IceIce skrev 2015-08-03 11:01:32 följande:
Jag hade en pytteliten blödning v 8+X (minns ej exakt vilken dag, och den varade 2 dagar), bara brunt blod så inget färskt, men när jag berättade för BM bokade hon ändå in ett UL veckan därpå för att kolla att allt såg OK ut. Och det gjorde det :)
Anonym (Lisa) skrev 2015-08-03 11:01:34 följande:
Jag skulle nog åka in och kolla idag! Här säger de att om man blöder samt har ont och/eller får blodkoagel ska man åka in och kolla upp. Just koagel är ju tyvärr inget bra tecken. Säg bara att du blöder mycket och en klump har kommit ut och du misstänker missfall? Håller tummarna för dig!
Kasperina skrev 2015-08-03 11:07:38 följande:
Jag fick en störtblödning med klumpar i v9, 2dgr efter att jag sett hjärtat. Åkte in t gynakuten där de konstaterade att hjärtat slog och fostersäcken var hel. Jag blödde sedan som mens i 6 veckor innan det upphörde. De tror att moderkakan låg lågt och blödde i kanten utanför fostersäcken. Barnet är nu 2,5 
De flesta gör inget vul på inskrivningen så jag skulle nog åka in ändå så att du vet läget inför inskrivningen
Tack för alla svar!
Vi har bestämt oss för att åka in efter jobbet. Jag skulle säkert kunna gå tidigare, men vill inte åka själv och vi jobbar just nu tillsammans och vi är få personal...så får åka in vid 18:30...lär väl få sitta där halva natten för de prioriterar väl ner en när man är så tidigt i grav eftersom de ändå inte kan göra något? Men vi måste bara veta, vi var så glada i fredags och har äntligen berättat för våra familjer. Hoppas innerligt att allt är bra. För min del kan jag blöda länge, må dåligt, ja vad som helst, bara jag vet att det är lugnt med den lille krabaten...