• Katy95

Jag vill inte att mitt barn ska sova ute i vagnen!

Min son börjar på en ny förskola om två veckor, jag har vart och praktisera på den förskolan förut och de små barnen för sova ute i vagnen! men jag vill inte att mitt barn ska sova ute, pedagogerna har inte bra koll på de :( och vem som helts kan gå in till gården. Sedan så har jag bara en paraplyvang och jag tänkte också cykla till förskolan nu när det är inte snö! sååååå vad kan jag göra? ska hjag ringa de och säga ? kan de säga nej till mig?

• Svar på tråden Jag vill inte att mitt barn ska sova ute i vagnen!
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-04 16:17:11 följande:
    Nytillkomna? Min familj har bott inne i Sthlms innerstad i TRE generationer. Är det nytillkomna? Du om någon är en jävla stropp. Du vet inte ett skit om mig och hur länge jag bott i Sthlm. Btw så spelar det ingen roll var man bor. Men man måste väl respektera att alla vill bo olika. Jag klankar inte ner på dig för att du vill bo på landet. Bad ger dig rätt att snacka en massa skit??
    "Håller med. Bor också i Stockholm och har nära till allt. Skulle aldrig flytta ut till tjotahejti där närmsta mataffär ligger 5 mil bort. Haha".

Vilket år är du från? Vilka skolor gick du i? Vi kanske känner varann.
  • viseversa
    Anonym (Ojojoj) skrev 2015-08-04 17:08:43 följande:
    Klart det spelar roll.

Hur kan de ens veta vad som skedde om de inte ens var i samma rum, eller hindra eventuella olyckor när de inte ens är på samma ställe som alla barnen! Många barn sover inte ens alltid utan ligger och vilar.

Det säger sig själv.
    Det beror väl på hur platsen barnen vilar på ser ut ellerhur? Där jag jobbade var det ett rum utan dörr där barnen sov på madrasser. Sen utanför det rummet fanns ett till litet rum med en soffa där personalen satt och läste eller "bara var" Man satt så pass nära att man hörde barnen andas i sovrummet. Tycker inte du det är nära nog menar du? Du aknske tycker man ska sitta och stirra på barnen varje minut i en timma?

Om ett barn vaknade gick barnet ut till soffan och personalen och satt en stund och "vaknade till" lite. Sen kom nästa personal tillbaka från sin rast och bytte av personalen som haft vilan.
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 18:07:57 följande:
    "Håller med. Bor också i Stockholm och har nära till allt. Skulle aldrig flytta ut till tjotahejti där närmsta mataffär ligger 5 mil bort. Haha".

Matteus Skola vasastan VÄLDIGT nära där jag bodde(en riktig skitskola btw) samt Mimers fritids också det i vasastan. Sen från åk 4 gick jag på Adolf Fredriks musikklasser. Där gick jag till åk 9 när jag började på st Görans gymnasium vid fridhemsplan. tyvärr finns inte den skolan kvar nu. 
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 18:07:57 följande:

Jag är född 82. Gick på AF från 1994.
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-04 18:33:12 följande:
    Jag är född 82. Gick på AF från 1994.
    Adolf Fredrik? Stora eller lilla? Vart gick du innan dess?
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 18:36:10 följande:
    Stora såklart. Den riktiga musikskolan. Lilla AF hette bara lilla för att den låg bredvid den stora. Matteus skolan sa jag juh att jag gick i innan. Gick även på Snöklockan(har ett svagt minne av det) kommer dock inte ihåg var den låg. Men fritidset hette snöklockan eller "snöklokan" då barnen som skrivit det stavat fe och glömt bokstaven C i "snöklockan"
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 18:36:10 följande:
    Adolf Fredrik är en musikskola med inträdesprov. Man MÅSTE alltså kunna sjunga för att få gå där. Det är körsång och det är körsång varje dag. Musiksalarna ligger högst upp i skolan. och varje vinter har/hade vi luciakonsert i Globenm som står med i ginnes rekordbok som världens största luciatåg. 
  • Sockervaddspinnen

Oooookej, tack för infon. Ska genast anteckna den och avskriva dig som en potentiell tidigare vän eller bekant.

Om du inte hängt på öppna förskolan i Vasaparken eller i Observatorielunden? Som förälder då, alltså.

• viseversa
    viseversa skrev 2015-08-04 18:45:58 följande:
    Adolf Fredrik är en musikskola med inträdesprov. Man MÅSTE alltså kunna sjunga för att få gå där. Det är körsång och det är körsång varje dag. Musiksalarna ligger högst upp i skolan. och varje vinter har/hade vi luciakonsert i Globenm som står med i ginnes rekordbok som världens största luciatåg. 

• viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 18:48:04 följande:
    Oooookej, tack för infon. Ska genast anteckna den och avskriva dig som en potentiell tidigare vän eller bekant.

