• ang3lik4

ensamstående mamma

hej jag är ensamstående mamma och jag har fråga till dem andra som är ensamstående vilka jobb som finns för ensamstående förälder om man har ingen som kan passa dit barn?Hur fixar ni eller hur kan man fixa så att jobb och dagis går ihop?Finns det ens chans att få jobb som ensamstående förälder ?hur gjorde ni för att få jobb?själv ensam och kan wj lämna sitt barn till någon vän fall jag skulle jobba till 18

• Svar på tråden ensamstående mamma
  • Långbenopluto

Men snälla du, vet du hur många tusentals föräldrar här ute som är ensamstående som även har ett jobb?

Hahahaha, klart det går att jobba fastän man är ensam!

• whitestar

Villet ptroligt nedvärderande svar på en enkel fråga Tines! Onödigt skriva så

Jag är inte ensamstående men har en make som jobbar borta i perioder. Jag jobbar i landstinget med lokalvård. Tidigare jobbade jag åt kommunen, dom har oxå bra tider när man inte kan jobba skift

• Filiplopp

Tycker nästan att frågan är nedvärderande för ensamstående mammor. Jag är ensamstående. Och jobbar. Fungerar utmärkt.

• whitestar

Jamen va fint att ni inte upplevt problem med att vara ensamstående. Jag förStår oron o undran hos TS, det är hennes upolevelse av situationen o vill ha hjälp med konkreta råd gissar jag!

• Ensam med mej själv

Många ensamstående har kanske en farmor eller mormor el dyl att få hjälp av därav att många kan jobba hursom helst. Blir lite irriterad på nedlåtande svar, hon skriver att hon inte har någon som kan hjälpa henne. Vet precis hur hon har det. Jag är ensam min släkt har dött... Och då e man jävligt ensam kan jag lova.

• Filiplopp
    whitestar skrev 2015-08-06 20:23:59 följande:

Jamen va fint att ni inte upplevt problem med att vara ensamstående. Jag förStår oron o undran hos TS, det är hennes upolevelse av situationen o vill ha hjälp med konkreta råd gissar jag!

Det bästa rådet är att ha ett jobb innan man skaffar barn. Det underlättar. . Ingen mening med att rabbla upp en massa yrken. Man kan ofta lösa sin situation om man har en förstående chef.
Svar på tråden ensamstående mamma