• Haroligt

Dåligt sexliv, råd

Hejsan, ny på forumet, behöver ventilera och få tips/råd. Ska försöka hålla detta kort och koncist.

Förlovad, tillsammans i 6 år. Tycker mycket om min sambo, det är henne jag vill ha. Vi har mycket kul ihop, är kärleksfulla mot varandra, finns där för varandra.

Senaste åren har det kommit krypande, sedan 1-2 åren har det blivit svårt att ignorera då problemet blivit mer påtagligt. Min tjej har successivt tappat gnistan och attraktionen för mig känns det som. Jag är en person som behöver fysisk bekräftelse, bli tagen i etc. Enkelt beskrivet en fysisk attraktion. Sexlivet blir sämre och sämre, det var länge sen jag fick känslan av att hon vill ha mig. Jag är mer ett problem för henne som är så "kåt". För mig handlar det inte om hur ofta man ligger, för mig handlar det om att jag vill att det ska finnas ett ömsesidigt fysiskt intresse som sagt.

Har försökt prata om detta flera gånger och jag tycker jag når fram men sen händer ändå inget. Blir ännu mer frustrerad för att ta ett exempel häromdagen prata vi och jag tog upp hennes hormonella p medel som jag vet att hon tappar ännu mer sexlust av dessutom. Hon svarade då: jag trivs med den, jag har inga problem med situationen. Mitt val.

Då känns det som att hon nonchalerar min frustration. Noll respons.

Vill få det att funka, är kär i henne men frustrationen av avsaknad av fysisk attraktion från henne har blivit ett jobbigt problem.

Stanna kvar o va duktig o kanske nån gång får lite bekräftelse som belöning eller lämna, försöka träffa någon annan? Vill inte vara otrogen men till slut börjar själen längta efter passion.

Någon här som kan ge tips som varit i liknande situation?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Dåligt sexliv, råd
  • Haroligt

Ang hur viktigt sex är i en relation har jag kommit fram till att, lite är betydligt mycket mer uthärdligt än nästan inget. Det måste funka hyffsat annars blir det fasiken det enda man har i huvudet. Går typ före än andra problem. Det är sjukt att det blir så stor grej för den som mår dåligt.

Testa kör på min taktik om ni hamnar i rollerna att du varit den som "klänger" på din partner. Kliv tillbaka en period och bli mer självständig. Tar inte partnern initiativ nu kommer hen ej göra det av att du tallar, försöker hetsa upp med mera. Håll stenhårt på denna linje en tid, närmar sig partnern fysiskt, låt hen ta första steget och följ bara med. Dvs ta exempelvis endast ner handen i skrevet på hen om hen först gör det på dig. På detta sätt kommer man verkligen märka vilken nivå som passar ens partner att mysa och hur ofta. Dennes behov. Efter några månader får man utvärdera om det blivit bättre eller sämre om man är nöjd eller ej. Har det rent av blivit skit så konstaterar man att det var man själv som drog hela lasset och man kan då ta upp med sin partner vad man tycker. Vid det här läget är det ok att ställa ett "ultimatum" alt säga att man vill se sig om efter annat. Då kanske ens partner vaknar upp ur koman och inser vad som är påväg att förloras. Ingen kan skylla en skilsmässa på den som bara vill va mer nära och kärleksfull med sin partner.

Bättre lämna efter några månader än efter flera år i samma mönster.

• Anonym (SexÄrSkönt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-07-29 00:45:20 följande:

För mig är sexet VIKTIGT. Utan det är vi bara rumskompisar. Gift sen X antal år och har barn ihop. Jag vill, men inte han. Han skämtar bort det och säger: "Sluta nu".

Vad gör man???

Man berättar allvaret i situationen, funkar inte det så lämnar man och hittar någon man klickar med sexuellt och sen inser man hur sjukt bra man mår om man får knulla så mycket man behöver och så kommer man på att man skulle lämnat för länge sedan!?!? Kanske eller jag vet inte... ;)
  • Celines Essence
    Haroligt skrev 2015-07-28 16:51:08 följande:

För att klargöra ytterligare så vill, har varit eller kommer jag INTE vara otrogen. Det är en enkel biljett ur ett förhållande enligt mig oavsett omständigheterna.

Jag har också funderat på vad jag vill. Och jag vill va kvar med min sambo eftersom mina känslor finns hos henne. Under förutsättning att man lever i en kärleksrelation även fysiskt. Skulle det bli sämre så till den grad som vissa andra berättar om här på forumet skulle jag nog inte orka va kvar. Som sagt livet pågår, man ska ha roligt på vägen och det är nu man är ung.

