• LillaLinan80

Tydligen snuddat vid bil

Fick ett otrevligt samtal under förmiddagen från min parkeringsgranne. Hon påstår att jag i söndags eller måndags kört på hennes bil här på parkeringen. Jag har inte medvetet kört på/snuddat vid hennes bil men det är trångt så är ingen omöjlighet. Jag sa som det var och att jag givetvis skulle kontakta mitt försäkringsbolag i fråga. Dock var hon inte nöjd med det svaret och skrek i telefonen att jag måste märkt att jag kört på. Jag sa att jag hade bilen full i barn och att det är väldigt lätt hänt att av misstag råka snudda en annan bil på vår parkering. Jag vet inte vad jag ska göra mer? Har ju knappast försökt smita då våra bilar står bredvid varandra, hon säger att hon haft sitt försäkringsbolag där som sett att min bil varit på hennes (märke av hennes lack på min bil). Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag å ska lämna in en skadeanmälan...

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil
  • Ewald01

@ TS

Skulle säga att det är upp till henne att bevisa att det var du som orsakade skadan.

• fittksnoppen

låter konstigt alltihopa.

kan lika gärna vara hon som kört på din bil.

blir det polissak av det så är det bara att säga som det är.

det kan hänt att du kört på hennes bil men inte märkt det och det kan vara hon som kört på din bil.

nej hon har varit otrevlig och jag skulle aldrig betalat en sån människa en krona

• Noname00

Det kommer inte bli en polissak av det.
    Sen är det en parkeringsskada och inte en smitningsolycka.
    Det hade varit en helt annan grej om du kört på klivit ur tittat på det och sedan bara åkt iväg utan att lägga en lapp.

Om du vill så kan du pm:a mig hennes regnummer så kan jag kolla om bilen är försäkrad då ser man också vilket bolag.

• Rhuburb

Klart att du inte ska ta på dig det när du inte vet om det är ditt fel. Om det var något som "en massa grannar såg" borde du också ha märkt det. Såvida inte grannarna står alldeles intill och tittar kan de inte se om du passerar med någon centimeters marginal eller touchar lite lätt- speciellt inte om touchen är så lätt att du inte ens märker av den själv och det är på nivån då det bara blir lite lackskrap. Kontakta ditt försäkringsbolag så får de lösa det hela.
    Hon "har inte bestämt sig, kanske polisanmälan"...vilket skitsnack! Hon försöker bara skrämma dig. Hon har inget att komma med, och det är inget som polisen kommer att gå vidare med. 

• Noname00

Du ska inte anmäla någonting till ditt bolag, de hör av sig när de får in hennes anmälan och du får då säga din version.

• LillaLinan80

Idag hände något väldigt märkligt! Fick en faktura på 1000kr för att mitt försäkringsbolag betalat ut en ersättning. Datumet stämmer med den aktuella händelsen, men trodde man fick någon form av brev/beslut innan.

• Sophan
    LillaLinan80 skrev 2015-12-22 15:22:59 följande:

Idag hände något väldigt märkligt! Fick en faktura på 1000kr för att mitt försäkringsbolag betalat ut en ersättning. Datumet stämmer med den aktuella händelsen, men trodde man fick någon form av brev/beslut innan.

Har det bevisats att det är du som har kört på grannen bil?
  • Sophan
    LillaLinan80 skrev 2015-12-22 15:42:21 följande:

Tydligen? Fick bara en faktura idag...

Men försäkringsbolaget kan ju inte bara betala ut ersättning utan att du har erkänt eller att det har bevisats att skadan är ditt fel. Försäkringsbolaget måste ju ha fått uppfattningen, när du pratade med dem, att du tar på dig skulden. Annars får du ju ringa dem och säga att du aldrig har påstått att du har orsakat skadan.

Hade det bara dimpt ner en räkning hos mig så hade jag ringt och skällt ut mitt försäkringsbolag som bara den. Speciellt om det inte finns några bevis för vad jag påstås ha gjort. Jag hade helt enkelt vägrat att betala.
  • Noname00

Tycker beloppet är lite lågt för att vara en självrisk.
    Kommer fakturan verkligen från ditt försäkringsbolag, vilket kontonummer ska man betala till?

• sportpappa
    LillaLinan80 skrev 2015-12-22 16:32:55 följande:

Ringt nu å slipper betala:p

Vad sa du till dem och vad sa de för att slippa betala?
  • nevermind
    LillaLinan80 skrev 2015-12-22 15:22:59 följande:

Har de gett henne pengar???
  • LillaLinan80

Allt va väldigt konstigt. Jag ringde Länsförsäkringar och frågade ang ärendet. Killen jag pratade med var samma som i somras. Han påstod först att jag tagit på mig skadan...då blev jag lite upprörd och besviken då hela mitt samtal i somras gick ut på att jag INTE tog på mig någon skada. Då sa han snabbt att de skulle riva fakturan...

Jag har inte gett kvinnan några pengar och inte heller pratat mer med henne. Hennes bil verkar vara såld eller flyttad för står inte på parkeringen.

• LillaLinan80

Det verkar ju dock som att de har gett henne pengar. Väldigt märkligt men antar att hon fick stöttning av ngn som backade upp hennes historia!

Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil