• Anonym (Vafandå)

Tjejen vill inte ha sex, men onanerar

Tjejen har inte varit sugen på flera månader. "Har inte lust".
    "Du kan ju gå och runka om du är kåt". Osv...   Va fan!

Men har märkt att hon onanerar ofta när jag inte är hemma, med diverse leksaker osv.

Va ska jag göra? Känns jobbigt. Hon vill ju inte ha sex med mig, hellre en dildo alltså.

• Svar på tråden Tjejen vill inte ha sex, men onanerar
  • Anonym (Samma problem)
    CelineL skrev 2015-08-06 13:48:52 följande:

Om hon inte ens vill ge dig stimulans i form av oralsex eller ens en runk då och då så tycker jag synd om dig. Det här kan låta jättefel men för mig är det iallafall en självklarhet att min kille får sig en avsugning när han ber om det. Även om jag inte är kåt (vilket jag visserligen alltid är och är jag inte det så blir jag det) så tillfredsställer jag honom så fort han är sugen. Det är liksom det man (läs: jag) vill göra för sin partner om man älskar denne. Du måste ta ett ordentligt snack med henne och fråga varför hon inte ens vill ge dig njutning. Det lät ju som att ni har haft ett ganska "edgy" sexliv förut, vad har hänt? Du måste fråga henne det för du ska inte behöva nöja dig. Du förtjänar sex. Detta hade varit annorlunda om hon inte hade någon sexlust öht men eftersom hon polerar pärlan i sin ensamhet så är det ju något knas.

Om det är så att hon av någon anledning inte är bekväm med sin kropp så är det synd om henne också men det förändrar inte det faktum att kommunikation är A och O i ett förhållande  Då ska hon berätta det för dig.

Hoppas verkligen att ni pratar ut och att allt löser sig.

Och att du får ligga lite   

Men hon kan ju inte få orgasm när de har sex utan bara med vibrator, och troligen är hon inte bekväm med att använda den inför honom. Det är inte alla som kan slappna av med sina sexleksaker inför sin partner utan man föredrar då att onanera i enrum så att man kan få orgasm. Hade du varit lika intresserad av sex om du inte hade kunnat komma med din partners kuk/tunga/fingrar/dina egna fingrar utan BARA med en stark vibrator? Jag är väldigt bekväm med min kropp och älskar min man, jag kan ändå inte få orgasm utan hjälpmedel. Då är det inte lika roligt att ha sex.
  • CelineL
    Anonym (Samma problem) skrev 2015-08-06 13:58:56 följande:
    Men hon kan ju inte få orgasm när de har sex utan bara med vibrator, och troligen är hon inte bekväm med att använda den inför honom. Det är inte alla som kan slappna av med sina sexleksaker inför sin partner utan man föredrar då att onanera i enrum så att man kan få orgasm. Hade du varit lika intresserad av sex om du inte hade kunnat komma med din partners kuk/tunga/fingrar/dina egna fingrar utan BARA med en stark vibrator? Jag är väldigt bekväm med min kropp och älskar min man, jag kan ändå inte få orgasm utan hjälpmedel. Då är det inte lika roligt att ha sex.

Jag förstår absolut att hon inte vill onanera framför honom, det tycker jag själv känns lite olustigt faktiskt. Och jag förstår även grejen att hon inte kan komma med honom, det är ju väldigt många vad jag förstår som inte kan komma med sin partner just för att man kanske inte är helt bekväm e.d.
    Hade det varit så för mig hade jag förmodligen inte heller varit lika intresserad av sex, nej. Men om man är i ett förhållande så måste man ju samtidigt försöka få det att funka. Och om jag tänker att jag själv hade detta problem skulle jag ändå vilja göra det skönt för min partner för det är ju inte nödvändigtvis hans fel att jag inte kan komma med honom. Så min fundering är varför hon inte kan ge honom njutning i form av oralsex någon gång ibland bara för hans skull. Jag tycker synd om TS för det är sjukt jobbigt när man har olika stort behov av sex i en relation. Jag hade blivit otroligt sårad om min kille gick runkade hela tiden men aldrig ville tillfredsställa mig. För mig räcker det inte med onani, jag behöver närhet, passion och lite bekräftelse antar jag. Och jag tror TS behöver det också för det behöver de flesta. 
    Jag tycker självklart inte att man ska "ställa upp på sex" utan att vilja, men om hon inte är villig att ge honom någon slags njutning så kanske de borde fundera på om förhållandet är värt att kämpa för. Samspel i sexlivet är enligt min mening oerhört viktigt för att förhållandet ska funka och TS lider uppenbarligen väldigt mycket av att det samspelet inte finns. Sedan kan jag även tycka att sex inte nödvändigtvis behöver handla om orgasmen. Det är själva myset och akten i sig som gör det mesta tycker jag. Bara att känna närheten av sin partner under själva samlaget och njuta av det är ju en otrolig känsla. Sedan är egentligen orgasmen bara ett plus i min mening. Glad

