• Anonym (Kille31)

Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(

Jag har ett annorlunda dating problem. 

Det är så att jag har alltid sett ung ut. Så säger väl alla men på allvar jag har verkligen sett ung ut. Idag är jag strax över 30 och folk som gissar min ålder gissar strax över 20. Max 23 har en del sagt. 

Jag tycker oftast det är skoj att se ung ut för reaktionen är kul när de får veta min riktiga ålder. På systemet och även på ICA får jag visa leg om man köper något som har ålder på sig. Men det bryr jag mig inte så mycket om, bara skrattar åt det. 

Men på krogen, ute på stan eller när det kommer till tjejer har detta blivit svårt. 

När jag var runt 20 så såg jag ut som 14. Inga tjejer i min egen ålder visade intresse. De ville inte ha ett barn. De trodde jag var hur ung som helst. De tjejer som visade intresse var själva runt 15 års åldern och det skulle bara blivit fel om jag gick vidare med dem. 

Nu när jag blivit äldre och runt 30 så tror folk jag är 20. Okej, jag får intresse av 20 åriga tjejer istället nu. Men när de väl får reda på min ålder så backar de direkt. Oj, du är för gammal för mig. Vänner tycker också tjejerna är för unga för mig de jag får intresse för. De säger hitta någon i din egen ålder. 

Tjejer i min egen ålder tycker jag är för ung, de tror jag är runt 20. Så jag har mycket svårt att hitta någon som visar intresse. De blir mer chockade och undrar om jag har falskleg om jag försöker bevisa min ålder. 

Så hur jag än försöker så går det inte bra. Jag är för gammal för de som visar intresse och i samma ålder så tror de att jag är för ung. Samtidigt så blir mitt unga utseenden inte något som gör mig attraktiv för samma ålderskategori. 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(
  • Fjäril kär
    Anonym (Kille31) skrev 2015-07-25 16:28:50 följande:
    Grejen är den att tjejerna vill leka av sig och tror att jag är tråkig och vill ha seriöst förhållande när jag är så pass "gammal" för dem. 
    men vad vill du HA då? 

Du kanske behöver bli mer tydlig med vad du vill ha?  Det är inte alls självklart att en kille på 30 vill ha stadigt förhållande. Och det är inte alls självklart att en tjej på 20+ vill leka av sig.  

om ni bildar fördomar om varandra innan ni ens hunnit presentera er så är det ju där problemet ligger.
  • Anonym (Kille31)
    Anonym (Lena Berg) skrev 2015-07-25 17:07:20 följande:

kan det vara så att du omedvetet gör det hela till en grej och därmed är det egentligen grejen som sådan som tjejerna backar för och inte den du egentligen är? 

dom killar jag följt med hem från krogen har jag aldrig frågat om ålder på.  Och har någon fastnat i sin ålder och börjat argumentera så har jag dissat honom, jag vill ligga, inte diskutera ålder. . Kanske det är precis det som händer?  

om du från början tar det som en kul grej men när kvart-i-två-ragget dissar dig så är det ett problem.  Då får du börja där helt enkelt.   Du behöver ändra attityd.  Varför inte fortsätta se det som en kul grej även fast kl är två på natten? häng inte upp dig på att det är ett problem för då BLIR det ett problem.   Skapa distans och börja garva åt det.  
    Eller åt andra hållet. Är det ett problem så försök hitta dom verktyg du behöver för att det inte längre ska vara ett bekymmer.  Klä dig äldre, odla skägg, börja gymma, umgås i lite äldre kretsar på folk osv osv.    

kanske är jag fördomsfull men om du är flitig på krogen så kan jag förstå att det blir problem ibland. Se dig omkring så ser du nog att partytjejer i regel är yngre och dom äldre mer seriösa du kanske behöver hitta inte befinner sig där utan är på andra ställen.  Du behöver hitta en plats att finnas på där dom du söker finns.  Sen om det är på mogendans, på nätet eller en kvällskurs i knyppling, ja det får du leta dig fram till helt enkelt. 

och vad gäller din kommentar om nätdejting så kan jag ana en viss möjlig brist på själförtroende också?  om du inte är villig att ge sakerna en chans och verkligen gör det som krävs av dig så tja då sitter du där du sitter liksom.  Våga helt enkelt! 

visst behöver du synas på nätet också men det måste du ju göra oavsett vilket forum du än använder dig av. Du måste vara den som vågar stå för dig själv och visa att du är värd att satsa på oavsett om det är nätdejting eller krogragget som dissar dig eller tjejen i kön på konsum.  Hur du än gör måste du ha tillräckligt med självförtroende för att våga ta chansen.  