Jag kan uppdatera om hur det har gått de första dagarna:

Vi pratade, verkar som att mycket har gått fram åt båda hållen. Hon tycks ha tagit tag lite själv och insett att båda parterna måste vara aktiva och visa lite glöd för den andra partnern. Jag har som sagt bestämt mig för att inte alls va på utan hon får komma och möta mig halvvägs, kommer fortsättningsvis ha den inställningen tills det här löser sig eller förvärras. Tror hon är lite ovan i det här då jag tidigare varit som en toffel vad gäller det fysiska samspelet och vid förföring etc. Hon har ju inte behövt "jobba" en sekund för att få omkull mig de senaste åren vilket också kanske varit kontraproduktivt. Hon har sade att hon är dålig på att ta initiativ till "sex" (no shit, skönt att du förstått det) tänkte jag.

Det hon sagt att hon saknar hos mig är att jag ska va lite mer noggrann och ordentlig i hushållet vilket är befogat även om hon är väldigt pedantiskt lagd (nästan tvångstankar). I dagsläget känns det som att vi delar 50 % av hushållsarbetet + - att belastningen på jobbet kan svänga för oss båda. Hon städar lite mer, jag lagar lite oftare mat och kilar till affären, betalar hela hyran. Tycker inte man ska vara den som sköter allt i huset och ge allt på silverfat för att tjejen inte ska bli som en klubbad säl i sexlivet. Det känns också fel på nått sätt (nåväl, liten utläggning).

Får se om det går upp eller ner på sesam -passionsbörsen de närmaste dagarna och att jag valt en ok strategi. Ni får gärna ge feedback om vad ni tycker :)

Ok. Då missuppfattade jag det du skrev om älskarinna. Jag trodde det var något du ville.

Ett riktigt ojämnställd relation kan nog avspegla sig på sexlivet, dvs om kvinnan känner att hon får dra ett för stort lass. Så låter det dock inte i erat fall. (så vitt jag kan bedöma)

Utefter din beskrivning skulle jag bli förvånad om kvinnan gick mer lust om du städade mer.

Jag undrar om ni verkligen pratade om sexet, själva sexet. Hur hon känner inför det. Hur hennes sexuella känslor är.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Haroligt skrev 2015-07-29 08:15:25 följande:

Ang hur viktigt sex är i en relation har jag kommit fram till att, lite är betydligt mycket mer uthärdligt än nästan inget. Det måste funka hyffsat annars blir det fasiken det enda man har i huvudet. Går typ före än andra problem. Det är sjukt att det blir så stor grej för den som mår dåligt.

Testa kör på min taktik om ni hamnar i rollerna att du varit den som "klänger" på din partner. Kliv tillbaka en period och bli mer självständig. Tar inte partnern initiativ nu kommer hen ej göra det av att du tallar, försöker hetsa upp med mera. Håll stenhårt på denna linje en tid, närmar sig partnern fysiskt, låt hen ta första steget och följ bara med. Dvs ta exempelvis endast ner handen i skrevet på hen om hen först gör det på dig. På detta sätt kommer man verkligen märka vilken nivå som passar ens partner att mysa och hur ofta. Dennes behov. Efter några månader får man utvärdera om det blivit bättre eller sämre om man är nöjd eller ej. Har det rent av blivit skit så konstaterar man att det var man själv som drog hela lasset och man kan då ta upp med sin partner vad man tycker. Vid det här läget är det ok att ställa ett "ultimatum" alt säga att man vill se sig om efter annat. Då kanske ens partner vaknar upp ur koman och inser vad som är påväg att förloras. Ingen kan skylla en skilsmässa på den som bara vill va mer nära och kärleksfull med sin partner.

Bättre lämna efter några månader än efter flera år i samma mönster.

Du ger, med ditt sätt att vara, kvinnan en chans att förstå vad som händer, en chans att ändra sig...och det kan funka, men jag tror inte ditt tydligt passiva (sura) förhållningssätt kommer sätta hennes lust i brand...

Det måste nog innehålla mer. Om hon nu tar initiativ till sex tror jag att du vid de tillfällena verkligen ska ta reda på mer om hennes njutning.

Om hon tar initiativ ett par gånger tycker jag att du ska släppa på muren och i stället förföra henne på något lite annorlunda sätt, så att ni verkligen gör denna nystart sexuellt TILLSAMMANS.
  • Robert02

Prata ordentligt om situationen du upplever som ett problem och stäm av hur hon mår.

Mitt bästa råd är att piffa till sexet lite, ge henne mycket uppmärksamhet och ett riktigt hett ligg.

