• enstorlängtan91

IVF start Augusti 2015

Hej! 

Idag har jag varit i kontakt med våran IVF-klinik. Inte för att vi börjar våran resa idag, utan för att vi (främst jag) är så nervös, pirriga och förväntansfulla. En del frågor som man vill ha svar på, fast man samtidigt redan sitter med svaren i handen. Anledningen till att jag skriver det här är för att vi har valt att hålla det mellan oss, varken våra nära eller kära vet om vad vi kommer att gå igenom, och då är det extra härligt att ha någonstans att vända sig. Prata med personer som också går igenom det. För jag känner ingen som gått igenom en sån här resa.

Jag undrar.. När bestämde ni er för att göra en utredning? Var det långt in i förhållandet eller tidigt som ni märkte att det inte fungerade? Kommer ni att gå det långa eller korta protokollet? 

Vi har försökt i ca 2,5 års tid. Vi kommer att gå på det korta protokollet. Jag har tidigare kunnat få barn (tyvärr en abort vid 15års ålder) och min sambo är helt grön, dvs inga fel hittades på honom, utan det är hos mig "stoppet" är. 

Det hade känts bra att ha någon att prata med. Någon som vet vad man går igenom. Som faktiskt vet hur allting är.

• Svar på tråden IVF start Augusti 2015
  • Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-09-08 14:03:46 följande:

Jodå äggplocket gick bra! Man blir ju hyffsat smärtlindrad så man står ju ut med obehaget. Tyckte det gick snabbt. Sprutade 11 dagar (inkl ägglossningssprutan) - är ju inte min första IVF så läkarna har lättare att sätta rätt dos på mig.

Hoppas du svarat bättre nu efter dosjusteringarna! Verkar du ha många äggblåsor på gång?

Ja då förstår jag att det är lite lättare att få rätt dos! Hur många gånger har du gjort IVF? Ja nu hoppas jag att det ser bättre ut på torsdag:)
  • Sofieh83

[quote=75731082][quote-nick]toksnippan skrev 2015-09-08 14:03:46 följande:[/quote-nick]

Jodå äggplocket gick bra! Man blir ju hyffsat smärtlindrad så man står ju ut med obehaget. Tyckte det gick snabbt. Sprutade 11 dagar (inkl ägglossningssprutan) - är ju inte min första IVF så läkarna har lättare att sätta rätt dos på mig.

Hoppas du svarat bättre nu efter dosjusteringarna! Verkar du ha många äggblåsor på gång?

[/quote

Ca 10-15 äggblåsor ungefär som det verkade i måndags! Har så dålig koll på vad som är bra!

• toksnippan

Sofieh83 men det låter ju som bra antal! Nu ska de bara växa på sig lite. Hoppas ÄP blir snart!

3e färskförsöket nu. Har gjort 4 FET.

• Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-09-09 10:59:28 följande:

Sofieh83 men det låter ju som bra antal! Nu ska de bara växa på sig lite. Hoppas ÄP blir snart!

3e färskförsöket nu. Har gjort 4 FET.

Hur går det för dig? Jag var inne på sjukhuset idag igen och äggblåsorna hade växt till sig en del! Tyvärr är dem sega! Men högre dos förmodligen och äggplock på måndag!
  • Sookie85

Hoppar in här :)

Kör gonal F nu, in på koll på måndag. Ska göra FET, vi har 3 i frysen.

Hoppas det går bra för er, är det syskonförsök för er alla?

Kram

• toksnippan
    Sofieh83 skrev 2015-09-10 12:08:07 följande:
    Hur går det för dig? Jag var inne på sjukhuset idag igen och äggblåsorna hade växt till sig en del! Tyvärr är dem sega! Men högre dos förmodligen och äggplock på måndag!
    Heja dig! Hoppas det blir av på Måndag! Så segt med så lång spruttid. Jag håller tummarna för er!

Här ruvas det numera, återinföring igår som gick bra. Vi fick en 8 cellig tillbaka och hela 10 embryon till frysen. Jätteglad och väldigt paff över den fina utdelningen denna gången.

Välkommen Sookie85! Här kör vi syskonförsök, bara misslyckade försök hittills förutom MA:et då som blev. Skönt o ha några i frysen! 

Vart går ni alla?
  • Sookie85

Jag går i Falun.

Vad roligt att du fick så många till frysen :) när har du TD?

• Blomster84

Hej! Vi fick tillbaka en blastocyst igår genom FET. Vi har gjort två färskförsök och ett FET tidigare men inte lyckats få ett plus än. Hur går det för er?

• Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-09-11 11:39:48 följande:

Heja dig! Hoppas det blir av på Måndag! Så segt med så lång spruttid. Jag håller tummarna för er!

Här ruvas det numera, återinföring igår som gick bra. Vi fick en 8 cellig tillbaka och hela 10 embryon till frysen. Jätteglad och väldigt paff över den fina utdelningen denna gången.

Välkommen Sookie85! Här kör vi syskonförsök, bara misslyckade försök hittills förutom MA:et då som blev. Skönt o ha några i frysen! 

Vart går ni alla?

JA det blir på måndag! Så det är bara att hoppas det ser bra ut! Va roligt att höra att det gick så bra för er:)
  • Sofieh83

Jag går i Linköping! Har en son innan på 10 år från ett tidigare förhållande!

• Sofieh83
    Blomster84 skrev 2015-09-11 13:41:20 följande:

Hej! Vi fick tillbaka en blastocyst igår genom FET. Vi har gjort två färskförsök och ett FET tidigare men inte lyckats få ett plus än. Hur går det för er?

Håller tummarna att allt ska gå bra för er:)
  • toksnippan

Sookie85 ja det var det bästa resultatet hittills av de IVF vi gjort. Testdag är 28/9 enligt Akademiska där vi går i Uppsala. Men BIM är om drygt 10 dagar så jag brukar ha lite pejl då. Falun är en bra klinik!

Blomster84: spännande! Då hoppas vi på det bästa nu!

Sofieh83 många fina ägg hoppas vi på då!

Svar på tråden IVF start Augusti 2015