• misil

Hon kanske har blivit radikalfeminist och anser att penetration av en man är patriarkalt förtryck och att ligga med män är ett svek mot systerskapet och kampen.
    Har hon klippt pagefrisyr och färgat håret lila brukar vara ett bra varningstecken.

• Anonym (krille)

Trist att så många kvinnor har svårt att ge sig själva njutning inför sin partner. Rynkar på näsan

Det är väl nåt av det häftigaste man kan få se när en kvinna leker med sig själv...

• Anonym (Vafandå)
    Anonym (Samma problem) skrev 2015-08-06 13:58:56 följande:
    Alltså, jag tror nästan inte hon får orgasm själv med vibrator heller... hon har svårt för det överhuvudtaget. Och prata om det finns inte på kartan, kommunikation kring sex är liksom 1 gång per kvartal känns det som. Hon blir förbannad när jag tar upp det. A la "fuck off, dra åt helvete".
  • Anonym (Vafandå)

Nu låter det som vi har ett verkligen dysfunktionellt förhållande :P Och det stämmer säkert... Den tjejen har seriösa kommunikation och aggressionsproblem. Men älskar henne ändå, av någon besynnerlig anledning...

• Anonym (frågande)
    Anonym (krille) skrev 2015-08-06 15:03:18 följande:

Trist att så många kvinnor har svårt att ge sig själva njutning inför sin partner. Rynkar på näsan

Det är väl nåt av det häftigaste man kan få se när en kvinna leker med sig själv...

Om man tycker det så är man nog antingen väldigt ung eller så har man inte sett särskilt mycket här i livet :)
  • Anonym (c)

Just att hon onanerar fast hon inte vill ha sex med dej ska du inte ta illa upp. Om hon har tappat lusten pga stress eller bekymmer så fungerar onani ändå som avslappning. Och ofta kickar det igång lusten att onani regelbundet om man haft en svacka pga sjukdom eller likande , i alla fall för mej. Däremot låter det inte bra att hon inte verkar vilja prata om saken eller ha förspel så att hon kan njuta ordentligt.. Tror du att hon känner press att komma och därför inte ens vågar försöka? Eller bara väldigt svårt att komma och låg lust, isåfall bra att hon testar leksaker fast du kunde väl få vara med och leka.... fråga om hon VILL ha igång ett bättre sexliv?

• Anonym (Annan vinkel)

Nu menar jag inte att vara otrevlig, men hon kanske mest ser dig som en trygghet? Att hon ville ro i land en kille att bo ihop med o inget mer. O nu när hon har kommit dit är hon i hamn o behöver inte anstränga sig mer.

• Anonym (pi)

Att onanera och ha sex är två helt olika saker. Man kan ha stor lut att onanera fast man inte vill ha sex. Onani är kravlöst, man behöver inte ens vara kåt och det är otroligt avslappnande.

Han ni provat att använda "porrleksakerna" tillsammans om det nu är dom som får henne att komma?

• SponsraVM

Lägg henne över knät och smiska henne. Med neddragna trosor alltså.

• Anonym (hennes tidigare erfarenheter?)

Hon kanske tidigare i livet har varit utsatt för sexuellt övergrepp eller att hon i tidigare förhållande/på något annat sätt, har känt sig utnyttjad.

Jag har ingen aning, men nu när hon är trygg med dig vågar hon säga stopp! det är MINA bröst! Hon älskar dig, men känner sig utnyttjad just när det kommer till det sexuella pga tidigare erfarenheter.

Om det jag skrivit kan stämma så skäms hon troligtvis över hur hon känner, både mot sig själv och mot dig. Hon skäms över det och vill inte känna så.

