jeanette02 skrev 2015-07-31 05:05:57 följande:
Jag vill ge asylsökande socialbidrag, så länge de inte har möjlighet försörja sig på annat sätt.
Svårt att förstå?[/quote]
Asylsökande får ju en viss summa pengar under tiden de väntar på att få sitt fall prövat. Det är inte så konstigt...de kan ju inte leva på luft.
Men det som denna ts rör handlar ju om en kvinna som redan fått sitt fall prövat och inte uppfyllt kriterierna för asyl. Därmed inte har rätt att vara här. Då är man ju illegalt i landet. Tycker du verkligen det ska belönas med socialbidrag? Om det går igenom i nästa instans ( det har ju överklagats) undrar man ju förstås vad konsekvenserna blir i Sverige?
Hon borde få en biljett hem bekostad av soc. Sedan kan hon söka asyl i andra länder och även efter viss tid i Sverige igen.
Jag är fullt införstådd med bakgrunden till TS, och jag håller med helt och hållet att den som fått sina asylskäl prövade och inte blivit godkänd ska inte beviljas uppehållstillstånd.
Nog om det.
Men anledningen till Gert:s TS är en annan.
Gert är en notorisk invandrarhatare som tar varje chans att misskreditera folk som söker sig hit för att få skydd.
Att han tar upp ett sånt här exempel är för att kritiken ska smutsa ner alla invandrare.