Mysan8303 skrev 2015-08-06 17:21:10 följande:
Jag var på ett tidigt vul igår 6+5 för att bekräfta graviditeten och stilla min oro.
MEN nu bara gråter jag och vet varken ut eller in. Läkaren såg en hinnsäck och en mörk skugga som ev var ett foster? Men inga hjärtljud. Han trodde jag räknat fel och bad mig återkomma om 2v
Dock har jag stenkoll på äl då vi använt oss av äl-test och ej haft sex efter.
Snälla!! Finns det någon som varit med om liknande, både positiva och negativa upplevelse mottages tacksamt!!
Exakt samma sak hände för mig! Det fick mig att bli såå orolig, enligt min sista mens och ägglossning så skulle jag vara i vecka 6+3 på vul men när de inte såg ett hjärta sa dem att jag var i vecka 5+0 vilket inte kunde stämma?
Gjorde sedan ett ultraljud i vecka 11 någonstans och då drog dem fram mig till de datumet jag gick efter med min mens,så min beräkning stämde då alltså från första början! Lite konstigt att det då inte var något hjärta som syndes vid vecka 6+3 men det kan tydligen bara vara så i vissa fall och i det tidiga stadiet av graviditeten är det även svårt för läkarna att hitta ett hjärtljud även fast det kanske finns där! Är just nu i vecka 30 (29+2) och allt har gått superbra,allt ser perfekt ut och har inte haft några problem alls! Men förstår dig,för det var samma sak för mig i början.. Oroade mig ännu mer då liksom o gjorde enda fram till andra ultraljudet! Enda gången du ska oroa dig är om det kommer en kraftig blödning och då får du åka in och kolla upp det då! Njut än sålänge av din graviditet och tänk posetivt!:) Grattis!