• Lizzie09

När fick du mens efter missfall?

Hej! Jag undrar, som rubriken lyder, när du fick tillbaka din mens efter missfall? På ett ultraljud i vecka 10 den 27/5 fick jag veta att jag hade fått ett MA. Den 1/6 fick jag cytotec för att driva ut det. Jag blödde i ungefär 2 veckor och graviditetstestet visade negativt på dag 15 efter cytotec. Idag är jag på dag 57 och har fortfarande inte fått tillbaka mensen. Det är så otroligt frustrerande eftersom jag inte vill något hellre än att börja försöka igen. (Och jag är inte gravid igen, så det är inte anledningen till utebliven mens). Har börjat med rosenrot nu för att se om det kan ge mig en hjälp på traven.

Hur lång tid tog det för dig innan allt blev som normalt igen?

• Svar på tråden När fick du mens efter missfall?
  • Ina81

Har haft fem missfall. Fick mens 4 v efter missfallen på alla utom 2 då kah blev gravid.

• Lizzie09
    Ina81 skrev 2015-07-27 22:11:04 följande:

Har haft fem missfall. Fick mens 4 v efter missfallen på alla utom 2 då kah blev gravid.

Tack för svar :)
    Ingen mer som vill dela med sig om hur lång tid det tog?
  • Anonym (...)

Ma -09. Fick mens efter fyra veckor. Dock inte gravid föränn efter 13 månader. Efter sista grav med komplikationer gjorde jag ett ultraljud 3 veckor efteråt då moderkaka fanns kvar. Dock kunde de se en mogen äggblåsa och mensen kom strax där efter. Stressa inte din kropp kommer att börja fungera när du läkt. Vet dock att det är svårt. Kram

• louiseclaire

Jag fick missfall i juni, var i v13 ( fick flera omgångar cytotec, men slutade med att jag skrapades). Fick mens efter 4v, och nu är jag gravid igen v5+1 :)

Svar på tråden När fick du mens efter missfall?