• momokul

Är skyddade personuppgifter avskräckande för kunder när man driver företag?

Personligen tycker jag om att kolla folk på "kreditupplysnings"sidor och om dom finns med på lexbase innan jag gör affärer med dom, vare sig det är en bil eller bara en cykel.

Personligen tycker jag också att företag som skriver: "Tjena, Jag heter Andreas Karlsson och bor på Bogatan 9 i Sollentuna, om du vill komma i kontakt med mig använd formuläret eller ring 070-000000 (abonnemangsnummer som står på hitta.se)" [och kanske en ansiktsbild] känns mer seriöst än:

"Ring Anders [inget efternamn] på 070-00000 (kontantkortnummer utan sökmöjlighet)".

Exempel: www.allabolag.se/5568113871/befattningar

Kommer detta att slå hårt mot mig om jag öppnar eget?

Blir det några kunder?

Kan jag skriva Andreas Karlsson om jag heter Leo Ramsremm?

Jag har skyddade personuppgifter och det funkar inte heller att sätta ut bilder på mig själv osv. för då uppstår problem inom kort. Det är typ en fönsterputsfirma eller liknande jag ville starta.

• Svar på tråden Är skyddade personuppgifter avskräckande för kunder när man driver företag?
  • Långbenopluto

Det är väl inte lämpligt att starta företag om man har skyddad identitet??

Är det inte meningen att du ska hålla dig gömd då? Då ska du inte börja med ett företag.... eller??

• Anonym (klaj)

Vilken grad på skydd har du? Är det sekretessmarkering "bara" så borde du ju låta bli att starta firma.

Är du lite mer skyddad som med kvarskrivning kanske du kan få hjälp från rikskrim/skattemyndigheterna beroende på vem av dom som hjälpte dig med skyddet.

Har du fignerade personuppgifter så ska du ju kunna leva helt normalt o behöver då inte maskera ditt namn då du redan har en helt annan identitet.

Sen får du ju alltid överväga om det är värt det för du har väl ett hot omkring dig. Kan du då känna dig säker o trygg överhuvud taget ifall du har en firma? Som tidigare skrev så är ju själva poängen att du ska vara dold.

Det är ju klart att du kan skriva att du heter Kalle Karlsson fast du egentligen heter Per Persson men det kan ju sen få konsekvenser med bokföring etc.

Så som sagt, ta hjälp med allt detdär av någon som jobbar med skyddad id.

• momokul
    Tines skrev 2015-08-03 19:39:05 följande:

Det är väl inte lämpligt att starta företag om man har skyddad identitet??

Är det inte meningen att du ska hålla dig gömd då? Då ska du inte börja med ett företag.... eller??

Det håller jag med.

Tyvärr så har anledningen till min skyddade id gjort så att jag inte får ett enda jobb jag söker och jag lever under existensminimum, ett mycket strävsamt liv.
  • momokul
    Anonym (klaj) skrev 2015-08-03 19:51:01 följande:

Vilken grad på skydd har du? Är det sekretessmarkering "bara" så borde du ju låta bli att starta firma.

Är du lite mer skyddad som med kvarskrivning kanske du kan få hjälp från rikskrim/skattemyndigheterna beroende på vem av dom som hjälpte dig med skyddet.

Har du fignerade personuppgifter så ska du ju kunna leva helt normalt o behöver då inte maskera ditt namn då du redan har en helt annan identitet.

Sen får du ju alltid överväga om det är värt det för du har väl ett hot omkring dig. Kan du då känna dig säker o trygg överhuvud taget ifall du har en firma? Som tidigare skrev så är ju själva poängen att du ska vara dold.

Det är ju klart att du kan skriva att du heter Kalle Karlsson fast du egentligen heter Per Persson men det kan ju sen få konsekvenser med bokföring etc.

Så som sagt, ta hjälp med allt detdär av någon som jobbar med skyddad id.

Det är sekretessmarkering. Tyvärr så har jag inte underlag för fingerade uppgifter, som jag helst skulle vilja ha och få börja om.

Jag har i nuläget inte råd att betala kriminella för ny identitet innan jag tjänat in bra med pengar och därför behöver jag jobba, men får inga vanliga jobb då jag är dålig på ALLA punkter.

Jag har inte råd eller möjlighet (ankare) att flytta utomlands heller.
Svar på tråden Är skyddade personuppgifter avskräckande för kunder när man driver företag?