Nä jag frågar ju såklart inte om ålder eller tar upp det ämnet. 
    Men jag gissar att de killar du varit med så har du själv bildat dig en uppfattning automatiskt om den person du ser har får ålder och om det är ok att vara med. 

Det gör ju tjejerna om mig. Då går jag bort automatiskt hos de äldre för de tror jag är för ung för dem. Sen de yngre som visar attraktion så ofta så kommer man in i diskussioner där på något sätt det avslöjas att jag är äldre, då försvinner de. Samtidigt så säger vännerna man är med att de är för unga för dig. 

Vännerna sätter också käppar i hjulet om jag skulle försöka ragga på småtjejer. Jag blir stämplad väldigt fort som något äckel. 
  • Anonym (Lena Berg)
    Anonym (Kille31) skrev 2015-07-25 17:42:53 följande:
    Nä jag frågar ju såklart inte om ålder eller tar upp det ämnet. 
    Men jag gissar att de killar du varit med så har du själv bildat dig en uppfattning automatiskt om den person du ser har får ålder och om det är ok att vara med. 

Det gör ju tjejerna om mig. Då går jag bort automatiskt hos de äldre för de tror jag är för ung för dem. Sen de yngre som visar attraktion så ofta så kommer man in i diskussioner där på något sätt det avslöjas att jag är äldre, då försvinner de. Samtidigt så säger vännerna man är med att de är för unga för dig. 

Vännerna sätter också käppar i hjulet om jag skulle försöka ragga på småtjejer. Jag blir stämplad väldigt fort som något äckel. 
    nej jag har inte bildat mig någon uppfattning om ålder.  Har dom åldern inne att vara på en krog med 20-års gräns så har dom haft åldern inne för att knulla mig. Svårare än så är det inte.  Jag har följt med dom som verkligen fångat mitt intresse, det kan vara nån kul kommentar i baren, ett uppraggningsförsök eller annat som stuckit ut och fångat mig.  
    Sen om dom varit 22 eller 47 har varit ointressant. Faktiskt. 

Sen ska du byta vänner.  Det är ju DU som dejtar tjejerna och inte dom. Varför ska dom lägga sig i vad du ska ha för tjej? Det är ju elakt och oschysst.   Känns som att dom inte vill att du ska någon tjej. 

det säger mer om dina vänner än om dig.  Är du 30 och du intresserad av en på 22 så är det ju inget äckligt med det.  Varför skulle det vara äckligt? 
  • Pentra
    Anonym (Kille31) skrev 2015-07-25 16:44:08 följande:
    Egentligen siktar jag inte in mig på något. Vill ha något resultat om det nu är lek eller seriöst. Grejen är det att de yngre tycker jag är för gammal. De äldre tror inte jag är i deras ålder. Så jag har moment 22. 

Men då så har du antagligen hittills träffat på tjejer som mest är ute efter yta och som är enkelspåriga och livsoerfarna. Ju äldre man blir desto mindre roll spelar 10 år hit eller dit. Och egentligen, när det gäller förhållanden, så är ålder bara en siffra om alla parter är vuxna. Tyvärr så inser inte alla detta simpla. Se tiden an med tillförsikt så kommer säkerligen rätt tjej; som har både hjärta, hjärna, IQ och EQ; att dyka upp. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Kille31)

Liten hint om hur ung jag ser ut så kanske ni förstår. 

Var på ett ställe där alkoholgränsen är 18 år. Servitris kanske runt 25 år. Med andra ord jag är bra äldre än henne till och med. 

Jag blev utvald av henne att visa leg för att få något att dricka. Alltså hon var osäker på om jag var 18. Det var inte så att alla fick visa utan de hon tyckte såg unga ut. 

Så hur ska jag försöka ragga på en 25 åring om hon tror att jag är under 18. Fast jag egentligen är mycket äldre än henne. Jag måste gå på 16 åringar för att hitta någon som tror jag har samma ålder. 

• Gert

Jag har samma "problem" med att jag ser yngre ut än vad jag är. Lösningen är att odla skägg och mustasch.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Fjäril kär
    Anonym (Kille31) skrev 2015-08-01 19:00:58 följande:

Liten hint om hur ung jag ser ut så kanske ni förstår. 

