utredning el så känns inte aktuellt, inte ännu..

Läser här på trådar om progesteron, munkpeppar, barn-albyl, bisolvon, rosenrot och allt möjligt.. Börjar få lite grepp om det men det är fortf en djungel.. Någon som har koll -hjälp mig? Var ska jag börja??!!

Jag har regelbunden menscykel och märker tydligt min ägglossning, jag är kraftigt överviktig men är på väg nedåt (var detta även vid tidigare graviditeter).. Vad mer ska jag tänka på?

Jag vet att det redan finns flera liknande trådar men behövde skapa min egen

• Svar på tråden Ännu en tråd om upprepade missfall
  • Anonym (Två)

Hej! Jag har precis fått mitt andra missfall, i vecka 10. Vi har ett barn sedan tidigare och vill så gärna få ett syskon. Det känns väldigt tungt och jobbigt nu.

• Anonym (4)

Usch ja.. Oerhört tungt!

Alla mina missfall har varit tidiga, v 5-6 ca förrutom ett i v 17..

Hur tänker ni nu? Tänker ni försöka ngt speciellt för att det ska gå hela vägen nästa gång?

Jag sitter och googlar mig sönder och samman för att komma på något bra

Har iaf idag känt att det är bättre med tidiga missfall än att det inte tar sig alls om man ska försöka se lite ljust på det!

• Anonym (Två)

Men har du inte rätt till en utredning efter så många missfall på raken? Till oss sa de att efter tre missfall görs en utredning för att se om det finns en orsak till missfallen.

Vi fortsätter nog leva som vanligt, har inte kommit så långt i tanken än.... Men om du hittar något i ditt googlande får du gärna tipsa mig :).

Jag försöker tänka positivt som du, att jag åtminstone blivit gravid men det är svårt eftersom det tog över ett år efter förra missfallet innan jag äntligen blev gravid, och så slutar det också i missfall.

• Anonym (4)

Ja då förstår jag om det är ännu tyngre när det först tagit tid att bli gravid och det sedan slutar i mf.. Hur gammalt är ert första barn?

Vi har troligen rätt till utredning, vet dock inte hur det funkar när vi redan har flera barn.. Antar att vi inte direkt prioriteras och det med all rätt tycker jag.. Och det är väl lite där vi är, vi kan inte riktigt rättfärdiga att vi ska få hjälp före ngn som inte har barn alls sedan tidigare.. Och söka privat verkar ju kosta en del så då känner vi att vi måste göra allt vi kan på egen hand först vilket just nu innebär att jag fokuserar på att gå ner i vikt sant att jag beställt progesteronkräm och provar det vid nästa ägglossning..

Nu när det börjar landa lite mer känner jag mig ändå hoppfull och motiverad

• Anonym (Två)

Sonen är tre år och vi vill så gärna att han ska få syskon snart. Hur gamla är dina barn?

Jag förstår ditt resonemang men samtidigt tycker jag att du ska ta emot det du förmodligen har rätt till. Har du varit i kontakt med sjukvården när du fått missfall?

Vi funderar på att söka privat senare i höst/vinter om jag inte blivit gravid då eftersom vi inte kommer få utredning från landstinget förrän om två år. Det tog ett år att bli gravid med sonen så det kan ju vara så att vi behöver hjälp och två år till kan vi inte vänta.

• sowe81

Vi har precis fått vår 4 missfall konstaterat. Har en dotter på 3 år som blev till utan problem. Har försökt få syskon i 2 år nu. Har tre ma som alla avstannat mellan 8+4 - 9+0. Har gått igenom utredning, dom hittar inget förutom något höjda ths-värden, men denna graviditet var de normala, har ätit levaxin sen oktober. Fick även innohep-sprutor för att se om det kunde hjälpa mot ev proppar, men tydligen inte det heller.
    Hur orkar man gå vidare? Vad finns det mer man kan göra? Läste om någon "immun-spruta" man kan få för att förhindra att kroppen stöter bort foster, nån dom provat?

Svar på tråden Ännu en tråd om upprepade missfall