Om du inte hängt på öppna förskolan i Vasaparken eller i Observatorielunden? Som förälder då, alltså.
    Ja det har jag. Gillar Sandra som jobbar/jobbade i vasaparken. 
  • viseversa

Obsan var jag inte så mycket i. 
  • viseversa

Gillade inte vasaparken. Tycker öf där är kal och stel. Litet rum och en massa eko. Gillade inte Vasaparken sen dom byggde om den heller och tog bort den stora klätterställningen dansbanan och dom små trähusen. Nu är det bara en stor kulle av gummi där som innebär att man som förälder har noll koll på sina barn om dom springer runt kullen. Vasaparken har förlorat många besökare sen ombygnaden tyvärr.
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-04 18:55:41 följande:
    Gillade inte vasaparken. Tycker öf där är kal och stel. Litet rum och en massa eko. Gillade inte Vasaparken sen dom byggde om den heller och tog bort den stora klätterställningen dansbanan och dom små trähusen. Nu är det bara en stor kulle av gummi där som innebär att man som förälder har noll koll på sina barn om dom springer runt kullen. Vasaparken har förlorat många besökare sen ombygnaden tyvärr.
    Men härliga utomhusstudsmattor har de. Och lastbilen är poppis. ;)
    Gillar inte heller Vasaparkens ÖF. Däremot är Observatorielundens ÖF riktigt mysig. Gillar de gamla detaljerna i huset.

Humlegårdens parklek är bra, för att inte tala om parkleken i Rålis. De har dessutom världens bästa personal!
    Har du varit på Rålis ÖF?
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 19:46:39 följande:
    Men härliga utomhusstudsmattor har de. Och lastbilen är poppis. ;)
    Gillar inte heller Vasaparkens ÖF. Däremot är Observatorielundens ÖF riktigt mysig. Gillar de gamla detaljerna i huset.

Humlegårdens parklek är bra, för att inte tala om parkleken i Rålis. De har dessutom världens bästa personal!
    Har du varit på Rålis ÖF?
    Japp den parken är ju skitmysig. Tycket obsan är mysig men lite trångt inne i huset. Har varit där på öf några gånger med yngsta dottern men det var som sagt väldigt trångt och kvinnan som häll i sångsamlingen en aning "gäll" haha. Hon sjöng så högt att ingen annan hördes och barnen stirrade på henne med stora ögon och undrade vad hon sysslade med.
  • viseversa
    viseversa skrev 2015-08-04 20:18:06 följande:
    Japp den parken är ju skitmysig. Tycket obsan är mysig men lite trångt inne i huset. Har varit där på öf några gånger med yngsta dottern men det var som sagt väldigt trångt och kvinnan som häll i sångsamlingen en aning "gäll" haha. Hon sjöng så högt att ingen annan hördes och barnen stirrade på henne med stora ögon och undrade vad hon sysslade med.
    Rålis är skitmysig alltså. Bra bad nära också. Samt på sommaren har dom alltid parkteater väldigt nära lekparken. Förra sommaren var vi där och barnen fick bada i den iskalla dammen dom har där. I år har vi itne varit där faktiskt. Har mest rest eller hållt oss till parkerna där vi bor. 
  • Ego Lovers

En fråga TS. Varför söker du en plats för ditt barn på en förskola du vet sedan innan att barnen sover ute?

• Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-04 20:18:06 följande:

Hon är bra. Elin heter hon. Hon är bra på att fånga bebisarna uppmärksamhet. Andra sångstunder jag varit på, så har barnen knatat omkring och lekt med annat istället för suttit stilla i ringen.
    viseversa skrev 2015-08-04 20:20:36 följande:

Rålis är skitmysig alltså. Bra bad nära också. Samt på sommaren har dom alltid parkteater väldigt nära lekparken. Förra sommaren var vi där och barnen fick bada i den iskalla dammen dom har där. I år har vi itne varit där faktiskt. Har mest rest eller hållt oss till parkerna där vi bor. 

Min unge älskar skate"parken" som ligger intill. Inte att åka själv, men att spana in de stora grabbarna och tjejerna som åker där.
  • viseversa
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-04 11:26:18 följande:
    Hon är bra. Elin heter hon. Hon är bra på att fånga bebisarna uppmärksamhet. Andra sångstunder jag varit på, så har barnen knatat omkring och lekt med annat istället för suttit stilla i ringen.
    viseversa skrev 2015-08-04 20:20:36 följande:

Min unge älskar skate"parken" som ligger intill. Inte att åka själv, men att spana in de stora grabbarna och tjejerna som åker där.
    Såklart. Coolt med stora barn som trixar. Haha. Nja tycker nog inte Elin var jättebra. Men smaken är som baken. Haha
  • Anonym (Pedagogen)

Om barnen sover utomhus så tror jag det blir svårt att få igenom att ditt barn ska sova inne. Det brukar inte funka rent praktisk då man inte sitter på överflöd med personal direkt.. ;) Du borde kanske valt en förskola där man sover inne?

Svar på tråden Jag vill inte att mitt barn ska sova ute i vagnen!