Var på ett ställe där alkoholgränsen är 18 år. Servitris kanske runt 25 år. Med andra ord jag är bra äldre än henne till och med. 

Jag blev utvald av henne att visa leg för att få något att dricka. Alltså hon var osäker på om jag var 18. Det var inte så att alla fick visa utan de hon tyckte såg unga ut. 

Så hur ska jag försöka ragga på en 25 åring om hon tror att jag är under 18. Fast jag egentligen är mycket äldre än henne. Jag måste gå på 16 åringar för att hitta någon som tror jag har samma ålder. 

Enkelt, sluta gå på krogen.
  • Anonym (Piff)
    MammAmma skrev 2015-07-25 16:00:21 följande:

Ha! En man i min egen ålder men som ser yngre ut vore ju rena drömmen! Jag är knappast ensam om att tänka så ^^

Enig!

Men om du har problem är det väl bara att börja gymma så att du ser lite "vuxnare" ut? En vältränad man vill alla kvinnor ha, oavsett ålder.
  • Anonym (Piff)
    Gert skrev 2015-08-01 19:05:16 följande:

Jag har samma "problem" med att jag ser yngre ut än vad jag är. Lösningen är att odla skägg och mustasch.

Gert, men tanke på dina trångsynta och främlingsfientliga åsikter här på FL. var jag säker på att du var minst 60!

Tråkigt att även yngre kan ha en sådan hemsk inställning :(
  • LaLola
    Anonym (Piff) skrev 2015-08-02 08:52:36 följande:
      En vältränad man vill alla kvinnor ha, oavsett ålder.
    Tror du verkligen det eller säger du så för att peppa Ts?
  • Anonym (Piff)
    LaLola skrev 2015-08-02 08:58:14 följande:

Tror du verkligen det eller säger du så för att peppa Ts?

Ok finne' smaken är som baken och självklart spelar personlighet, värderingar etc etc in. Men Ts verkade ha problem just med utseendet och för både tjejer och killar hjälper det att vara i bra fysisk form, sexigare helt enkelt (för de flesta, självklart vill vissa ha mulliga partners, vissa smala etc...)
  • Anonym (Piff)

Fine* (ej finne, stavfel)

• Anonym (Tippy)

Min man fick skaffa glasögon med fönsterglas för att bli tagen på allvar på jobbet, både han och jag har babyface, haha.

Testa ett par klassiska bågar och en lite manligare mer businesslik stil.

Själv kunde jag åka på halv biljett på bussen till 26 och fick visa leg på bolaget tills jag var 38....!

• Gert
    Anonym (Piff) skrev 2015-08-02 08:54:21 följande:
    Gert, men tanke på dina trångsynta och främlingsfientliga åsikter här på FL. var jag säker på att du var minst 60!

Tråkigt att även yngre kan ha en sådan hemsk inställning :(
    Menar du att en 60-åring inte kan se ung ut för sin ålder?

Mina åsikter är varken trångsynta eller främlingsfientliga, men ur ett politiskt korrekt perspektiv kan väl mina åsikter uppfattas så.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (50)
    Gert skrev 2015-08-02 11:02:36 följande:
    Menar du att en 60-åring inte kan se ung ut för sin ålder?

Mina åsikter är varken trångsynta eller främlingsfientliga, men ur ett politiskt korrekt perspektiv kan väl mina åsikter uppfattas så.
    Jo, det är dom, både trångsynta och främlingsfientliga, rejält dessutom.Har du ingen självinsikt?
  • Anonym (50)
    Gert skrev 2015-08-01 19:05:16 följande:

Här håller jag dock med dig. Skägg gör att man ser äldre ut, mustasch gör en bara ful. Avstå ifrån det. 
  • Anonym (Piff)
    Anonym (50) skrev 2015-08-02 11:08:47 följande:

Jo, det är dom, både trångsynta och främlingsfientliga, rejält dessutom.Har du ingen självinsikt?

Word
  • Gert
    Anonym (50) skrev 2015-08-02 11:10:08 följande:
    Här håller jag dock med dig. Skägg gör att man ser äldre ut, mustasch gör en bara ful. Avstå ifrån det. 
    Mustasch och skägg gör att man ser snygg ut. Titta bara på Kapten Haddock!
Svar på tråden Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(