När hon väl ger dig sex vill hon bara få det snabbt överstökat för att det är jobbigt och hon känner sig utnyttjad. Samtidigt älskar hon dig och vill att du ska få sex, men det är jobbigt för henne.

Sex i sig tycker hon om, det går bra när hon får ha sex med sig själv, då kan hon njuta och slipper känna sig utnyttjad. Samtidigt ett sätt för henne att träna på att kunna njuta av sex.

Jag bara spekulerar lite... det behöver absolut inte vara såhär!

• Anonym (Slug)

Jag förstår din tjej.
    Hört talas om autosexuell?
    Jag är övertygad om att jag är det. Jag har kunnat gå in i relationer i skepnad av sexgudinna och förvisso njutit delvis men det jag sökt är bara trygghet o stabilitet. När jag fått det så är jakten liksom över och jag vill absolut inte ha sex. Har inget behov alls av det. Däremot kunde jag onanera utan problem.
    Samtliga relationer har givetvis gått åt skogen och sex blev nåt som jag förknippade med otrygghet, falskhet o att bjuda ut sig.
    Jag ville bara ha en partner att lita på in i döden o att stå enad med. Med gos, kramar etc men inte mer.
    Efter ett extremt hårt uppbrott tvingades jag inse att antingen får jag vara själv eller så måste jag försöka tänka om runt sex med en ev ny partner.
    Har valt det sistnämnda och det är INTE lätt.
    Inser dock att man inte kan begära att en annan person skall trivas o vara lycklig om  han/hon tvingas leva utan sex.
    Jag jobbar med min inställning o lust ständigt. Jag är också en rättså självisk människa så jag  klurar ut vilka vinster jag gör å min sida genom att se till att vi båda är OK med sex. Han uppför sig som jag vill att han ska och behandlar mig som en prinsessa sålänge han blir tillfredsställd. Och DET är viktigt för mig. Mohahaha!

• Anonym (xy)

Har inte läst hela tråden, men sådär var det för min sambo och mig när det var riktigt dåligt i förhållandet. Hur har ni det i övrigt? Behandlar du henne med respekt, har ni kul ihop, delar på det som ska göras etc?

För min del tappade jag totalt lusten att vara med någon som bara såg till sig och sitt, inte bara i sängen utan i övrigt också. Jag gjorde såklart slut sen.

Något att fundera på kanske.

• Anonym (Medelålders;))
    Anonym (frågande) skrev 2015-08-07 11:15:17 följande:

Om man tycker det så är man nog antingen väldigt ung eller så har man inte sett särskilt mycket här i livet :)

Eller så tycker man om olika saker.. och bara för att det är något som inte tilltalar dig är det knappast något speciellt konstigt..

Jag är verkligen varken ung eller oerfaren men tycker fortfarande det är något av det mest upphetsande.. att se min partner njuta. Både kvinnor och män..
  • Trevlig man
    SponsraVM skrev 2015-08-07 19:53:29 följande:

Lägg henne över knät och smiska henne. Med neddragna trosor alltså.

Det är den bästa medicinen, helst med skärpet
  • tripptrapptrull123
    Anonym (Vafandå) skrev 2015-08-06 10:23:38 följande:

Tjejen har inte varit sugen på flera månader. "Har inte lust".
    "Du kan ju gå och runka om du är kåt". Osv...   Va fan!

Men har märkt att hon onanerar ofta när jag inte är hemma, med diverse leksaker osv.

Va ska jag göra? Känns jobbigt. Hon vill ju inte ha sex med mig, hellre en dildo alltså.

Du bör lämna, att vara ihop med någon som ej är attraherad av dig är stora varningsklockor. Är bara en tidsfråga innan hon försöker hitta någon annan att knulla eller utnyttjar hon dig ekonomiskt.
  • Anonym (vit man)
    misil skrev 2015-08-06 14:51:04 följande:

Hon kanske har blivit radikalfeminist och anser att penetration av en man är patriarkalt förtryck och att ligga med män är ett svek mot systerskapet och kampen.

Har hon klippt pagefrisyr och färgat håret lila brukar vara ett bra varningstecken.

Så jävla jobbigt när det blir så...
Svar på tråden Tjejen vill inte ha sex, men onanerar