• silvergirl

Varannan-vecka föräldrar, när lämnar ni över, dag och tid?

Vi har haft månd-månd hela tiden. Nu har jag kommit på att detta inte passar så bra då jag aldrig ser deras pappa. Vet att vissa har fred -fred onsd onsd.

Nu har jag tänkt på sönd-sönd. Vi hämtar hos varandra någon gång på em tänker jag. Barnen får komma till den andra föräldern och landa där innan skolveckan, föräldrarna kan träffas och fråga grejer om föregående och kommande vecka. Den föräldern som haft barnen hinner pusta ut lite före arbetsveckan och den andra hinner träffa barnen en stund Innan veckan drar igång

Vad tror ni? Vad är vanligast? Vad är bäst?

• Svar på tråden Varannan-vecka föräldrar, när lämnar ni över, dag och tid?
  • Maddi

Nu är inte jag inne i dom svängarna. Men personligen så om de hade varit jag så hade jag inte föredragit söndag-söndag. På helgen kanske man ibland reser bort och är hemma prick till läggningen på söndag vissa gånger och då känns det mer som att man är lite begränsad när man vet att man inte kan vara borta längre än till kanske 17 på söndag (eller vilken tid ni nu har). Då kanske resemålet känns stressad på söndag och begränsad.

• Maddi
    silvergirl skrev 2015-08-03 20:13:38 följande:

Det har du rätt i, så långt hade jag inte tänkt faktiskt!

Allt kan man inte tänka på :) men jag förstår poängen i att inte träffas på de viset, de är ju alltid lättare att göra ett samtal öga för öga.
  • Sisisisi

Vi byter på måndagar. Tycker att det känns som det bästa alternativet. Skulle vi byta dag av nån anledning tror jag att byta på fredagar vore det bästa.

Söndagar skulle jag inte vilja byta på. Har jag barnen så vill jag vara fri att göra vad jag vill hela dagen utan någon tid att passa. När jag inte har barnen så vill jag inte heller boka upp söndag em/kväll av olika anledningar.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • mammaåten

Vi byter på söndagar vid 18. Tycker det fungerar jättebra. Sonen lägger sig vid 19 så vi är alltid hemma den tiden i alla fall. 
    Dock är vi väldigt flexibla och kan lämna olika tider beroende på när det passar oss :)

• Charlieochjag

Vi byter på fredagar, många som har sagt till oss att det är en konstig dag att byta på. Men för oss fungerar det kanonbra! :) Alltid innan 17, sedan kan det ju variera beroende på vad man har för planer osv.

• BioBonus

Vi byter på fredagar, och har alltid gjort med alla berörda barn. Antingen genom hämtning på dagis/fritis eller kl 17 hemma.

• Sindyrella1983

Vi har söndag-söndag och byter vid 18. Den som haft barnen lämnar hos den andra föräldern. Funkar super och man får lite bättre koll än om man gör bytet i skola/förskola tycker jag. 

Svar på tråden Varannan-vecka föräldrar, när lämnar ni över, dag och tid?