• EmmaAE

Välja klinik i Malmö?!

Hej! Vi har försökt få barn i 1 år nu men misslyckats. Vi ska kontakta någon klinik nu för att genomgå en utredning. Vilken i Malmö är bäst? Nordic IVF eller CuraÖresund? Vi tänkte gå till privat direkt för att slippa väntetiderna.

• Svar på tråden Välja klinik i Malmö?!
  • JCW81

Det undrar jag med. Vi har försökt skaffa syskon i tre år utan resultat.

• lång väntan

Hej. Efter 3 missfall från Malmö sjukhus försök vände vi oss till öresundskliniken i Malmö vid mobilia. Fick snabb tid och gravid på första försöket med tvillingar som är födda 2012. Men när jag har sökt upp dom hittar jag inte dom igen. Men cura Östersund har tagit över deras lokal så dom kanske har gått ihop? Lycka till med era försök. ????

• EmmaAE

Ja, som jag har förstått det så har Cura & Öresund gått ihop för något år sedan. Läste en undersökning på CuraÖresunds hemsida över alla Ivf-kliniker i sverige och det verkade som att Nordic IVF fått bättre resultat där. Men det hade varit intressant att höra från någon som går på någon av klinikerna nu?! Svårt att veta vart man ska vända sig! ???? Vad roligt det lyckades för er där! Lycka till i fortsättningen!

• Libra1
    EmmaAE skrev 2015-07-25 12:22:26 följande:

Hej! Vi har försökt få barn i 1 år nu men misslyckats. Vi ska kontakta någon klinik nu för att genomgå en utredning. Vilken i Malmö är bäst? Nordic IVF eller CuraÖresund? Vi tänkte gå till privat direkt för att slippa väntetiderna.

Vi går på Nordic IVF Center. Rekommenderar dem! Lycka till! :)
  • TB1
    Libra1 skrev 2015-07-27 17:48:42 följande:
    Vi går på Nordic IVF Center. Rekommenderar dem! Lycka till! :)

Hej :)

Vi funderar också på att vända oss till Nordic IVF Center. Jag ser att de har semesterstängt fram tills 10:e augusti. 

Kommer du ihåg om det var långa vänteköer till första besöket. Hur lång tid tog det för att få tillbaka provsvar? Går det fort att påbörja en behandling efter från första besöket. 

Stort tack för dina svar!

/TB

• Libra1
    TB1 skrev 2015-07-27 19:32:08 följande:

Hej :)

Vi funderar också på att vända oss till Nordic IVF Center. Jag ser att de har semesterstängt fram tills 10:e augusti. 

Kommer du ihåg om det var långa vänteköer till första besöket. Hur lång tid tog det för att få tillbaka provsvar? Går det fort att påbörja en behandling efter från första besöket. 

Stort tack för dina svar!

/TB

Vi gick på RMC först och gjorde utredningen där. Nordic har knappt någon kö alls. Så det är jättebra! Har för mig att vi fick en tid inom 2 veckor. Men då var de ganska nystartade. Ring och hör när de öppnar. Alla är superbra där! :)
  • EmmaAE

Härligt att ni trivs så bra på IVF Nordic! Har ni hört något om hur det är på CuraÖresund?

Såg att CuraÖresund har öppnat igen efter semestern och Nordic IVF har stängt i två veckor till. Jag känner att jag vill inte vänta längre och är så sugen på att ringa CuraÖresund och boka tid för utredning! ????

• Libra1
    EmmaAE skrev 2015-07-28 15:20:59 följande:

Härligt att ni trivs så bra på IVF Nordic! Har ni hört något om hur det är på CuraÖresund?

Såg att CuraÖresund har öppnat igen efter semestern och Nordic IVF har stängt i två veckor till. Jag känner att jag vill inte vänta längre och är så sugen på att ringa CuraÖresund och boka tid för utredning! ????

Jag har ingen egen erfarenhet av CuraÖresund men har hört av några att de inte så tillmötesgående. Men det kan ju ha ändrats. :)
  • JenJoh5

Jag rekommenderar verkligen Nordic IVF, vi gjorde syskonförsök där och lyckades på första försöket. Så trevlig och tillmötesgående personal och ingen direkt väntetid. Vi är så nöjda!

• TB1

Hej alla,

Igår fick vi tyvärr negativa provsvar från gyn på min mans spermaprov. De sa att de var dåliga och/eller av onormal form.

Vi har blivit remitterade till rmc men vi kommer att gå via en privat klinik pga väntetider. Det lutar just nu mot nordic ivf center i malmö.

Någon mer som har erfarenhet av dem?

Styrkekramar till alla!

/TB

• Libra1
    TB1 skrev 2015-08-15 11:32:58 följande:

Hej alla,

Igår fick vi tyvärr negativa provsvar från gyn på min mans spermaprov. De sa att de var dåliga och/eller av onormal form.

Vi har blivit remitterade till rmc men vi kommer att gå via en privat klinik pga väntetider. Det lutar just nu mot nordic ivf center i malmö.

Någon mer som har erfarenhet av dem?

Styrkekramar till alla!

/TB

Vilket tråkigt besked! :-/

Vi går på Nordic och tycker dem är väldigt bra. Köerna kan vara rätt långa på RMC.
  • Anonym (Cura)

Jag vill slå ett slag för Cura Öresund (nordic är säkert också jättebra). De har varit väldigt gulliga och till mötesgående där. Jag har gjort ett ivf och tre fet där. Jag har också gjort flera försök på CFC i Köpenhamn. Mest för att de är billiga, enklare behandlingar och mer villiga att testa saker. Men det är nog bra att börja i Sverige.

Lycka till!

• Kajo

Hej! Vi har kämpat i 1 år snart med ivf-försök, 3 totalt efter barn. Inget resultat, trots fina blastocyter. Vi går på rmc men vill snart byta till ivf nordic. Rmc har dåligt med tid till diskussion och samtal. Vi va på ett första möte på ivf nordic i juni och dem sa att vi va välkomna när vi vill och att det inte fanns någon kötider! Det kändes väldigt bra! Vi ska testa en sista gång nu med våra frysta ägg sen blir det nordic! Lycka till!

• MålaMittHjärta

Vi går på Nordic IVF och vi är supernöjda, vi gick på RMC innan och Nordic är betydligt mer välkomnande och har underbar personal som verkligen bryr sig.

Varje gång jag har ringt och pratat så vet sköterskan vem jag är och är supertrevlig. Upplever även att läkarna inte är lika stressade utan tas sig tid att prata och höra så man verkligen förstår allt. 

Enda nackdelen är att kliniken ligger i Malmö och det blir långa resor, men det är det värt!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • monn

Vad har de för öppettider på Nordic? Är de flexibla med besökstiderna? Går det att få eftermiddagstider? :)

Libra1 skrev 2015-07-27 20:02:26 följande:

Vi gick på RMC först och gjorde utredningen där. Nordic har knappt någon kö alls. Så det är jättebra! Har för mig att vi fick en tid inom 2 veckor. Men då var de ganska nystartade. Ring och hör när de öppnar. Alla är superbra där! :)

Svar på tråden Välja klinik i Malmö?!