Anonym (Samma problem) skrev 2015-08-06 13:58:56 följande:
Men hon kan ju inte få orgasm när de har sex utan bara med vibrator, och troligen är hon inte bekväm med att använda den inför honom. Det är inte alla som kan slappna av med sina sexleksaker inför sin partner utan man föredrar då att onanera i enrum så att man kan få orgasm. Hade du varit lika intresserad av sex om du inte hade kunnat komma med din partners kuk/tunga/fingrar/dina egna fingrar utan BARA med en stark vibrator? Jag är väldigt bekväm med min kropp och älskar min man, jag kan ändå inte få orgasm utan hjälpmedel. Då är det inte lika roligt att ha sex.
Jag förstår absolut att hon inte vill onanera framför honom, det tycker jag själv känns lite olustigt faktiskt. Och jag förstår även grejen att hon inte kan komma med honom, det är ju väldigt många vad jag förstår som inte kan komma med sin partner just för att man kanske inte är helt bekväm e.d.
Hade det varit så för mig hade jag förmodligen inte heller varit lika intresserad av sex, nej. Men om man är i ett förhållande så måste man ju samtidigt försöka få det att funka. Och om jag tänker att jag själv hade detta problem skulle jag ändå vilja göra det skönt för min partner för det är ju inte nödvändigtvis hans fel att jag inte kan komma med honom. Så min fundering är varför hon inte kan ge honom njutning i form av oralsex någon gång ibland bara för hans skull. Jag tycker synd om TS för det är sjukt jobbigt när man har olika stort behov av sex i en relation. Jag hade blivit otroligt sårad om min kille gick runkade hela tiden men aldrig ville tillfredsställa mig. För mig räcker det inte med onani, jag behöver närhet, passion och lite bekräftelse antar jag. Och jag tror TS behöver det också för det behöver de flesta.
Jag tycker självklart inte att man ska "ställa upp på sex" utan att vilja, men om hon inte är villig att ge honom någon slags njutning så kanske de borde fundera på om förhållandet är värt att kämpa för. Samspel i sexlivet är enligt min mening oerhört viktigt för att förhållandet ska funka och TS lider uppenbarligen väldigt mycket av att det samspelet inte finns. Sedan kan jag även tycka att sex inte nödvändigtvis behöver handla om orgasmen. Det är själva myset och akten i sig som gör det mesta tycker jag. Bara att känna närheten av sin partner under själva samlaget och njuta av det är ju en otrolig känsla. Sedan är egentligen orgasmen bara ett plus i min mening.