Dåligt sexliv, råd
Hejsan, ny på forumet, behöver ventilera och få tips/råd. Ska försöka hålla detta kort och koncist.
Förlovad, tillsammans i 6 år. Tycker mycket om min sambo, det är henne jag vill ha. Vi har mycket kul ihop, är kärleksfulla mot varandra, finns där för varandra.
Senaste åren har det kommit krypande, sedan 1-2 åren har det blivit svårt att ignorera då problemet blivit mer påtagligt. Min tjej har successivt tappat gnistan och attraktionen för mig känns det som. Jag är en person som behöver fysisk bekräftelse, bli tagen i etc. Enkelt beskrivet en fysisk attraktion. Sexlivet blir sämre och sämre, det var länge sen jag fick känslan av att hon vill ha mig. Jag är mer ett problem för henne som är så "kåt". För mig handlar det inte om hur ofta man ligger, för mig handlar det om att jag vill att det ska finnas ett ömsesidigt fysiskt intresse som sagt.
Har försökt prata om detta flera gånger och jag tycker jag når fram men sen händer ändå inget. Blir ännu mer frustrerad för att ta ett exempel häromdagen prata vi och jag tog upp hennes hormonella p medel som jag vet att hon tappar ännu mer sexlust av dessutom. Hon svarade då: jag trivs med den, jag har inga problem med situationen. Mitt val.
Då känns det som att hon nonchalerar min frustration. Noll respons.
Vill få det att funka, är kär i henne men frustrationen av avsaknad av fysisk attraktion från henne har blivit ett jobbigt problem.
Stanna kvar o va duktig o kanske nån gång får lite bekräftelse som belöning eller lämna, försöka träffa någon annan? Vill inte vara otrogen men till slut börjar själen längta efter passion.
Någon här som kan ge tips som varit i liknande situation?
Tack på förhand :)