Porrbilder i sonens mobil
Jag och mitt ex delar på vårdnaden om våran son på 8 år. Han har en iPhone som mitt ex fixat. En dag ville han visa lite spel å grejer han laddat ner under veckan han varit hos sin mamma. När jag plötsligt får se kort/porrbilder i hans mobil. Grova. Inte såna från nätet dock. Utan kort som mitt ex å hennes kille tagit på å med varandra. Korten har troligtvis hamnat där via iCloud säkerhetskopiering från hennes egna då dem har samma Apple id. Vansinnig som jag blev höll jag mig ändå till att bara skicka ett mess med några väl valda ord. Jag lägger sedan undan mobilen, vill verkligen inte ha nån vidare diskussion om detta. Nån timma senare dyker hon upp hos mig. Stormar in i huset. Jag möter upp henne å hon börjar sparka, slåss och spottas. Jag sansar mig å tar bara emot. Hon skriker att hon ska ha sonens mobil. "Jag ska hämta den bara du går ut ur huset, du är inte välkommen här" säger jag till henne. Men hon vägrar. Hon börjar veva å sparkas igen. Jag tar tag i armarna å försöker fösa henne ut ur dörren varpå hon skriker efter våran son och att jag slår henne. Vilket jag absolut inte gör eller skulle göra. Han kommer springande å ser detta spektakel, och börjar gråta. Jag får till slut ut henne ur huset och låser dörren. Jag går för att hämta mobilen å hör ett kras. Hon slår alltså sönder entrélampan för att sedan gå på och försöka krossa fönsterrutan jämte dörren. Hon lyckas inte. Jag e fortfarande sansad. Jag låser upp å ger henne mobilen varpå jag får ytterligare en spark riktad mot skrevet och en spottloska. Jag bara ler å hon drar...
Sonen står där nu med tårarna rinnande längs kinderna och är helt otröstlig för resten av kvällen.
Ska jag bara ta detta? Ska jag gå vidare med detta på nåt sätt?