• Cecilialia

Lchf 63 kg?!

Hej!

Jag är en 1.66 cm lång tjej som väger 63 kg. Jag vägde 56 innan min förlossning, gick upp till 75 och gick ner alla kilon igen på ca 9 månader. Så tillbaka till 56 kg, där började jag styrketräna och idag väger jag 63 (+-1). Jag vill definera mina muskler lite men kroppen vill såklart behålla det kroppsfettet jag har. Så jag tänkte försöka med lchf. Kosten passar mig väldigt bra då jag haaatar att gå hungrig (är nästan alltid hungrig haha!) dessutom mår jag bäst utan kolhydrater.

Tränar styrka och kondition ca 4-5 ggr i veckan.

Har någon erfarenhet av detta? Att köra lchf som normalviktig? Har ni gått ner?

Det känns konstigt att äta så mycket fett men jag antar att jag får intala mig att fett inte gör att jag går upp..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Lchf 63 kg?!
  • Zadre

Nu är det ju så att vill man ha synliga muskler så är det mindre kroppsfett som gäller. Spelar ingen roll hur stora muskler du har om det ligger massa kroppsfett och döljer det.

Och LCHF är en viktstabiliserande kosthållning. Överviktiga går ner och underviktiga går upp. Jag är 169 och pendlade hela mitt vuxna liv mellan 52 och 55 kilo. Efter ett år på LCHF så vägde jag 60 och där har jag stannat.
    Så om du skulle gå upp eller ner i vikt beror helt och hållet på din kropp och sen också hur mycket och vad du tränar.

Och ska jag vara helt ärlig så ska man inte lägga så mycket vikt vid vikten (haha! Ha? Nähä...) eftersom vikten kan variera på helt olika saker. En musklad person kan väga mer än en omusklad trots att den första är smalare t.ex. Mår du bra och gillar hur du ser ut i spegeln så räcker det eg.

Svar på tråden Lchf 63 kg?!