Titta på lite sexleksaker ni kan använda tillsammans, var spontan och ge din tjej mycket bekräftelse. En annan sak är ju att prata med henne lite och fråga om hon är nyfiken på att pröva något nytt eller har någon fantasi hon vill uppfylla.

Efter 6 år så finns alltid risken att sexet blir släntriant och lite trist.

Lycka till

• Anonym (SexÄrSkönt)
    Robert02 skrev 2015-07-29 12:20:38 följande:

Prata ordentligt om situationen du upplever som ett problem och stäm av hur hon mår.

Mitt bästa råd är att piffa till sexet lite, ge henne mycket uppmärksamhet och ett riktigt hett ligg.

Titta på lite sexleksaker ni kan använda tillsammans, var spontan och ge din tjej mycket bekräftelse. En annan sak är ju att prata med henne lite och fråga om hon är nyfiken på att pröva något nytt eller har någon fantasi hon vill uppfylla.

Efter 6 år så finns alltid risken att sexet blir släntriant och lite trist.

Lycka till

Baserat på vad TS skrivit så känns dina tips inte som något som går att genomföra. Att ge någon ett hett ligg eller föreslå sköna sexleksaker är knappast en person som inte är sexintresserad så sugen på...
  • Robert02

Oj ursäkta att det verkade arogant, läste på telefonen och såg inte allt.

• Celines Essence
    Robert02 skrev 2015-07-29 14:49:03 följande:

Oj ursäkta att det verkade arogant, läste på telefonen och såg inte allt.

???

Jag tyckte ditt råd var jättebra. Synd att du backade. Kanske inte hade funkat på TS.. . Eller så hade de gjort det. . Man får väl känna av hur "långt man kan gå", men råden var bra tycker jag
  • Robert02

Hade jag haft samma livssituation så hade jag gjort som jag gav råd till, men såg inte allt och det kanske uppfattades fel.

Hoppas det löser sig för dig TS, jag är bara 27 år men jag har själv haft det knepigt ibland och har en skaplig dos av mindre bra erfarenheter samt mycket bättre erfarenheter.

Hopppas jag kan dela med mig och det gör någon nytta.

• Zaphiod
    Celines Essence skrev 2015-07-28 10:42:36 följande:

Tänkte på det du (TS) skrev. .. Ni har varit tillsammans i 6 år. Du är 25. Du vill ha/har älskarinna.... Hmmm...

Han använde bara älskarinna som ett exempel, och sen förtydligade han att han inte har eller vill ha någon. Det förvånar mig mycket att du har så svårt att ta in det utan fortsätter att ta upp det som om att han vill just det. Det förvånar mig eftersom du är så oerhört klarsynt i allt annat. Det sista menar jag och var inte sarkastiskt  
  • Celines Essence
    Zaphiod skrev 2015-07-31 15:40:19 följande:

Han använde bara älskarinna som ett exempel, och sen förtydligade han att han inte har eller vill ha någon. Det förvånar mig mycket att du har så svårt att ta in det utan fortsätter att ta upp det som om att han vill just det. Det förvånar mig eftersom du är så oerhört klarsynt i allt annat. Det sista menar jag och var inte sarkastiskt  

Du noterade tydligen inte att jag EFTER detta inlägg själv skrev att jag hade missuppfattat honom.(?) (Läste väl lite för snabbt)... Jag har skrivit massor av tankar i ämnet... Det var tydligen inte intressant... Endast denna detalj intresserade tydligen dig... Jaja...

Om du lusläser mina inlägg kanske du hittar mer, i så fall får du gärna rätta mig... Men misstag jag själv observerat känns väl inte så jättenödvändigt att korrigera.... Men kör på!
  • Zaphiod
    Celines Essence skrev 2015-07-31 15:53:08 följande:
    Du noterade tydligen inte att jag EFTER detta inlägg själv skrev att jag hade missuppfattat honom.(?) (Läste väl lite för snabbt)... Jag har skrivit massor av tankar i ämnet... Det var tydligen inte intressant... Endast denna detalj intresserade tydligen dig... Jaja...

Om du lusläser mina inlägg kanske du hittar mer, i så fall får du gärna rätta mig... Men misstag jag själv observerat känns väl inte så jättenödvändigt att korrigera.... Men kör på!
    Jag skrev så här i mitt inlägg:
    Det förvånar mig eftersom du är så oerhört klarsynt i allt annat.

Jag tycker du ger mycket bra råd i många trådar.
  • Celines Essence
    Zaphiod skrev 2015-07-31 16:07:18 följande:

Jag skrev så här i mitt inlägg:

Det förvånar mig eftersom du är så oerhört klarsynt i allt annat.

Jag tycker du ger mycket bra råd i många trådar.

Tack
Svar på tråden Dåligt sexliv, råd