• Fiddi

Hjälp gravid och druckit alkohol i V.9

Jag hade bestämt mig för en abort först och levde som vanligt, drack då alkohol i V.9 (8+1) drack 4 cider och ett halvt glas vin. Sen pratade jag och min partner och vi känner att vi vill behålla barnet. Är det förstört nu? Kan den fått några skador så vi måste göra abort? Mår så dåligt av detta! Och pratade med min barnmorska att detta hade hänt, men hon sa att det kunde ha tagit skada (känns ju inte bättre) någon som har någon erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hjälp gravid och druckit alkohol i V.9
  • Santin

Kan kan det men risken är mycket mycket liten. Upptäckte själv min graviditet ca vecka 20.

Hade druckit nått glas vin till nån middag men inga mängder. Min bm sa att risken för att något skulle hänt pga alkohol vid nått enstaka tillfälle är liten.

• Samacipa

När jag fick veta att jag var gravid med mitt första barn var jag i v 10, pga mensen hoppat hit och dit flera månader förut så kunde jag aldrig ana att det var gravid jag var.. Fram till den dagen hade jag feströkt en del plus kalasat till det med en cider och vin 1-2 ggr veckan. Min dotter är idag 8 år och mår hur prima som helst :)

Säger inte att det är bra att dricka så "långt in" i graviditeten, det kan ju faktiskt hända något, men för oss gick det bra :)

• Fiddi

Hej, tack för era svar. Känns lite bättre nu :) känns ju inte kul att göra abort när man inte vill utan vara på grund av det dumma misstaget. Men man kan ju inte riktigt släppa det och njuta utan oroar mig mest

• Anonym kcf

Hej! Jag är i precis samma sits som du, fick veta igår att jag är gravid i vecka 8 och i fredags drack jag en halv flaska vin och nu är jag jätteorolig! Hur gick det för dig? Vilken väg valde du?

Svar på tråden Hjälp gravid och druckit alkohol i V.9