Rutgers skrev 2015-09-01 20:13:55 följande:
Antar att man måste ha plus för att göra vettiga citeringar. Jag vet inte hur man gör iaf.
1.Kostar det miljoner att ha 2 medarbetare i 3mån låter det som de har en 10ggr för hög lön.
2.SVT/SR är också helt värdelös. Men det är sant att den är bättre än övriga. Men det säger mer om övriga än SVT. Jag gillar inte att jag är tvingad enligt lag att betala för SVT trots att jag inte vill ha det.
3.Jag förstod inte vad lastbilen gjorde på sidan öht.
4.Det går allt bra med mediabidrag, men då skall det vara till tidningar som håller på med journalistik och inget annat. Samt vara neutrala och trovärdiga. Just nu är de 4 stora så otroligt långt detta.
5. Vad får dig tro att jag är emot fri media? Folk får skriva vilka tidningar de vill.
6. Nä, jag svänger inte. Det var inte journalister som hittade det och än mindre drev någon hetsjakt om det. Till skillnad mot någon vit är i ett våldtäktsmål. Då är det blåslampa på...
Jaha. Jag märker då ingen skillnad på det och övriga delen.
Nej inte plus, men dator. På mobil (som jag också är på nu) är det hopplöst... Jag numrerar
1. Det här med bildligt språk och talesätt är inget du förstår, eller?
2. Så de är de som är närmast vad du anser att du vill ha, men just dem vill du inte betala för (fu betslar ju för andra media genom att exponera dig för reklam). Intressant paradox.
3. Den fanns där för att dra in pengar till seriös journalistik...
4. Så vitt jag vet är det bara SvD som får presstöd av de fyra stora (AB, exp, DN). Men du vill alltså mångdubbla presstödet så att tidningarna överlever på bara artiklar som är förlustaffärer och inte jobbar med det journalistiska innehållet för att förbättra de ekonomiska förutsättningarna till att bedriva undersökande journalistik. Du svarade aldrig hur du tänker dig att ekvationen ska gå ihop. Hur ska media få pengar till att bedriva undersökande journalistik. Du vill ju ta bort alla dagens möjligheter till intäkter.
5. Jag tror inte att du är emot fria medier så klart. Men du ifrågasatte huruvida det skulle bli någon praktisk skillnad i samhället om det inte bedrevs någon undersökande journalistik alls i Sverige. Och min poäng är att det faktum att vi har en så fri media som KAN undersöka makten påverkar makten att inte vara korrupt och det verkar vara genomgående i världen.
6. Du skriver ju i och för sig att det i allmänhet inte brukar hända så mycket när det sker avslöjanden. Inte enbart i Pirate Bay fallet. Du skriver faktiskt i allmänna ordalag. Så du skriver i ena stycket att du vill ha mer undersökande journalistik, och nästa att den undersökande journalistiken inte behövs för att påverka samhället. Eftersom samhället inte låter sig påverkas.
Untressant också att det råkade smyga sig in en ras-hänvisning... kändes lite onödig för din egen trovärdighets skull.
7. Hur en artikel uppfattas handlar ju både om hur den är skriven och hur den som läser texten läser den...